2010-04-15, 23:13
Medlem
Fissionballss avatar
Tyckte att det senaste avsnittet var ett alldeles perfekt sätt för dem att fira 200 avsnitt. En nostalgitripp utan att det blev tråkigt. Säsong 14 har hög standard och även om jag tycker att "casa bonita" och "Scott tennorman must die" är de bäst avsnitten så njuter jag och skrattar jag högljutt åt de nya avsnitten också. South Park må ha ändrats under sina 14 säsonger men det är och har fanemig alltid varit riktigt bra!
Citera
2010-04-15, 23:15
Medlem
Fatcaesars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fissionballs
Tyckte att det senaste avsnittet var ett alldeles perfekt sätt för dem att fira 200 avsnitt. En nostalgitripp utan att det blev tråkigt. Säsong 14 har hög standard och även om jag tycker att "casa bonita" och "Scott tennorman must die" är de bäst avsnitten så njuter jag och skrattar jag högljutt åt de nya avsnitten också. South Park må ha ändrats under sina 14 säsonger men det är och har fanemig alltid varit riktigt bra!

Jaså det var ett 200 avsnitts jubileum, jag tyckte avsnittet bara var alldeles för mycket men det förklarar ju en hel del
Citera
2010-04-15, 23:19
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fissionballs
HAHA.... du är ett praktexempel på dom jag menade, jag nämnde just dom två avsnitten när jag beskrev gänget som gillade äldre south park.
Citera
2010-04-15, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XXKEX
Grymt avsnitt!

Nån som vet vad det japanen sjunger efter "Bar-Boo-ra! Baaar-booo-raaa!" betyder? Själv är man inte så skillad på japanska, vore roligt att veta ungefär vad det är han sjunger om

Saxat från wikipedia:
As Mecha-Streisand is powered up a voice sings in Japanese "バーブラ、バーブラ、一番嫌いな人。 バーブラ、バーブラ、鼻が大きい" (baabura, baabura, ichiban kirai na hito. baabura, baabura, hana ga ookii) or "Barbara, Barbara, the person we hate the most. Barbara, Barbara, your nose is big."
Citera
2010-04-15, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Tyckte bästa var att tom cruise bara hade garderober i sitt hus

Konstigt ändå att dom visade Muhammed förut men nämnde aldrig namnet, blev ju aldrig något liv då utan först på senare tid då det fått så mycket publicitet...vilket är första avsnittet med superbestfriends där man får se muhammed tänkte kolla på det igen...

Antagligen för att de inte visade Mohammed för provocera t.sk. från de senare publiceringarna från annat håll: Jyllandsposten tryckte ju bilderna enbart för att man inte "fick".

Mycket bra avsnitt btw
Citera
2010-04-15, 23:30
Medlem
spuuunits avatar
Märkte också Mr. Garrison var med i folkmassan, fail. Men allt som allt tyckte jag att detta var ett mycker bra sätt att göra sin 200:de ep. Jag minns den 100:de ep, när Cartman drömmer sig bak i tiden och när de tjatar om sitt rock vs country, ganska dryg ep tycker jag.

Men denna var väl helt ok. Mycket bra beslut att göra en nostalgitripp som slutade ganska bra. Även förståeligt att de gör Barbara robot med grymma effekter och i 3D eftersom att detta är "något extra", den 200:de ep.

Började framförallt garva när Cartmans hand började "vandra runt", passande musik började spelas och kameran blurrade det bakom som om det är handen i fokus.

Hoppsa nu inte bara att det är en fake ep nästa vecka, men är mycket möjligt...
Senast redigerad av spuuunit 2010-04-15 kl. 23:33.
Citera
2010-04-15, 23:32
Medlem
Rotmosrullens avatar
Kul avsnitt.

De måste visa Mohammed nästa vecka. Att köra med "buhu, Comedy Central censurerade oss" fungerar bara en gång.

Dock tror jag de lär göra något drygt sätt för att komma undan, typ visa 2000 sandnegrer samtidigt och säga "aah look there's mohammed".
Citera
2010-04-15, 23:41
Medlem
chegvaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarmannen
Snacka om alltså....intensivt avsnitt men jag gillade det

Fast tänk om det blir ett "fakeavsnitt" som sist man skulle få svaret på frågan?

Vet någon hur långt kontrakt skaparna har med CC?
Det känns liksom på något vis som om detta är slutet :S
Inget konkret, en märklig känsla bara av att de knyter ihop säcken....att terroristerna lyckas bomba South Park en gång för alla :S

står bl.a. på wikipedia att Matt och Trey har kontrakt att göra 14 episoder per år tills 2013. Ska bli intressant att se om de verkligen håller på 3 år till..

http://en.wikipedia.org/wiki/South_park
Citera
2010-04-15, 23:52
Medlem
Fissionballss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
HAHA.... du är ett praktexempel på dom jag menade, jag nämnde just dom två avsnitten när jag beskrev gänget som gillade äldre south park.

Man måste ju ha några favoriter. Allt jag säger är att möjligheten finns att jag finner ett nytt favoritavsnitt i nästa avsnitt då jag tycker att alla säsonger håller relativt jämn kvalitet. Bara för att jag gillar just de två avsnitten betyder inte att jag tycker att det var bättre förr. "Medicinal Fried Chicken" har t.ex. ett av mina absoluta favorit tillfällen genom hela South Parks historia. Just när alla männen kommer framstudsande genom stan med den härliga musiken
Citera
2010-04-15, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murremix
Någon annan som störde sig på brudens röst?

Nej, du är inte ensam.
Citera
2010-04-16, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerbat.
Jag tror ju att det blir som förra gången vi hade med det att göra. Dvs en fet cliffhanger, sen ett skitdåligt T&P-avsnitt nästa vecka.

Tror inte det händer. Sist så fick dom väl massor med arga email och/eller telefonsamtal till comedy central.
Citera
2010-04-16, 00:02
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Mr Hat is back Blev nästan lite rörd när han kom fram igen, det var ett tag sen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in