2011-12-27, 12:00
Medlem
Solaris avatar
Jag kör nyaste HB (HB 2.0.0.5462) och provade köra instancebuddy igår. Jag har bara kört mining i Uldum innan så det är den enda profilen jag har. Den verkar dock funka i instancebuddy ockå, är detta meningen eller ska jag ha en separat profil för det?

I bot-settings har jag kryssat i att den ska loota samt köra för random heroic. Det funkar fintfint MEN den lootar bara de "vanliga" mobsen. Bossarna lootar den men fattar inte att den ska trycka på need,greed,de etc? hur ställer jag in detta?

Den har även problem att flytta sig från aoe-spells, främst i den nya instancerna, samt fatta att den ska flyga med drakarna/ta portals.

Jag spelar en lvl 85 restoshaman.
Senast redigerad av Solari 2011-12-27 kl. 12:21.
Citera
2011-12-27, 22:13
Medlem
giraffgraffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sprutut
Kör mixed mode med Questing och Instancebuddy då går det väldigt fort att lvla. Bättre är om du ska skaffa eller kan skaffa ett acc till fast genom "recruit a friend" (RaF) och har dessa körandes tillsammans eftersom du då får 3x EXP.
Som questing kör "The azenius project" (sök på google) och de instancer du ska välja står här
(Instancebuddy fungerar så där med många instancer men jävligt bra med de som är listade ovan)

Detta är iofs försent för dig nu eftersom du ska lvla en 20 hunter men ett än bättre tips är att ha en lvl 85 som dödar mobs i "Corp'rethar" så får alten all xp.

Problemet är ju att "The azenius project" endast finns som horde questline. Eller? Vill ha en bra questline till alliance, den jag provade hette "[A] 1-60 Human [Kick] 403a", Men nu på level 26 får jag meddelandet "Can not start quest bot - this profile does not contain a quest order!"

Enda som funkat någorlunda hittills har varit att köra instancebuddy
Citera
2011-12-28, 01:03
Medlem
sprututs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giraffgraffe
Problemet är ju att "The azenius project" endast finns som horde questline. Eller?
Aj! Sorry, ja Azenius är bara för horde!

Citat:
Ursprungligen postat av giraffgraffe
Vill ha en bra questline till alliance, den jag provade hette "[A] 1-60 Human [Kick] 403a", Men nu på level 26 får jag meddelandet "Can not start quest bot - this profile does not contain a quest order!"

Enda som funkat någorlunda hittills har varit att köra instancebuddy
Den profil du ser ut att använda verkar det inte finnas support för längre. Jag rekommenderar istället Kicks andra profil 1-58:
[A - Quest] EK 12-58 [Kick].xml (+[A - Quest] 1-12 [Kick] i samma mapp)
Denna har jag själv prövat och den har funkat för mig (Night Elf).

Glöm inte att använda SVN så att den uppdaterar sig själv.
Citera
2011-12-28, 01:20
Medlem
sprututs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solari
Jag kör nyaste HB (HB 2.0.0.5462) och provade köra instancebuddy igår. Jag har bara kört mining i Uldum innan så det är den enda profilen jag har. Den verkar dock funka i instancebuddy ockå, är detta meningen eller ska jag ha en separat profil för det?
Om det funkar så låt det vara som det är.

Citat:
I bot-settings har jag kryssat i att den ska loota samt köra för random heroic. Det funkar fintfint MEN den lootar bara de "vanliga" mobsen. Bossarna lootar den men fattar inte att den ska trycka på need,greed,de etc? hur ställer jag in detta?

Använd "AutoEquip2" för problemet med need och greed.

Citat:
Den har även problem att flytta sig från aoe-spells, främst i den nya instancerna, samt fatta att den ska flyga med drakarna/ta portals.

Jag spelar en lvl 85 restoshaman.
Detta är ett känt problem och kommer troligtvis inte lösas än på ett tag men förhoppningsvis efter att IB2 släpps (vilket är inom 30 dagar skulle jag gissa)

P.S.
Dubbel för att inte blanda ihop inläggen samt vilka jag svarade på.
Citera
2011-12-28, 01:43
Medlem
trorjags avatar
Tjaabaaa!!
Jag, trorjag. Skulle behöva en bot som farmar endast volatile air, Som finns i ett litet ställe i uldum, Alltså döda mobs och loota.
Skulle någon rackare, en snäll sådan, kunna förklara för mej steg för steg, Ganska detaljerat hur jag ska göra, jag som misslyckas med allt och alla
Skulle vara extremt snällt
Förövrigt, om det spelar någon roll, så kör jag demo warlock, horde
Citera
2011-12-28, 01:49
Medlem
deyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trorjag
Tjaabaaa!!
Jag, trorjag. Skulle behöva en bot som farmar endast volatile air, Som finns i ett litet ställe i uldum, Alltså döda mobs och loota.
Skulle någon rackare, en snäll sådan, kunna förklara för mej steg för steg, Ganska detaljerat hur jag ska göra, jag som misslyckas med allt och alla
Skulle vara extremt snällt
Förövrigt, om det spelar någon roll, så kör jag demo warlock, horde
Borde väl funka med i princip vilken bot som helst som är tillgänglig.
Det du kommer behöva är en "profil" så att botten farmar just på det stället du vill.

Kolla runt lite på olika forum så ska du nog se att du hittar det du söker efter.
Citera
2011-12-28, 03:13
Medlem
trorjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deyy
Borde väl funka med i princip vilken bot som helst som är tillgänglig.
Det du kommer behöva är en "profil" så att botten farmar just på det stället du vill.

Kolla runt lite på olika forum så ska du nog se att du hittar det du söker efter.
Jag har då tittat på forum, Och som vanligt misslyckas jag, vilken bot ska jag ta?, länk till download?
Vet du vilken "profil" jag ska ta, o vart hittar jag det? Tack!

Trorjag
Citera
2011-12-28, 03:29
Medlem
Solaris avatar
Citat:
Detta är ett känt problem och kommer troligtvis inte lösas än på ett tag men förhoppningsvis efter att IB2 släpps (vilket är inom 30 dagar skulle jag gissa)

Löset det genom att bara köa de instancerna som funkar. Tackar=)

Citat:
Använd "AutoEquip2" för problemet med need och greed.
Vart kryssar jag i detta? Hittar det inte under bot config osv?

Nytt problem: Bottar min feral tank druid på lvl60. Botten startar-köar-får loading screen-kommer in i dungeon. Sedan stängs den av och gubben står bara still i början. Räcker att jag trycker på start igen så funkar den klockrent hela instancen, och köar igen. Men så fort den kommer in i en ny instans så stängs den av och jag måste sätta på den igen. Någon som har en lösning på detta?
Senast redigerad av Solari 2011-12-28 kl. 03:35.
Citera
2011-12-28, 14:40
Medlem
hannes156s avatar
Någon som kör HB som har problem att köra BG med Rogues.
Min Rogue kan varken attackera eller röra sig då botten stängs av när man går in i en BG.

Tacksam för svar
Citera
2011-12-28, 17:53
Medlem
sprututs avatar
Citat:
Vart kryssar jag i detta? Hittar det inte under bot config osv?
Detta är en plugin som jag tror följer med, har du inte det kan du ladda ner det här

Citat:
Nytt problem: Bottar min feral tank druid på lvl60. Botten startar-köar-får loading screen-kommer in i dungeon. Sedan stängs den av och gubben står bara still i början. Räcker att jag trycker på start igen så funkar den klockrent hela instancen, och köar igen. Men så fort den kommer in i en ny instans så stängs den av och jag måste sätta på den igen. Någon som har en lösning på detta?
Detta problemet känner jag inte till och jag vet inte varför det händer heller men posta din log så kan jag eller någon annan kanske hjälpa.
Citera
2011-12-28, 18:59
Medlem
Solaris avatar
Citat:
Detta problemet känner jag inte till och jag vet inte varför det händer heller men posta din log så kan jag eller någon annan kanske hjälpa.

Sen står den bara i början på instances och man måste trycka på start igen för den ska köra igång.
Citera
2011-12-29, 00:55
Medlem
hannes156s avatar
Någon som har några Mesh-problem för tillfället.

Kan inte starta min HB då jag får meddelandet "Mesh is Null"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in