2011-10-06, 12:39
Medlem
JesusLovesUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basssee
Håller med. Allt är så jävla överdrivet om man jämför med de gamla goda avsnitten.. ett dåligt försök att få oss att skratta? Inga nya avsnitt för mig innan man minns South Park som skit (Börjar kanske bli som Stan )

Vad är grejen med att tycka att allt var bättre förr? Verkar som om de sitter ett par gamla pensionärer i den här tråden. Kan nästan sätta pengar på att om 5 år ifall south park fortfarande är igång kommer folk sitta här och gnälla över att de nya avsnitten är dåliga och de det som kom idag var ett riktigt mästerverk.

Tyckte dagens avsnitt var riktigt bra! Älskar när SP avslutar avsnitten med tragisk sarkasm !
Citera
2011-10-06, 12:41
Medlem
Ruins avatar
Såg just klart det, jag gillade avsnittet starkt. Tyckte den var väldigt spott-on med mycket även om det kanske inte var så mycket garv. Det bästa de gjort på länge, dock inte så bra som tidigare säsonger men det tror jag vi alla håller med om.
Citera
2011-10-06, 13:10
Medlem
basssees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesusLovesU
Vad är grejen med att tycka att allt var bättre förr? Verkar som om de sitter ett par gamla pensionärer i den här tråden. Kan nästan sätta pengar på att om 5 år ifall south park fortfarande är igång kommer folk sitta här och gnälla över att de nya avsnitten är dåliga och de det som kom idag var ett riktigt mästerverk.

Tyckte dagens avsnitt var riktigt bra! Älskar när SP avslutar avsnitten med tragisk sarkasm !

Jag tycker t.ex de förstör karaktärer som Randy som gick i stort sätt från en anonym till en rolig mer central figur (som t.ex i "Something Wall Mart This Way Comes", "Make Love, Not Warcraft " till en överdriven snubbe man suckar åt..

Och Stan & Kyle har blivit för snälla och känsliga. Typ om Cartman är jävlig mot Butters(!) så blir dom sura på honom.. Förr hade dom skrattat.
Citera
2011-10-06, 13:21
Medlem
Cowells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basssee
Tycker att SP borde lägga ner innan man börjar hata det
Hatar man SP så borde man lägga ner själv för då har man inget vett i skallen.
Citera
2011-10-06, 13:24
Medlem
basssees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cowell
Hatar man SP så borde man lägga ner själv för då har man inget vett i skallen.

"Inga nya avsnitt för mig innan man minns South Park som skit" skrev jag ju
Citera
2011-10-06, 14:23
Medlem
Chew1907s avatar
"Kyle, I love you. You're piece of shit tho, fuck you. I love you"
Citera
2011-10-06, 14:39
Medlem
Poita_s avatar
Jävla antiklimax i senaste avsnittet. Hatar det faktum att föräldrarna blir tillsammans igen, dumt att ta med skiten över huvud taget i sådana fall.-
Citera
2011-10-06, 15:36
Medlem
BaLLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poita_
Jävla antiklimax i senaste avsnittet. Hatar det faktum att föräldrarna blir tillsammans igen, dumt att ta med skiten över huvud taget i sådana fall.-
stick to what you know
Citera
2011-10-06, 16:06
Medlem
Jag kommer alltid att älska South Park och kolla på det så länge det finns, men det går faktiskt inte att undgå att det tappat oerhört i kvalité, vilket är jävligt trist!

Det är fortfarande bra underhållning, och vissa avsnitt är rent av genialiska än idag, men överlag har det gått ned sig rejält. Det är precis som med vilken serie som helst, man jämför med när det var som bäst. Inget konstigt i det.

Även om detta avsnitt gjorde mig smått besviken så hoppas jag att det blir en bra säsong detta
Citera
2011-10-06, 17:22
Medlem
Var det bara jag som såg de dolda referenserna att i detta avsnitt, som nämner order aspergers ett antal gånger, utan att innehållet direkt har något med den riktiga diagnosen att göra, så är det faktiskt Cartman som tycks uppvisa riktiga symptom i avsnittet?

Tolkar saker bokstavligt : Asbergers blir Assburgers.
Uppslukad utav ytterligare ett "projekt": Tillverka hamburgare.

Är detta allvarligt menat från skaparna, eller bara några mer dolda småskämt som inte ska tas alltför seriöst vad beträffar Cartmans personlighet? Han torde ju redan ha ett par andra diagnoser med som sagt...

Men om någon orkar spinna vidare på det för skojs skull, passar en asperger cartman ihop med tidigare avsnitt? Troligtivs inte då han är för bra på att manipulera och alltför socialt "street smart" i vanliga fall. Empatin och den ibland sociala missförstånden han gör kan ju förstås passa, men empatin kan ju också vara anti-socialpersonlighets störning...

Dock halvtråkigt avsnitt förövrigt tyvärr, och nej jag tycker i att de första sesångerna var något vidare bra, utan bäst har de mittersta sesångerna varit.
Senast redigerad av Svartgrip 2011-10-06 kl. 17:29.
Citera
2011-10-06, 17:38
Medlem
Dantias avatar
Tyckte avsnittet var bra faktiskt, skrattade rejält när Matrix gubbarna kom drängfulla o började skjuta på allt o alla

o Breaking news.. from CNN or NBC or whatever fuck you
Citera
2011-10-06, 18:22
Medlem
Weeners avatar
Fan va snurrig jag blev av detta avsnittet. Varför gjorde dom ett så udda och speciellt av snitt i slutet av förra säsongen, för att sedan ta tillbaka allting så att det blir som vanligT?

hade gärna sett hur det utvecklade sig om Stan inte hängde med Kyle och dom andra ett tag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in