2011-09-30, 11:41
Medlem
Tyko.Jonssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jingo
Vad säljer mest? Spelar på servern outlands, har 525 i herbalism/alchemy. även 525 i fishing =) Så ifall någon har någon aning om hur man tjänar pengar stort där, delvis 5k+ om dagen. Säg till! Bottar ca.. 13 timmar om dagen.
Vänta tills priset på herbs går upp och sälj det. Azshara's veil brukar ta slut ganska snabbt, och då kan du lägga upp och sätta priset själv. Eller så gör du både och. Var dock beredd på att priset på vissa flasks droppar ner väldigt snabbt, så koka ihop en lagom mängd.
Citera
2011-09-30, 11:47
Medlem
Tyko.Jonssons avatar
Jag har inte så mycket erfarenhet av att botta i WoW, men läst igenom tråden lite och fortsätter att samla information. Kan passa på att fråga om någon kan redirecta mig till någon AH-bot plugin eller så (HB/GB eller PiroX ska väl vara de säkraste bottarna just nu).

Sedan skulle jag vilja botta "smelting". Brukar smälta i tiotusental och det har börjat bli lite jobbigt att trycka igång processen om och vartannat när jag blir flaggad afk.
Citera
2011-09-30, 13:53
Medlem
Hamnkakas avatar
Vilken server kan man tjäna mest guld på?
Citera
2011-09-30, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyko.Jonsson
Jag har inte så mycket erfarenhet av att botta i WoW, men läst igenom tråden lite och fortsätter att samla information. Kan passa på att fråga om någon kan redirecta mig till någon AH-bot plugin eller så (HB/GB eller PiroX ska väl vara de säkraste bottarna just nu).

Sedan skulle jag vilja botta "smelting". Brukar smälta i tiotusental och det har börjat bli lite jobbigt att trycka igång processen om och vartannat när jag blir flaggad afk.

Trippelposta inte tack!
Professionbuddy, enough said..

Citat:
Ursprungligen postat av Hamnkaka

Hur långt är snöret jag håller i?
Citera
2011-09-30, 20:22
Medlem
phnklols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamnkaka

http://theunderminejournal.com/

Sök på det du bottar & se.
Citera
2011-10-01, 16:47
Medlem
Jingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyko.Jonsson
Du är mycket välkommen att komma och botta i Outland. Större chans att bli påkommen tror jag inte direkt, så länge man är smidig och tänker på att det är större chans att andra spelare ser din char på icke-så-besökta områden, med tanke på populationsstorleken.Har bara lagt märke till en AH-bot på senaste tiden i Dalaran och det verkar gå bra för denne då den varit igång i flera veckor i princip dygnet runt.

Att tjäna pengar går nog bra på vilken realm som helst, dock är det roligare på servrar som Outland som har extremt mycket folk. Det finns alltid köpare och oftast bra volym/kvantitet på sakerna. Priset är lägre än på lågpopulerade servrar, men det kompenseras med att det alltid säljer fort. Priserna fluktuerar mycket också, går upp och ner snabbt vilket är kul om man gillar att leka med AH. Den enda profession jag inte tycker det är värt med just nu är Alkemi, eftersom att priserna på flasks är lägre än tillverkningskostnaden, ibland även lägre ... Folk som farmar herbsen själva tycker tydligen det är en bra idé att tjäna pengar så.

Arkeologi har jag inte varit uttråkad nog att försöka mig på, så det kan jag inte uttala mig om.

Ok skumt, för jag tjänar dubbelt så mycket på att göra flasks av mina herbs.
Citera
2011-10-01, 19:38
Medlem
Koreanskbots avatar
Har nu följt tråden i ett par veckor och fått svar på en del av mina frågor. Nu har jag skaffat HonorBuddy och hade tänkt använda mig utav 2 saker, lvling och gathera herbs, mines och archeology. Problemet är att jag inte fattar mig på HonorBuddys FAQ på deras hemsida, så jag vänder mig hit för hjälp än en gång.

1. Kan man starta HB utan att ha WoW igång, utan risk att bli upptäckt?

2. Hur skaffar jag och lägger in custom classes i programmet, och vad får sorts customs ska jag välja för mina begär? Alltså - Leveling, Mining, Herb..., Arch...

3. Om WoW patchar upp till en ny patch är det större risk att bli tagen, eller funkar HB överhuvudtaget vid de tillfället?

4. Kan Blizzard kolla igenom ens dator efter bot program?

Väldigt tacksam för svar.
Citera
2011-10-01, 19:45
Medlem
Tyko.Jonssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropikhoe
Trippelposta inte tack!
Professionbuddy, enough said..

Hur långt är snöret jag håller i?
Förlåt så hemskt mycket, herr moderator.

Men tack för svaret, ska kolla in den.
Citera
2011-10-01, 20:05
Medlem
BIRDIE13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koreanskbot
Har nu följt tråden i ett par veckor och fått svar på en del av mina frågor. Nu har jag skaffat HonorBuddy och hade tänkt använda mig utav 2 saker, lvling och gathera herbs, mines och archeology. Problemet är att jag inte fattar mig på HonorBuddys FAQ på deras hemsida, så jag vänder mig hit för hjälp än en gång.

Citat:
1. Kan man starta HB utan att ha WoW igång, utan risk att bli upptäckt?
Du måste vara inloggad på din gubbe för att kunna attacha HB till WoWklienten.

Citat:
2. Hur skaffar jag och lägger in custom classes i programmet, och vad får sorts customs ska jag välja för mina begär? Alltså - Leveling, Mining, Herb..., Arch...
CustomClasses eller CC som det också kallas styr vilka attacker gubben ska använda osv, har ingenting med andra saker att göra. Bara hur din gubbe ska slåss.

Citat:
3. Om WoW patchar upp till en ny patch är det större risk att bli tagen, eller funkar HB överhuvudtaget vid de tillfället?
Efter en patch måste HB uppdateras. Om det blir större risk att bli tagen beror ju helt på om blizzard uppdaterar sitt sätt att hitta oss fuskare, och den informationen har vi ju inte.

Citat:
4. Kan Blizzard kolla igenom ens dator efter bot program?

Väldigt tacksam för svar.
Så långt som jag vet kollar Blizzard inte igenom din dator efter olika bottar. Om de nu skulle göra det så skulle jag tro att det bryter mot väldigt många lagar.
Citera
2011-10-01, 20:22
Medlem
Koreanskbots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIRDIE13
Du måste vara inloggad på din gubbe för att kunna attacha HB till WoWklienten.

CustomClasses eller CC som det också kallas styr vilka attacker gubben ska använda osv, har ingenting med andra saker att göra. Bara hur din gubbe ska slåss.

Efter en patch måste HB uppdateras. Om det blir större risk att bli tagen beror ju helt på om blizzard uppdaterar sitt sätt att hitta oss fuskare, och den informationen har vi ju inte.

Så långt som jag vet kollar Blizzard inte igenom din dator efter olika bottar. Om de nu skulle göra det så skulle jag tro att det bryter mot väldigt många lagar.

Så ''CC'' kontrollerar inte min gubbe hur den ska lvla och farma herbs, mining etc?

Glömde tillägga, hur vet jag att boten inte kommer sälja alla mina saker i väskan?
Citera
2011-10-01, 20:40
Medlem
BIRDIE13s avatar
Citat:
Så ''CC'' kontrollerar inte min gubbe hur den ska lvla och farma herbs, mining etc?

Glömde tillägga, hur vet jag att boten inte kommer sälja alla mina saker i väskan?

Nej CC är hur din gubbe slåss. För questing, grinding och gathering så använder du profiler som finns att ladda ner på deras hemsida.

Den säljer alla skitsaker när den questar i alla fall. Mer än så vet jag inte. Har aldrig förlorat någonting värdefullt ändå.
Citera
2011-10-01, 20:41
Medlem
Zneekahs avatar
Citat:

I varje gathering / grinding profil finns en force mail list, alla profiler brukar ha ganska vältäckande listor, i en hyjal mobgrinding profil kan det se ut t.ex. så här:

och givetvis är listan oändligt mycket längre än så, den inkluderar gems, volatiles, primals, poisons osv osv. Sen står det typ såhär i de flesta profiler: Sell Green > False (det ser inte riktigt ut så men ungefär). Med andra ord kan du vara lugn i de flesta fall, om det är nåt väldigt udda grått item du grindar som du vill spara så slänger du bara in det i listan i profilen,
t.ex om du av någon oklar RP-anledning vill samla på Scintillating Crystals så skriver du in

<Item Name="Scintillating Crystals" Entry="62421" /> de fetmarkerade siffrorna är dess item-kod, om du kollar in URLen på wowhead ser du att det slutar på item=62421. Dock är det här nog inget du behöver tänka på för tillfället, förut när man testade nån randoms profil utan att kolla igenom den först kunde det hända att man vendortrasha cloth osv men jag vågar nästan säga att det är omöjligt idag och med att kvalitén på HB och profilerna höjts rätt bra sen cata.

Tips är att ladda ner nån profil och läs igenom den (en profil är ett textdokument du öppnar i notepad/anteckningar / whatever program). Mycket av det du ser kommer du nog uppleva som väldigt lätt att förstå.

om CC

CC står för customclass, i din honorbuddy mapp hittar du en mapp som heter just CustomClasses, där ska CCn du laddar ner läggas, och när du startar HB kommer den fråga vilken CC du vill använda.

Vad din CC styr är saker som vilka abilities du ska använda, när den ska poppa en viss trinket / CD / whatever så att när du slåss mot mobs så blir det så optimalt som möjligt.

Hoppas inget blev otydligt! happy botting

edit: förtydligade lite grejer
Senast redigerad av Zneekah 2011-10-01 kl. 20:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in