2010-10-23, 17:51
Medlem
Tord_Ywels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrock
vad ni kanske har missat r att matt och trey har plagierat en hel del av inceptionavsnittet p en annan parodi gjord av collegehumor.com. nr south park-killarna blev konfronterade med detta erknde de direkt och sade att anledningen var att de inte ens hade sett inception, fr de hade inte haft mjlighet att se den, utan grundade hela avsnittet p de parodier som redan fanns.

hr r artikeln frn ny times: http://artsbeat.blogs.nytimes.com/20...n-inspiration/

och hr r ett klipp som visar "likheterna": http://www.youtube.com/watch?v=5H-ezqMhZA8

fy fan s jvla kasst!!! det var lnge sen south park var mitt south park, men det hr tar fan priset. att skylla p att de inte kunde hitta en jvla biograf som spelade filmen, eller f tag p ens en torrent!

Simpsons did it!
Citera
2010-10-23, 18:57
Medlem
MrJackssons avatar
Jag gillade det, men det knns ganska ckligt att de har plagierat ngonting. South Park och Flashback har en sak gemensamt: Flashback var, och South Park var, underground. Nu s knns det bara pinsamt. Ungefr som att kolla p Simpsons eller att se "lol omg s rooolig du e" i en Flashback-trd.
Citera
2010-10-23, 20:02
Medlem
fredrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tord_Ywel
Simpsons did it!
nej det r inte samma sak! simpsons r en institution som har funnits i 20 r, sjlvklart kommer folk att hmta inspiration och/eller berra samma mnen. i det hr fallet var m&t lata, sket i att gra research, snodde nn annans jobb rakt av och hoppades p att det ingen skulle mrka det
Citera
2010-10-23, 20:54
Medlem
givves avatar
Den stora skillnaden r att South Park r roligt, medan College Humour r totalt fail.
Citera
2010-10-23, 21:00
Medlem
Jag har sjlv inte stt Inception, men jag tyckte att avsnittet var helt okej. Det kanske blir bttre om man har stt filmen innan dock.
Citera
2010-10-23, 21:08
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givve
Den stora skillnaden r att South Park r roligt, medan College Humour r totalt fail.

Vad har det med saken att gra? Att plagiera ngon annan utan att redovisa det r sjukt lgt, ven om kllan i frga r "totalt fail". Det pekar p ren lathet samt brist p fantasi. Varfr parodiera ngot man absolut inte har koll p? Jag stller mig fortfarande frgande till hur mnga andra avsnitt som gjorts p samma stt.
Citera
2010-10-23, 21:22
Medlem
NirvanAs avatar
Trey o Matt r oerhrt lata uppenbarligen...fyfan, 14 avsnitt per r och varje avsnitt tar bara 6 dagar sen gr dom inget annat... och nu brjar dom plagiera..smart
Citera
2010-10-23, 22:35
Medlem
MrJackssons avatar
Jag kollade om avsnittet Passion of the Jew alldeles nyss. Fyfan, mina vnner, det r sann South Park satir.
Citera
2010-10-24, 12:05
Bannlyst
Nsta avsnitt heter The Coon and Friends. Tror det kan bli en hjdare.

http://www.southparkstudios.com/clip...on-and-friends
Citera
2010-10-24, 12:46
Medlem
CrimsonIdols avatar
Jag lngtar efter att hra Trey Parkers svar..
Detta r illa!
Som jag sa tidigare i trden s verkar det som Trey r ensam mot en helvetes massa Harvardstundenter i bl.a Simpsons...men plagiat upptcks ganska snabbt i vran uppkopplade vrld och Trey har skrivit ver 200 avsnitt av SP utan att bli pkommen, dvs han har INTE plagierat...
NU r det en annan sak och jag tycker han borde frklara sig.
Annars faller en av mina strsta hjltar.

//Crimson
Citera
2010-10-24, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppenro
Nsta avsnitt heter The Coon and Friends. Tror det kan bli en hjdare.

http://www.southparkstudios.com/clip...on-and-friends

Fan vad grymt! Det finns ett ldre avsnitt som heter "The Coon"
Citera
2010-10-24, 23:30
Medlem
dlas avatar
vad r problemet?
han har ju bara byggt sin parodi
p en annan parodi och inte p orginalet
, gr man ut med det ser jag inget fel i det.

grymt avsnitt fr vrigt, gillade freddy =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in