2012-12-28, 10:08
Citat:
Jag har inget minne av att jag ätit Blair's After Death, däremot har jag ätit något som kom i en flaska som hade en tjurfigur i plast på sig och det var betydligt starkare än tabascoo. Om du äter mycket habanero kan du köpa en kruka och välgödslad jord och odla eget. När du skördat dina frukter och smaskat i dig dem kommer du nog bli övertygad om att ICAs habanero inte är så stark. Jag vet inte vad det är för något ICA säljer idag men vet att jag tidigare ätit deras starka frukter och de var inte alls starka, starkare än cayenne men långt från red savina eller chockolate habanero som är de sorter av stark frukt jag odlar. Det här är min högst personliga uppfattning och om jag har fel så är det fel, jag bryr mig inte om det då jag har nog bra frukt som jag odlar själv och därför inte behöver knalla till ICA när det skall lagas stark mat.
Ursprungligen postat av Peter_18
Nej jag driver inte med er, jag tycker faktiskt att ICA's habanerosort känns starkare än Blair's After Death.
Jag har ingen aning om varför det är på det sättet, men jag kunde äta flera teskedar ren After Death utan att ens lindra det med någonting, vilket jag än så länge inte har lyckats med efter att ha ätit en hel habanero från ICA.
Kan för övrigt nämna att det var just chilifantaster som räknade med att jag skulle få behov av någonting lindrande när jag testade After Death, men... nej - det kändes faktiskt inte lika intensivt som en så kallad "falsk" habanero.
Det bara är så, helt enkelt.
Och jag har svårt att tänka mig att varenda thairestaurang och thaibutik i Sverige håller sig de "mildare" varianterna, det skulle ju i så fall vara väldigt underligt med tanke på att deras kundkrets till stor del består av chilifantaster som vill ha de riktigt starka varorna.
Jag medger att After Death var ganska plågsamt i några minuter, men inte så pass extremt mycket att jag behövde lindra det med någonting.
Jag har ingen aning om varför det är på det sättet, men jag kunde äta flera teskedar ren After Death utan att ens lindra det med någonting, vilket jag än så länge inte har lyckats med efter att ha ätit en hel habanero från ICA.
Kan för övrigt nämna att det var just chilifantaster som räknade med att jag skulle få behov av någonting lindrande när jag testade After Death, men... nej - det kändes faktiskt inte lika intensivt som en så kallad "falsk" habanero.
Det bara är så, helt enkelt.
Och jag har svårt att tänka mig att varenda thairestaurang och thaibutik i Sverige håller sig de "mildare" varianterna, det skulle ju i så fall vara väldigt underligt med tanke på att deras kundkrets till stor del består av chilifantaster som vill ha de riktigt starka varorna.
Jag medger att After Death var ganska plågsamt i några minuter, men inte så pass extremt mycket att jag behövde lindra det med någonting.
Att restauranger inte brassar på så hårt med chili beror nog på att folk skall kunna äta maten. Lagar jag en rätt till dig där jag t ex byter ut paprika mot habanero är jag säker på att du inte komer äta upp allt och jag är säker på att du inte kommer vilja äta min mat igen. Thaimat är i grunden inte så stark som folk vill göra den till och en peppar/pepparrots mix kan du nog göra starkare än det mesta du äter på den lokala thaien, toppa med lite ingefära så får du något som bränner riktigt bra. Inte så kul att äta då det saknas mycket smaker men väl starkt. Ser egentligen ingen anledning till att man skall äta något skit starkt, man skall laga mat som man tycker är god och då kan jag tycka att det är gott med lite styrka i en kikärts gryta eller att man kör ner lite i en burgare. Att sitta och ha i ett par deciliter torkad och mald frukt ser jag som helt ointressant.