2013-11-07, 23:57
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westwood
Tänkte sätta upp ett par gubbar som ska få stå och nöta herbs/mining bara för skojs skull, är det fortfarande HB som gäller för detta?
Ja.
Citera
2013-11-08, 16:12
Medlem
snomoss avatar
Igår kväll körde jag en LFR raid och det verkade som om två av gubbarna var bots. Dom bara rusade fram och köttade. Dom svarade inte på tilltal och det hela ver mycket mystiskt. Dom var dps och själva raiden gick jättebra men just dom två karaktärerna uppträdde mycket skumt. Vi försökte alla viska mm till dom men dom bara körde på.

En av dom andra i teamet gjorde en report men jag försökte få han att avstå för inte finns det väl möjlighet att köra bots i en raid?? finns det överhuvudtaget sådana profiler?? det jag tyckte var skumt var att dom inte svarade. Hade jag bottat i en instans/radi hade jag ju suttit vid datorn och chattat och stoppat mm
Citera
2013-11-09, 19:15
Citat:
Ursprungligen postat av snomos
Igår kväll körde jag en LFR raid och det verkade som om två av gubbarna var bots. Dom bara rusade fram och köttade. Dom svarade inte på tilltal och det hela ver mycket mystiskt. Dom var dps och själva raiden gick jättebra men just dom två karaktärerna uppträdde mycket skumt. Vi försökte alla viska mm till dom men dom bara körde på.

En av dom andra i teamet gjorde en report men jag försökte få han att avstå för inte finns det väl möjlighet att köra bots i en raid?? finns det överhuvudtaget sådana profiler?? det jag tyckte var skumt var att dom inte svarade. Hade jag bottat i en instans/radi hade jag ju suttit vid datorn och chattat och stoppat mm

Jag har sett samma beteende från kineser.
Citera
2013-11-11, 10:12
Medlem
snomoss avatar
Ja, jag har svårt att tro att dom var bots men just det att dom rusade på och verkade veta exakt vad dom gjorde var ju lite suspekt men dom kan ju ha gjort raiden 10 ggr innan .

Själv rapporterar jag aldrig så tillvida inte boten/spelaren rent sabbar för mig och det har inte hänt i pve i alla fall.
Citera
2013-11-11, 21:41
Medlem
Någon som har precrack till HB 5.4 kollat flera sidor bakot men inte haft någon lycka!
tack på förhand
Citera
2013-11-11, 21:46
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snomos

Ja det finns bots för raids dock sköter de endast combat åt dig, du måste alltså styra gubben själv.
LazyRaider till HB är ett och även Tyrael som också är till HB.
Citera
2013-11-11, 22:40
Medlem
snomoss avatar
Tack för svaret. Då var det nog Kineser eller några som inte kunde ett smack engelska som var med och körde
Citera
2013-11-21, 22:02
Medlem
är det sant att blizzard prioriterar att banna folk som bottar t.ex minin för pengar istället för att banna dem som bottar quest etc ? min vän blev perm bannad idag när han bottade mining och jag bottar quests nu så börjar bli lite skitnödig

* kör med HB för övrigt
Senast redigerad av fresden 2013-11-21 kl. 22:21.
Citera
2013-11-21, 23:15
Medlem
Sherlock.Holmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fresden
är det sant att blizzard prioriterar att banna folk som bottar t.ex minin för pengar istället för att banna dem som bottar quest etc ? min vän blev perm bannad idag när han bottade mining och jag bottar quests nu så börjar bli lite skitnödig

* kör med HB för övrigt

Det är sant. Blizzards mardröm är inflation i ekonomin och därför är det flera gånger större risk att bli bannad om du bottar för mängder av guld istället för att levla din karaktär.
Citera
2013-11-21, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock.Holmes
Det är sant. Blizzards mardröm är inflation i ekonomin och därför är det flera gånger större risk att bli bannad om du bottar för mängder av guld istället för att levla din karaktär.
skönt att höra lugnar mig iallafall med botten dingade precis 90 ändå konstigt nog har jag 94 miljoner xp till nästa lvl ?:S är jag utvald att bli den förste till 91
Citera
2013-11-21, 23:22
Medlem
Nomatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock.Holmes
Hur vet du detta?
Vart hitta du denna statistik som säger att risken är flera gånger större?
Inflation är en mardröm? Jo men ja. Går inte så bra för dem på den punkten då va?

För att svara på fresden fråga; det finns ju självfallet alltid en risk med att botta, ta det bara lugnt och fint. Gå inte AFK i flera timmar när du bottar, speciellt inte när du questbottar.
Citera
2013-11-21, 23:58
Medlem
Sherlock.Holmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fresden
skönt att höra lugnar mig iallafall med botten dingade precis 90 ändå konstigt nog har jag 94 miljoner xp till nästa lvl ?:S är jag utvald att bli den förste till 91

Citat:
Ursprungligen postat av Nomatic
Hur vet du detta?
Vart hitta du denna statistik som säger att risken är flera gånger större?
Inflation är en mardröm? Jo men ja. Går inte så bra för dem på den punkten då va?

För att svara på fresden fråga; det finns ju självfallet alltid en risk med att botta, ta det bara lugnt och fint. Gå inte AFK i flera timmar när du bottar, speciellt inte när du questbottar.

Jag baserar det på egen erfarenhet och folk på thebuddyforum som blivit bannade.
Om du questbottar kan du gott gå AFK.
När jag blev bannad fick jag följande anledning:
Reason for Closure: Terms of Use Violation -- Exploitative Activity: Abuse of the Economy

Är väldigt sällsynt att bli bannad för annat / questing.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in