2015-11-13, 13:56
Medlem
Kissedbyfire: Helt klart att de kommer återuppliva gamla karaktärer. Och Mr Garrison är väl fortfarande i Washington? Tror dock att Javid (?) kommer att få en stor roll.
Citera
2015-11-13, 13:58
Medlem
MartinStLouiss avatar
Jag gillade avsnittet, man har bra poänger med PK-temat, men det är synd att själva avsnitten inte blir lite grövre och roligare.
Citera
2015-11-13, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kissedbyfire
HOPPAS HAN SKÄR UPP PC-PRINCIPAL MED EN KNIV
DÖ PC DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ[/spoiler]
Jo PC Principal kan vara den äckligaste karaktären i serien någonsin. Drar sig inte för att grovt misshandla en liten unge i den politiska korrekthetens tecken. Jag hoppas också att Cartman slaktar honom fullständigt i sista avsnittet.
Citera
2015-11-13, 21:27
Medlem
jamesdeans avatar
Jag flippade ut när Mr. Garrison gjorde entré i början av avsnittet, haha. Jag har följt South Park sen det började sändas på svensk TV på slutet av 90-talet. Nostalgin bara sköljde över mig när jag fick se honom för första gången på jag vet inte hur många år, hela min barndom kom tillbaka och jag kom ihåg när jag satt framför tjock-TVn och flabbade åt de tidiga säsongerna Helt sjukt hur den här serien har följt med mig genom hela livet.
Citera
2015-11-13, 22:57
Medlem
El Capitanos avatar
Det har var nog det bästa avsnittet den här säsongen. Haha, klockrent när de lekte ninjor, jag hade inte en tanke på IS, och plötsligt kommer den där arabmusiken

Träffsäkert i skolan också när den "toleranta" superfascisten PC-principal kallar på insatsstyrkan under mångkulturevenemanget. PC-principal är rätt klockren i rollen som den där bisarra delen av politisk korrekthet som utgör sig för att vara tolerant och arbeta mot strukturer men i själva verket är superauktoritär och aggressiv mot alla som inte tycker exakt som man själv gör.
Citera
2015-11-14, 00:16
Medlem
Mycket bra avsnitt! Knivskarp samhällsskildring om ämnen alla känner till men som tål att visualiseras, där gör Parker (och Stone) ett riktigt bra jobb.

I det senaste avsnittet var det stark kritik mot alla polishatare som skriker "Fuck the police" i tid och otid. Klockrent att måla upp en passiviserad poliskår som dansar till Hawaii-musik.
Det känns som South Park-gänget har mognat lite, på gott och ont.

Som en del redan tidigare skrivit så kan man sakna den mer flamsiga humorn från fornstora dagar, alltså inte de första 3 säsongerna utan typ 8:e säsongen (vilken är en av mina favoriter ihop med 14:e). Men all heder att de orkar hålla på och ändå göra avsnitt som man vill kolla på.

En sak som jag tycker de borde minska på är alla låtar som de ska trycka in i avsnitten. Det är väl bara i senaste som de inte hade med ett "musikalnummer". De fick dock med en kort rap-låt men den störde inte direkt. Det känns som de mer och mer vill bli erkända som musiker och lägger stor vikt på det.
Visst, de har alltid hållit på med musik och haft med ett par längre låtar som tex Lemmiwinks från säsong 6 osv men de har inte pressat in dem på samma sätt som de gör nu.
Citera
2015-11-14, 00:18
Sett den senaste avsnittet. vilken oturlig slump att detta är avsnittet som sänds före detta som händer just nu i paris. men underhållande avsnitt om man bortser från det.Cliffhangern på slutet verkar väldigt spännande. Längtar till de 3 sista avsnitten kan bli grymma!
Citera
2015-11-14, 01:09
Medlem
GusFrings avatar
Cliffhangern var det bästa i senaste avsnittet; hoppas de driver hårt med konspirationsteorier i nästa.
Citera
2015-11-14, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Jo PC Principal kan vara den äckligaste karaktären i serien någonsin. Drar sig inte för att grovt misshandla en liten unge i den politiska korrekthetens tecken. Jag hoppas också att Cartman slaktar honom fullständigt i sista avsnittet.

Agreed, hatar honom så JÄVLA mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av P.Ewing33

En sak som jag tycker de borde minska på är alla låtar som de ska trycka in i avsnitten.

Håller med, tycker det känns som utfyllnad då dom får idétorka. Det har skadat den här säsongen en hel del i mitt tycke.
Citera
2015-11-14, 13:35
Medlem
Sweetiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.Ewing33
En sak som jag tycker de borde minska på är alla låtar som de ska trycka in i avsnitten. Det är väl bara i senaste som de inte hade med ett "musikalnummer". De fick dock med en kort rap-låt men den störde inte direkt. Det känns som de mer och mer vill bli erkända som musiker och lägger stor vikt på det.
Visst, de har alltid hållit på med musik och haft med ett par längre låtar som tex Lemmiwinks från säsong 6 osv men de har inte pressat in dem på samma sätt som de gör nu.
Citat:
Ursprungligen postat av Kissedbyfire
Håller med, tycker det känns som utfyllnad då dom får idétorka. Det har skadat den här säsongen en hel del i mitt tycke.
Jag är ett stort fan av Trey Parker & Matt stones musikaliska sida. Älskar Book of mormon, Bigger longer uncut, Team america, Cannibal the Musical.

Låtarna i south park avsnitten kan vara en höjdpunkt. Speciellt Safe space tyckte jag var trevlig så jag fick den på hjärnan. Men i vissa låtar som varit i denna säsongen har varit lite för dåliga och känts allt för krystade. Låten "Where My Country Gone?" var okej men kändes för lik Minorities in my waterpark som jag tycker är riktigt klockren!
Citera
2015-11-14, 13:57
Medlem
glimmandes avatar
Är lite kluven till pk-temat för den här säsongen.

Under väldigt många år så behöll South Park det äldre nittiotals-Colorado som bakgrund. En vit småstad där Token fick heta Token av förklarliga skäl. Sedan så drev de med USA och olika trender.

Men vad som hänt de senaste femton åren är ju att USA "försvenskats". Om man följer pk-utspel i USA så är det precis lika flippat som i Sverige. Negrer som hungerstrejkar på ett amerikanskt toppuniversitet för att nån okänd kletade upp ett hakkors av mänsklig avföring. Galna sk rasifierade som skäller ut företrädare för universitet för att han tyckte att man inte ska införa klädkoder på Halloween. Safe Spaces, knäppa fettofeminister, hittepå-hatbrott, antivit hatpropaganda ... Utöver detta så har USA om än i relativt sett mindre skala precis som Sverige aveuropeiserats genom en av samhällseliten påtvingad massinvandring av ickeeuropéer. Så det vita småstads-Colorado som existerade på nittiotalet är lika fjärran som en svensk småstad utan araber. Resultatet är att verklighetens USA faktiskt på många sätt är knäppare än South Park-satirens.

Ser en del av förändringarna för årets säsong att man helt enkelt uppdaterar småstaden till något som bättre överenstämmer med hur dagens USA faktiskt ser ut.

En höjdpunkt i senaste avsnittet var när vänsterhipsterna glatt tittade bort när polisen i slutet rensade bort uteliggarna. Detta för att det faktiskt är så det fungerar i verkligheten. Modern vänster sysslar med statuskamp för övre medelklass och är totalt likgiltiga inför fattiga så länge som de fattiga inte kan användas som ett vapen i statuskampen.
Citera
2015-11-19, 15:53
Medlem
Roligt avsnitt som alltid. När jag ser PC i South Park så tänker jag på Viktor Banke, som blev utsedd till årets sexigaste man. Han lär ju inte ha svårt för att få fitta om man säger så.

Jag förstår inte riktigt kopplingen mellan reklam och PC i senaste avsnitt, någon mer intellektuell som kan förklara för en trögfattad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in