Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-03-06, 16:41
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Gadaffi är ju bara en i raden av alla idiotiska makthavare med en riktigt totalskev verklighets- och världsuppfattning.
Män och kvinnor är säkert rent generellt bra på olika saker, och jag ställer mig ytterst tveksam till att männen är de som är bäst på att styra världen.

Det mest intressanta är att en person som är intelligenta vet med sig att "anekdotiska bevisförningar" har låg reliabilitet.

Men efter som TS använder sig envist av anekdotiska bevisförningar och anser att de skall vara giltiga (enligt han själv), så kan man ju lika gärna bevisa att männen är lika kassa på att vara makthavare och mina bevis (för en intelligent logisk människa) är lika giltiga som hans.

*Hitler (Försökte utrota alla Judar och negrer handikappade, zigenare etc)

*Mao Tse-tung (avrättade människor som vågade ifrågasätta honom)

*Pol Pot c:a 1,7 miljoner människor uppskattas det ha dött under 1976-1979 under den tidsperioden av hans regim.

Så ja männen är ju inte ett dugg bättre som makthavare.
Citera
2011-03-06, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hembraent
Jag märker att du som kille väldigt lätt ser vad som är jobbigt med att vara just en ung pojke i dagens samhälle. Eftersom du inte är en tjej kan du därför inte peka ut vad som är jobbigt med att vara just en ung flicka. Begreppet tönt kanske knappt existerar bland flickorna men det finns en del andra saker de behöver oroa sig för. Listan är lång men den saken som sätter mest press på tjejer är utseendet.

Förstår dock inte riktigt vad du menar med "sexuella prestationsmässiga förväntningar". Känns som om du bara skriver massor av skit som inte stämmer alls. Att tjejer får det mesta gratis kan du utveckla lite mer.

Du förstår bara om det är uttryckt i absolut klartext. Jag böjer mig ner och sänker nivån på resonemanget lite för din skull som inte förstår lika bra som de med högre intelligens än dig.

A) Pojke i högstadiet -> Förlora oskulden annars tönt -> Ha sex med helst många tjejer

B) Flicka i högstadiet -> Inte förlora oskulden annars slampa -> Inte ha sex med många killar, helst inga

Såg du skillnaden? Det fanns en skillnad mellan A och B. Var vänlig och titta igen om du inte förstår riktigt. Rita bilder om du kan.
Citera
2011-03-06, 16:44
Medlem
strandeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Technetium
Jag är insatt i islam. Du verkar inte förstå att för djupt troende muslimer så finns det ingen som helst kompromiss gällande Allah's ultimata vilja. Jag går inte in på islamism eller dess teologi här, men kan säga att jag kan Geert Wilders' och Robert Spencer's tal bitvis utantill.

Du verkar däremot ha lyssnat bokstavstroende på mainstream-medias hyckleri och skönmålade "verkligheter" och saknar helt enkelt förståelse för hotet 50 miljoner muslimer inom Europa utgör. Sekularisering bland muslimer är knappast ens en bråkdel av de nykonverterade och de nyblivna invandrade. Jag hoppas att det inte råder några tveksamheter om att den radikala islamismen ökar och verkligen inget ser ut som att den minskar. Tvivlar du på dessa självklara faktum så är jag övertygad om att du inte är vid dina sinnens fulla bruk.
Aha är du invandrare och Mussla!
Då förstår jag din dåliga kunskap och tro att kvinnor är lägre i intelligensen. Många av er män från dessa sent utvecklade länder har ju en stenålderstro fortfarande. Det är därför det är lite störande när ni inte ens försöker förstå eller läser om kulturen i skandinavien om ni ska bo här! Du kan inte rå för att du inte förstår det är religionen och din uppväxt bara som ställt till det lite för dig. men försök tänka modernt så ska du se att det klarnar där inne!
Citera
2011-03-06, 16:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du förstår bara om det är uttryckt i absolut klartext. Jag böjer mig ner och sänker nivån på resonemanget lite för din skull som inte förstår lika bra som de med högre intelligens än dig.

A) Pojke i högstadiet -> Förlora oskulden annars tönt -> Ha sex med helst många tjejer

B) Flicka i högstadiet -> Inte förlora oskulden annars slampa -> Inte ha sex med många killar, helst inga

Såg du skillnaden? Det fanns en skillnad mellan A och B. Var vänlig och titta igen om du inte förstår riktigt. Rita bilder om du kan.
Vi får väl hoppas att inga pojkar utövar eller försöker utöva sådana aktiviteter i klassrummet i alla fall - och att det kan anses vara en frizon som medger att de riktar blicken ner i boken, tror du inte.

Om det nu inte är så, så måste det ju vara ett rent helsicke för tjejerna att försöka freda sig så att de kan genomföra sina studier.
Senast redigerad av micro113 2011-03-06 kl. 16:55.
Citera
2011-03-06, 17:06
Medlem
Hembraents avatar
Citat:

Finns ingen anledning till att du ska ha en sådan pissattityd.

Ser skillnaden. Ser däremot ingen "fördel" i flickornas situation.
Sedan finns det ju självklart andra faktorer som spelar roll. Bara för att flickor har det lättare med en sak finns det givetvis andra problem de har som pojkar inte behöver oroa sig över.
Citera
2011-03-06, 17:17
Medlem
strandeds avatar
Citat:
Men du kan fortfarande inget om kemi trots ditt intresse för naturvetenskap? Är det återigen en ondsinnad man som sätter sig över dig som är chanslös? Ska du inte bara erkänna att du inte är intresserad av naturvetenskap och teknik, men gillar att prata om det "du vet"?

Mycket kacklande i telefonen va?
Jag har aldrig nämnt att män är Onda vilket jag inte tror de är heller! Brukar ofta leka med män men jag tycker bara ni är lite dummare och inte begriper saker som är självklara! Ni kan bara inte kontrollera era drifter och behöver en stark moder vid er sida som ger er perspektiv!

Jag talar inte i telefonen särskilt mycket har just gjort av med min iphone efter att fått svåra känningar i huvudet, brännskade liknande symtom och pirrningar och tappad känsel på den sida där jag brukar tala i mobilen! Efter att jag talat i den och ska tillbaka till sjukhuset snart för prover på hjärnan. Tidigare talade jag kanske fem minuter om dagen, inte ens varje dag men mailar desto mer.

Jag föraktar inte teknik, bara teknik som drivs fram trots allvarliga konsekvenser som skador på naturen och människor.
Citera
2011-03-06, 17:30
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninking
Hur tror du folk får chefspositioner o dylikt? Via lotto? Meriter är vad som räknas när någon anställs, då en merit kan ses som färdighet uttryck i praktiken. Utan kompetens är det svårt att ta sig uppåt.

Nja det kan jag inte hålla med om, för i dagens samhälle sker det mycket kvoteringar och att folk kommer in genom kontakter, och inte på egna meriter.

Men i ett perfekt samhälle så ska alla vara fullt ansvariga för sina beslut och handlingar, och kunna svara för sina egna meriter.

edit (men sedan finns det inga perfekta samhällen i praktiken)
Citera
2011-03-06, 17:35
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Kvinnor är ju emot vapen och teknik, så om de fått styra världen hade Khadaffi inte kunnat besegrats av militära styrkor.

Kvinnor är ju också såklart emot Sveriges försvar, då vänsterpatrasket anser att "det aldrig kommer hända något". Senare tids forskning tyder dock på att Sverige inte skulle kunna stå emot en välorganiserad terroristattack. Detta är ett faktum nämnt från Försvarshögskolan. Kanske dags att tänka om? Kanske dags att kvinnor inte ska få avgöra dessa frågor då de tydligen inte förstår verkligheten? De män som är emot ett försvar för Sverige är styrda av kvinnor, d.v.s. sexuellt förväntande. Den lilla skara män som helt utan någon manipulation från kvinnan ändå tycker att Sverige inte ska något försvar ska i min mening fråntas rösträtten - milt uttryckt.

Jag är ocksp av den läggningen att folk som är efterblivna inte ska få rösta alls. Demokrati förutsätter att de som röstar förstår lite hur saker fungerar och hur världen ser ut.
Inser du hur ointelligent det låter när man ger halva befolkningen en och samma åsikt enbart för att de tillhör ett och samma kön?
Nåväl, om man nu är emot vapen (och teknik?? Varför det? Hör vapen och teknik ihop på något sätt?) så tänker man antagligen att inte heller Gadaffi skulle ha några vapen? (du måste hänga med lite förresten, han är inte besegrad ännu.)
Finns inga vapen öht så behöver man inte heller äga vapen för att försvara sig mot vapenattacker. Logiskt så det förslår. Men man kan ju välja att dela ut vapen till alla också, så vi alla kan försvara oss till höger och vänster. Oh, what a wonderful world it would be.
Citera
2011-03-06, 17:35
Medlem
Min otroligt dumma bekant skrev:

"Funderar på att börja dricka kolsyrat vatten istället för läsk... eller är det lika onyttigt?"

Jävla idioter.
Citera
2011-03-06, 17:41
Medlem
Craig.s avatar
Det har väl snarare med jämställdheten om arbeten att göra...

De kommer lättare in på utbildningar
Citera
2011-03-06, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Etaro
Vadå intelligens? Det är mycket svårdefinierat!

Är jag intelligentare än du för att jag har en PHD i Mattematik? Eller för att du är snabbare än jag på att huvudräkna?

Dessutom är det omöjligt att mäta intelligens på ett bra sätt.

Intelligens är inte svårdefinierat, Kvinnor är dumma och män kan sin sak. Där har du det, svart på vit.

Nä, men seriöst så är kvinnor osäkrare än män, de måste sminka sig för att passa in och så är de svaga(fysiskt) och i mång mån fysiskt också. Så de framstår som korkade blonderade bimbosar som bara kan shoppa och prata i telefon/sysslor i hemmet Sen så vill de bli tagna där bak och har fjolliga känslor till skillnad från oss män Vilket inte är bra på marknaden för vd & höginkomsttagare, dem är ju bra på att ljuga så politiker eller något annat socialt kan de ju bli.

Låt dem tro att dem är smarta så kanske de sluta sträva efter "jämställdhet". höhö, mer pengar till mig.
Citera
2011-03-06, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coogo

Förstår även din tanke om min långsökta jämförelse med "att stå vid spisen" tillhör en svunnen tid. Däremot finns det fortfarande skrämmande mycket könsuppdelning av barn från samhället i tidig ålder. Det gäller både den yttre barnsynen som påverkar hur vi behandlar barn och kulturella föreställningar, tror jag. Där den "duktiga och lydiga flickan" fortfarande kontrar den "busiga och tävlingsinriktade pojken".

Men som jag sa så hoppas jag att detta är något som generationsskiftet kan ändra på. Om det inte till och med redan gjort det?

ja man särskiljer könen i väldigt tidig ålder. Se bara i en leksaksreklamtidining när den kommer till jul. Mörkt och massa action där "pojkleksakerna" finns och ljus och rosa med sköta om leksaker för flickorna. Det kommer vara svårt att ändra på det. Pengarna styr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in