2010-05-10, 19:31
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hampen96
va heter avsnittet dr alla spyr s fort dem svr och kenny dr av att han spyr typ upp tarmarna minns inte riktigt
Det undrar jag med, eftersom jag aldrig har hrt talas om det... Du menar inte nr Cartman fr ett chip i huvudet, s han fr en stt varje gng han svr?

18-rsgrns p FB, vnnen
Citera
2010-05-10, 19:51
Medlem
tltpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hampen96
va heter avsnittet dr alla spyr s fort dem svr och kenny dr av att han spyr typ upp tarmarna minns inte riktigt

It Hits the Fan

http://en.wikipedia.org/wiki/It_Hits_the_Fan
Citera
2010-05-13, 14:12
Medlem
lramighackas avatar
Vilket sammantrffande att avsnittet "Osama Bin laden has farty pants", som handlar om terrorister, sndes tv dagar innan 9/11. :O
Citera
2010-05-13, 14:21
Medlem
Pinnen_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av läramighacka
Vilket sammantrffande att avsnittet "Osama Bin laden has farty pants", som handlar om terrorister, sndes tv dagar innan 9/11. :O

Uhm, nej, det sndes 7 november (11/7). Jnkarna flippar ju p datumen s att mnaden kommer frst.

Du tycker liksom inte att det vore konstigt om matt stone och trey parker hade frutsett att twin towers skulle attackeras och gjorde ett avsnitt om terrorism innan det hnde?
Citera
2010-05-13, 19:18
Medlem
mrtowlies avatar
Viktig frga som krver svar!

Nr killarna str uppstllda i brjan o vntar p skolbussen hnder det ibland att nn (oftast cartman) blir sur p de andra och gr ivg. Vad gr han d egenligen, skippar han skolan den dan eller tar han sig dit p egen hand?
Citera
2010-05-13, 19:35
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Viktig frga som krver svar!

Nr killarna str uppstllda i brjan o vntar p skolbussen hnder det ibland att nn (oftast cartman) blir sur p de andra och gr ivg. Vad gr han d egenligen, skippar han skolan den dan eller tar han sig dit p egen hand?
Skiter i allt

"Screw you guys, I'm going home"
Citera
2010-05-13, 22:07
Medlem
Lantbruks avatar
Angende Muhammed-avsnitten, s frst vill jag bara sga att Matt Stone och Trey Parker r tv stycken inte bara beundransvrda och talangfulla mn, utan ocks tv modiga mn som jag alltid kommer att stdja till 100%.

Avsnitten i sig var en trevlig och hysteriskt rolig (som vanligt ) homage till alla tidigare avsnitt av South Park. Jag frvnades ver att Butters, Jimmy, Timmy och Towelie inte fick utrymme i avsnitten (men om man sen ser #202, "a crippled summer", s ser man mer av dem).

Hela Muhammed-grejen r ju tveklst den mest omdebatterade detaljen frn avsnitten ifrga, och jag str mig givetvis p alla bleeps och censureringar som frekommer.
OM nu Matt och Trey, och inte produktionsbolaget, hade lagt in dessa censureringar frn brjan, vilket inte r fallet, s hade jag ju blivit lite besviken, men jag skulle nd uppskatta den d uppenbara satiren, OM de tminstone hade visat Muhammed en enda gng:

Tnk er vad klyftigt det hade varit om man visade en ocensurerad Muhammed, bara en tredjedels-sekund eller nt, i scenen dr Stan och Kyle kommer till skjulet dr Kenny vaktar Muhammed. Stan och Kyle blir helt frskrckta och skriker till Kenny, "put it back on, put it back on (=censureringen)", men skadan r redan skedd och Kenny blir bombad och dr. Inte bara skulle det vara en elegant referens till alla de avsnitt dr Kenny dr i de frsta ssongerna (varfr tog man inte med det ), utan det skulle ocks vara en bra - men samtidigt allvarlig - satir ver islams vldsamma, kuffārhatande och siktsintoleranta tendenser.

//Rickard Melkersson - South Park-fan

rickard.melkersson@telia.com
Senast redigerad av Lantbruk 2010-05-13 kl. 22:30.
Citera
2010-05-13, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Angende Muhammed-avsnitten, s frst vill jag bara sga att Matt Stone och Trey Parker r tv stycken inte bara beundransvrda och talangfulla mn, utan ocks tv modiga mn som jag kommer att stdja till 100%.

Avsnitten i sig var en trevlig och hysteriskt rolig (som vanligt ) homage till alla tidigare avsnitt av South Park. Jag frvnades ver att Butters, Jimmy, Timmy och Towelie inte fick utrymme i avsnitten (men om man sen ser #202, "a crippled summer", s ser man mer av dem).

Hela Muhammed-grejen r ju tveklst den mest omdebatterade detaljen frn avsnitten ifrga, och jag str mig givetvis p alla bleeps och censureringar som frekommer.
OM nu Matt och Trey, och inte produktionsbolaget, hade lagt in dessa censureringar frn brjan, vilket inte r fallet, s hade jag ju blivit lite besviken, men jag skulle nd uppskatta den d uppenbara satiren, OM de tminstone hade visat Muhammed en enda gng:

Tnk er vad klyftigt det hade varit om man visade en ocensurerad Muhammed, bara en tredjedels-sekund eller nt, i scenen dr Stan och Kyle kommer till skjulet dr Kenny vaktar Muhammed. Stan och Kyle blir helt frskrckta och skriker till Kenny, "put it back on, put it back on (=censureringen)", men skadan r redan skedd och Kenny blir bombad och dr. Inte bara skulle det vara en elegant referens till alla de avsnitt dr Kenny dr i de frsta ssongerna (varfr tog man inte med det ), utan det skulle ocks vara en bra - men samtidigt allvarlig - satir ver islams vldsamma, kuffārhatande och siktsintoleranta tendenser.

//Rickard Melkersson - South Park-fan

rickard.melkersson@telia.com

Bra skrivet och hller med till fullo! Men varfr din email adress?
Citera
2010-05-13, 22:53
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damthatdjmademy
Bra skrivet och hller med till fullo! Men varfr din email adress?

Trevligt att du hller med . Som jag ser det, lyckas Matt och Trey s gott som alltid fullkomligt GA det, den eller de de hnar. Lttkrnkta muslimer r inget undantag, de blir hnade p ett s skoningslst intelligent och trffskert (scenen dr Jesus porrsurfar och Buddha sniffar kokain r redan en klassiker) stt att man verkligen undrar vad som rr sig i de skggmongosarnas huvuden, nr/om de ser de hr avsnitten.
High-five Matt och Trey .

Angende e-mailen, i ett flertal debatter som jag medverkat i hr p flashback, s klagar folk p att jag r feg eftersom jag r anonym. Jag r trtt p det, och de ska inte lngre kunna f nyttja sdana cheapshots.
Citera
2010-05-15, 01:42
Medlem
SarangHaes avatar
Har den nuvarande ssongen uppehll? Jag hittar inga nya sndningstider och inget har snts p tv veckor nu. Kan det ha ngot att gra med Mohammed-avsnitten?
Citera
2010-05-15, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SarangHae
Har den nuvarande ssongen uppehll? Jag hittar inga nya sndningstider och inget har snts p tv veckor nu. Kan det ha ngot att gra med Mohammed-avsnitten?

Ja dom vgade bara gra ett CP-avsnitt efter Muhammedavsnitten och sen lades allt ner. Har man tur s fr dom nytt mod i hst. Man kan bara hoppas.

Har du mhnda s liten skrm att du inte ser skfunktionen hr uppe till hger?
Citera
2010-05-15, 13:46
Medlem
SarangHaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissekattt
Ja dom vgade bara gra ett CP-avsnitt efter Muhammedavsnitten och sen lades allt ner. Har man tur s fr dom nytt mod i hst. Man kan bara hoppas.

Har du mhnda s liten skrm att du inte ser skfunktionen hr uppe till hger?

Tack fr informationen.

Exakt vad skulle jag leta efter? "Diskussioner om 'South Park'" verkade trffskert nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in