2010-11-06, 01:22
Medlem
MrJackssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vi tycker ju exakt lika om en viss annan serie Men jag tycker South Park r lika kul nu senaste ssongerna som frut, south park har frndrats genom ren och det tycker jag r hur bra som helst, hade man krt samma humor och anvnt urldrig animeringsteknik som frr hade det inte varit bra i dagslget...
Japp, det gr vi, och vi bda vntar vl p helspnn att f orgasm till prequalen i januari.

OnT: Det r kul att du tycker det. Jag anser dock att den gamla animeringen och humorn hade mycket mer charm i det hela.

Sjlvklart s kan man inte kra samma sak om och om igen. TV-serier som frsker gra det gr det t helvete med, men TV-serier som frndrar sig fr mycket (ofta till det smre) gr det likas t helvete med. En TV-serie kan inte fortstta i alla ondlighet och fortfarande vara bra - tyvrr.

Det r som sagt kul att du fortfarande finner nje i denna TV-serie.
Citera
2010-11-06, 01:44
Medlem
Landsknechts avatar
Jag mste sga att "striden" med den ondskefulla flickan var grymt rolig, och fr att inte nmna Captain Hindsight .

Vet ngon om en tredje del kommer fr vrigt? Det framstod inte alls som vidare sjlvklart i slutet p episoden.
Citera
2010-11-06, 11:36
Medlem
BierFurAlles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsknecht
Vet ngon om en tredje del kommer fr vrigt? Det framstod inte alls som vidare sjlvklart i slutet p episoden.

Jag vet inte, men av flera anledningar skulle jag inte tro det. Fr det frsta har south park mig vetterligen bara krt en "tre-delare" en gng: Imagnation land, och d var det en en film man splittat. "Two-parters" finns det dock en hel del av. Fr det andra s tycker jag Cartmans kommentar i eftertexterna fick det att framst lite som att avsnittet var avklarat.
Citera
2010-11-06, 14:22
Medlem
AshCharks avatar
Clockwork Orange scenen var riktigt jvla kul ... Lyckades nstan frmedla samma knsla som Kubrick gjorde ...
Citera
2010-11-06, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrJacksson
Jag gillade ej det senaste avsnittet. Sug min kuk ni som kommer att gnlla p mig fr det.

Jag krde ett South Park-maraton fr kanske tio mnader sedan. Jag sg S01 till det sistsnda avsnittet som fanns vid den tidpunkten. South Park var bttre frr. Jag skrattade som en idiot och misshandlade den hr trden genom att anvnda den som en chatt. "HAHAH VAD KUL!!!!" (Fast jag postade inlggen med mer vrdighet i sprkbruket.) Pongen r som sagt att South Park var bttre frr. All respekt till er som fortfarande njuter av det - skatta er lyckliga. Jag gr dessvrre ej det och skattar ssong 14 som den smsta hittills. Jag lngtar varken till nsta avsnitt eller till ssong 15 (om en sdan presenteras, vilket jag har hrt att det ska). Kommer jag att ladda ned och se p nsta avsnitt? Ja. Kommer jag att fortstta flja South Park i en femtonde ssong? Ja. Varfr? Drfr att n har jag inte tappat hoppet, och det r vrt att lgga 20 minuter per avsnitt fr att hoppas, hoppas och ter hoppas.

Notis: Jag r inget berfanboy av South Park. Jag hvdar inte att det r den bsta TV-serie som ngonsin har skapats. Jag anser dock att South Park frr var fruktansvrt skn samhllssatir.

Argumentera grna emot mig - jag lskar att diskutera och debattera, men gr det p ett vrdigt stt.

South Park blev bra efter ssong 4.
Citera
2010-11-06, 16:59
Medlem
TrenchcoatPandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AshChark
Clockwork Orange scenen var riktigt jvla kul ... Lyckades nstan frmedla samma knsla som Kubrick gjorde ...
Not.
Citera
2010-11-06, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Konstigt slut p dagens avsnitt, eller blir det ett tredje avsnitt? Hoppas inte
Haha Det r vl helt jvla uppenbart att det blir ett tredje avsnitt?
Citera
2010-11-06, 21:02
Medlem
pjalles avatar
Skrattade nr Cthulhu frstrde det judiska huset
Citera
2010-11-07, 00:55
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davey
Haha Det r vl helt jvla uppenbart att det blir ett tredje avsnitt?

Jo, och att de bara slppt ett 3-delat avsnitt innan tyder ju inte p att de inte tnker gra det igen.

Citat:
OnT: Det r kul att du tycker det. Jag anser dock att den gamla animeringen och humorn hade mycket mer charm i det hela.

Sjlvklart s kan man inte kra samma sak om och om igen. TV-serier som frsker gra det gr det t helvete med, men TV-serier som frndrar sig fr mycket (ofta till det smre) gr det likas t helvete med. En TV-serie kan inte fortstta i alla ondlighet och fortfarande vara bra - tyvrr.

Det r som sagt kul att du fortfarande finner nje i denna TV-serie.

Jo, visst var det en annan sak frr men jag tycker nd att de gr det lika bra nu bara lite annorlunda. Matt och Trey kan verkligen inte misslyckas med ngonting.
Citera
2010-11-07, 00:59
Medlem
Rompahs avatar
Citat:
Jag gillade ej det senaste avsnittet. Sug min kuk ni som kommer att gnlla p mig fr det.

Jag krde ett South Park-maraton fr kanske tio mnader sedan. Jag sg S01 till det sistsnda avsnittet som fanns vid den tidpunkten. South Park var bttre frr. Jag skrattade som en idiot och misshandlade den hr trden genom att anvnda den som en chatt. "HAHAH VAD KUL!!!!" (Fast jag postade inlggen med mer vrdighet i sprkbruket.) Pongen r som sagt att South Park var bttre frr. All respekt till er som fortfarande njuter av det - skatta er lyckliga. Jag gr dessvrre ej det och skattar ssong 14 som den smsta hittills. Jag lngtar varken till nsta avsnitt eller till ssong 15 (om en sdan presenteras, vilket jag har hrt att det ska). Kommer jag att ladda ned och se p nsta avsnitt? Ja. Kommer jag att fortstta flja South Park i en femtonde ssong? Ja. Varfr? Drfr att n har jag inte tappat hoppet, och det r vrt att lgga 20 minuter per avsnitt fr att hoppas, hoppas och ter hoppas.

Notis: Jag r inget berfanboy av South Park. Jag hvdar inte att det r den bsta TV-serie som ngonsin har skapats. Jag anser dock att South Park frr var fruktansvrt skn samhllssatir.

Argumentera grna emot mig - jag lskar att diskutera och debattera, men gr det p ett vrdigt stt.

South Park var nytt frr. Nu har du hrdats lite.
Citera
2010-11-07, 01:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gronbuske
Matt och Trey kan verkligen inte misslyckas med ngonting.
Tycker iofs att Team America var rtt vrdels, och Orgazmo r ju inte den bsta filmen i vrlden heller. Fortfarande rtt rolig dock iofs. Har inte sett BASEketball p skert 10+ r, fr nog se om den snart fr att se om den r s rolig man tyckte den var d.
Citera
2010-11-07, 01:17
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davey
Tycker iofs att Team America var rtt vrdels, och Orgazmo r ju inte den bsta filmen i vrlden heller. Fortfarande rtt rolig dock iofs. Har inte sett BASEketball p skert 10+ r, fr nog se om den snart fr att se om den r s rolig man tyckte den var d.

Glm inte att kolla upp Cannibal the musical med. Det r ju deras bsta skapelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in