Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-31, 01:07
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Tur att du fick hjälp att räkna ut det här då det övergick dina horisonter rätt uppenbart.

Du har rätt. Jag borde kontaktat dig så att du hade baddat mig igenom min feber samt vakat över mig under natten.
Senast redigerad av Stiffnipples 2011-03-31 kl. 01:10.
Citera
2011-03-31, 01:12
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Då försöker vi höja nivån och låta bli de korta personinriktade svaren till förmån för de mer eftertänksamma och sakundersökande, tack. //Mod
Citera
2011-03-31, 02:04
Medlem
Detta har väl säkert nämnts tidigare i tråden, men jag orkar inte läsa framförallt inte när det står att det bara är massa blajj.

Till att börja med, TS du får definiera intelligens. Vad är intelligens? Vad avgör intelligensnivån på en individ, och berätta gärna om man ens kan mäta det på ett säkert sätt. Är street-smarts till exempel intelligens? Anser du det vara intelligens om en person i en infödingby klarar av alla sysslor han förväntas kunna klara av? Eller vad innebär det att vara intelligent?

Nä, jag ger upp. Klockan är för sent, och tråden är långt mer korkad än vad jag orkar ge mig in i just nu.
Mitt inlägg tillför alltså inte speciellt mycket, inte mycket mer än vad post #2 var inne på också.
Citera
2011-03-31, 10:56
Medlem
Anemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berengar
Det var ju vänligt att du värnade om min dygd där bland snuskona på Qruiser. .

För övrigt har jag tyvärr inget att tillföra frågeställningen (påståendet)eftersom jag endast är en stackars dum kvinna och just nu står vid spisen och krystar ut ett barn.
Aj som fan nu brände jag mig!!! Ingen bra kombo att föda vid spisen!!!!

edit: Skrattade gott när jag läste lite i tråden mycket roligt här, borde nästan flyttas till humor.

Hypotesen blir elegant pulvriserade av intelligenta kvinnor och män. Me like!
Nåväl nu kommer en krystvärk tiiiilllllllll aaahhhhhh och maten på spisen kokar över hjääälp!!!

Senast redigerad av Anemon 2011-03-31 kl. 11:11.
Citera
2011-03-31, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anemon

För övrigt har jag tyvärr inget att tillföra frågeställningen (påståendet)eftersom jag endast är en stackars dum kvinna och just nu står vid spisen och krystar ut ett barn.
Aj som fan nu brände jag mig!!! Ingen bra kombo att föda vid spisen!!!!

edit: Skrattade gott när jag läste lite i tråden mycket roligt här, borde nästan flyttas till humor.

Hypotesen blir elegant pulvriserade av intelligenta kvinnor och män. Me like!
Nåväl nu kommer en krystvärk tiiiilllllllll aaahhhhhh och maten på spisen kokar över hjääälp!!!

Goddag bästa Anemon!
Det här är verkligen en underbar humortråd, den skulle kunna platsa i "Trådar som inte gick som TS tänkte sig" eller vad det står. Men den allvarliga frågeställningen "varför är det så viktigt för vissa män att vara intelligentare än kvinnor" dyker också upp och pockar på ett svar. Det här inspirerar mig att formulera en lag, den heter Firmountains lag och lyder såhär:

I varje diskussion där en man med bräckligt ego diskuterar kvinnors intelligens kommer han förr eller senare att nämna att han är medlem i Mensa.

Grattis till bebben förresten! Där ser man hur bra det är för kvinnor att kunna göra flera saker samtidigt. Fast jag har lite problem. Eftersom jag är singel så måste jag ju själv se till att jag är kedjad i köket, men hela tiden rymmer jag till datorn och blir tvungen att släpa mig själv i håret tillbaka till spisen. Stressigt liv.
Citera
2011-03-31, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Oj! Då hamnar han på ett snitt på 600 . Är det verkligen möjligt?

Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Fullt möjligt. Då har jag alltså dejtat ungefär 600 kvinnor under 6 år. Tack!

Ja i genomsnitt 2 varje vecka i 6år som du sa först och då fick du det till 300. Sen när vi använde uttrycket 2 i medeletal i veckan och och har förbarmande med dig och talar om att det blir 600 så tackar du glatt. Och sen verkar du tro att det är någon slags matematisk skillnad i att träffa 2 kvinnor i genomsnitt i veckan än att träffa i medeltal 2 i veckan så därför blir det i ena fallet 300 och det andra 600. Men det hör säkert ihop med att du är en av de högintelligenta männen det talas om i tråden.

Sen resonemanget att man har träffat en bättre partner beror på hur många man har träffat innan övergår mitt förstånd totalt. Det är alltså så du avgör det. Bestämde du dig innan att nummer 300 är perfekt?

Du är alltså ett exempel på en högintelligent man. Roligt att se hur de tänker och hur det fungerar.

Hahhahaha och medeltal 2 i veckan är samma som 2 i genomsnitt hahahha
Senast redigerad av Yori 2011-03-31 kl. 13:59.
Citera
2011-03-31, 16:36
Medlem
Anemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berengar
Goddag bästa Anemon!
Det här är verkligen en underbar humortråd, den skulle kunna platsa i "Trådar som inte gick som TS tänkte sig" eller vad det står. Men den allvarliga frågeställningen "varför är det så viktigt för vissa män att vara intelligentare än kvinnor" dyker också upp och pockar på ett svar. Det här inspirerar mig att formulera en lag, den heter Firmountains lag och lyder såhär:

I varje diskussion där en man med bräckligt ego diskuterar kvinnors intelligens kommer han förr eller senare att nämna att han är medlem i Mensa.

Grattis till bebben förresten! Där ser man hur bra det är för kvinnor att kunna göra flera saker samtidigt. Fast jag har lite problem. Eftersom jag är singel så måste jag ju själv se till att jag är kedjad i köket, men hela tiden rymmer jag till datorn och blir tvungen att släpa mig själv i håret tillbaka till spisen. Stressigt liv.

Hehe ja även jag som kvinna blir frestad att nämna min IQ men jag hoppar det tror jag.
Citera
2011-03-31, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ninking
Hur tror du folk får chefspositioner o dylikt? Via lotto? Meriter är vad som räknas när någon anställs, då en merit kan ses som färdighet uttryck i praktiken. Utan kompetens är det svårt att ta sig uppåt.

Antar att du aldrig hört talas om politik, eller kraven för att jobba som politiker?
Citera
2011-04-02, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Självklart förstod jag det redan när du skrev ditt första sinnesjuka inlägg.

What? Om min mamma hade betett sig som en idiot så hade hon också fått höra det.

Tölp? Så tidslängden man varit här är mer styrande än vilken kvalitet man levererar?

HAHAHAHAHAAHAH!

Vilka djävla idioter ni är! Satt ni på samma slutna psykavdelning för några år sedan?

Måste vara hur intressant som helst för utomstående som halkar in på flashback då & då att läsa sunda, genomtänkta och insiktfulla inlägg från män, te.x sådana som kallar sig stiffnipples. Om inte annat i utbildningssyfte om man pluggar psykologi

Trådstarterna verkar bil helt bortglömda och irrelevanta, så länge man kan förolämpa och ösa sitt hat över kvinnor så är F&J ett outömlig källa för alla som studerar psykologi och andra ämnen där socialt interagerande ingår, mycket bra.
Citera
2011-04-02, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ljushuveutanveke
Måste vara hur intressant som helst för utomstående som halkar in på flashback då & då att läsa sunda, genomtänkta och insiktfulla inlägg från män, te.x sådana som kallar sig stiffnipples. Om inte annat i utbildningssyfte om man pluggar psykologi

Trådstarterna verkar bil helt bortglömda och irrelevanta, så länge man kan förolämpa och ösa sitt hat över kvinnor så är F&J ett outömlig källa för alla som studerar psykologi och andra ämnen där socialt interagerande ingår, mycket bra.

Du tror inte att fler är här intresserade av det, försök inte att komma och spela duktig. Feminister verkar ha en stark tro på psykologin, den gäller alla förutom dom.

Upplever du att att alla här hatar kvinnor? Kan det bero på att du tittar in här och ofta får rejält med svar på tal?

Kan man inte kontra med något vettigt och motbevisa, så får man dra psykologi-kortet. Psykologi är ett gigantiskt ämne, med mestadels teorier. En slags religion som fungerar om man tror det, bakom alla olika inriktningar finns det människor med åsikter.

Vad ni gärna glömmer bort är att seriösa sådan spekulerar kring er, och det finns mycket teorier som bara försvinner för att dom inte passar Svenska kvinnor.

Psykologi är en pseduvetenskap som intelligenta människor kan studera på skoj, för att det är kul.
Att du på allvar studerar det i Sverige visar på att du är ett våp.

Psykiatrin, socialtjänsten och kvinnojourerna måste ta ett break, kicka alla feminister som orsakar död och elände och bygg upp verksamheten igen.
Senast redigerad av sickside 2011-04-02 kl. 22:09.
Citera
2011-04-02, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sickside
Psykologi är en pseduvetenskap som intelligenta människor kan studera på skoj, för att det är kul.
Att du på allvar studerar det i Sverige visar på att du är ett våp.

Ja, jo där bidrog du ju verkligen med ett intelligent genomtänkt och insiktsfullt svar på tal.

Dessutom har jag full förståelse för att du försöker göra ner en vetenskap du inte förstår dig på.

Förnekelse och förträngning är en vanligt förekommande strategi på dessa sidor.
Citera
2011-04-02, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ljushuveutanveke
Ja, jo där bidrog du ju verkligen med ett intelligent genomtänkt och insiktsfullt svar på tal.

Dessutom har jag full förståelse för att du försöker göra ner en vetenskap du inte förstår dig på.

Förnekelse och förträngning är en vanligt förekommande strategi på dessa sidor.

En vetenskap jag inte förstår? Det är inte mycket "vetenskap" att förstå där. Men det som går att bevisa tror jag på. Det finns liksom inget att ta på.

Jag tror det är du som inte förstår vetenskapen, och jag tror att det är du som lever i förnekelse.....för annars skulle du inte syssla med den vetenskapen.

Har du hört uttrycket "se och hör psykologi" ?

Feminister ser bara den delen av psykologin som befläckar män, den används bara för att nedvärdera och kränka män.

Man får lite intrycket av du känner dig som en övermänniska för du har läst psykologi-A med fokus på "genus", och att du själv inte har nåra fel, eller att man inte på ett dråpligt sätt kan kan göra ner dig rätt duktigt med samma metod.

Med andra ord, det är billig och rätt usel härskarteknik, som nog inte fler av senhackaren tar till sig av.

Tragiskt att man inte kan diskutera politik utan detta trams
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in