2010-06-19, 14:28
Medlem
patrikgbgs avatar
Reagerade över denna bilden, http://vaktad.se/img/stefan-maurin/stefan-maurin03.jpg

Vafan gör hunden? Är han också misstänkt för något?
Citera
2010-06-19, 14:38
Medlem
sunsworns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Det är ju precis vad väktarna och polisen som hängts ut är: misstänkta våldsmän

Ingen ska utsättas för någons idé av skampåle.
Att vara "misstänkt" innebär inte att brott är bevisat och vederbörande är dömd.

Och den enda instans som ska döma är rättsystemet själv. Inte du, inte jag och definitivt inte Aftonbladet eller DN.

När straffet är avtjänat ska personen få en ny chans att bevisa sin duglighet som laglydig samhällsmedborgare. Fungerar det ej, så ska rättsystemet ingripa igen.

Om du eller nån annan har problem hur det systemet fungerar så har ni två val;

1) Förändra rättsystemet på demokratiskt väg, d.v.s. med hjälp av folkvalda representanter.

2) Flytta till ett annat samhälle som har ett rättsystem ni gillar.

Enda gångerna som "revolutionära åtgärder" är tillåtna, enligt min åsikt, är då samhällsstyret ej är valt av folket.
Citera
2010-06-19, 14:51
Medlem
mankinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabbamane
Jag söker en tråd som länkar till en sida där man kan söka på facebook-statusar. Hade skitkul en kväll med det men nu har jag helt glömt vad den hette och hittar verkligen inte tråden.

Tror den hette nåt om att man inte kan snacka skit om chefen längre på sin facebook-status.

HELP!

Tråden hittar jag inte, men här är iaf själva sidan.
http://youropenbook.org/
Citera
2010-06-19, 15:07
Medlem
WinterTimes avatar
Sajten är ju bortom all trovärdighet och man vet inte om man ska skratta eller gråta. Det är helt uppenbart att de som står bakom sajten antagligen förtjänat det de råkat ut för och nu vill hämnas... Kan bara hålla med om att FAQ:en om möjligt är ännu sämre än sidan i övrigt, allt är ju bara "Det har gått för långt". Goddag yxskaft...
Citera
2010-06-19, 15:15
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kipp
Av de 25 som gick i min grupp när jag utbildade mig till väktare/skyddsvakt hade en sökt till polishögskolan och två tänkte göra det. Efter att ha jobbat ett tag så märker man hur oförtjänt utskälld yrkesgrupp det är. Problemet är att när jag gör mitt jobb bra så flyter allt på och ingen märker nåt typ. Om jag gör fel blir det en massa gapande. Väktare gör mer än ni tror.
Själv har jag inte planerat att bli det utan hittade jobbet av en slump då jag varit arbetslös någon månad efter att mitt förra jobb lade ner. Innan dess var jag gymnasie- och högstadielärare i ma/no. Och misslyckad har jag aldrig känt mig.
Mitt inlägg var medvetet en aning provocerande, tack för svaret. Såklart att många gör ett bra jobb, säkerligen majoriteten.
Citera
2010-06-19, 15:29
Medlem
brynarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrikgbg
Reagerade över denna bilden, http://vaktad.se/img/stefan-maurin/stefan-maurin03.jpg

Vafan gör hunden? Är han också misstänkt för något?

Haha, ja jag höll på att skratta ihjäl mig när jag såg det.

För övrigt tycker jag att han/hon om gjort sidan verkar vara ett riktigt stolpskott.
Citera
2010-06-19, 16:06
Medlem
Huus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimpan81
Ja Adonis den gamle skojaren som försökte bluffa till sig en massa miljoner......

Hehe, stämmer bra, men rubrikerna blev inte lika stora och uppenbarligen så har vissa inte så stor koll utan försöker använda Adonis som något slags offer.
Han sprang runt på stan med sin rullstol på ryggen, bla.
Citera
2010-06-19, 16:14
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuli Kupferberg
Vilka jävla drägg.
Typiskt lågavlönade ansikten.

Lågavlönade kommunistsvin som inte har något annat för sig än att agera rättshaverister.
Citera
2010-06-19, 16:54
Medlem
appe-s avatar
hänga ut ..poliser? how much is that logic in the window?
Citera
2010-06-19, 17:36
Medlem
oRuses avatar
http://anarkisterna.com/julia/files/smurf10.jpg

Är han kring umeå?
Isåfall så var han en elak jävel
Citera
2010-06-19, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av appe-
hänga ut ..poliser? how much is that logic in the window?
+1

Ännu värre, en hemsida med personuppgifter till massa fula oviktiga låg klass väktare??

Vad ska jag med dessa värdelösa uppgifter till?

Nej gå ut i solen istället era värdelösheter.
Citera
2010-06-19, 18:32
Medlem
Enrundfyrkants avatar
Man behöver inte vara raketforskare för att inse att skaparen av sidan använder converse-skor, går estetprogrammet på gymnasiet och hatar allt main-stream.

Klotter... - Känns inte det lite "igår"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in