Citat:
Ursprungligen postat av jon69
Det är bara larvigt att haka upp sig på ordval. Bemöt argumenten/påståendena istället. Har jag rätt eller har jag rätt?
Den studie har inte presenterats ännu, som gör att jag kan veta om du har rätt eller fel. (jo jag förstår att du skrev fel med vilje, sånt påminner mig om tonåringar).
Men alltså, visst är det konstigt att så fort en studie pekar på att män generellt sett innehar högre intelligens än kvinnor på nåt område (ofta är det ju ett jävligt smalt område det handlar om), då blir somliga karlar helt fnissiga i brallan och måste genast ropa och peka; "Kolla! Titta nu finns det bevis, TJOHOO vad yippi" osv osv. Har sett det
många gånger här på fb. Däremot har jag inte sett (missat?) det omvända.
Har ni så jävla dåligt självförtroende verkligen?
Sen är det fullständigt obegripligt hur ni som anser er vara så högintelligenta kan stå ut en enda dag med flickvänner som inte ens klarar att byta kanal på TV:n ordentligt?
Hur kan man leva med att agera assistent åt någon som borde vara ens livskamrat och inte passa bättre på ett gruppboende? Är det möjligt att ni, som anser er vara så smarta men ändå står ut med detta, helt enkelt ser kvinnor som nåt man knullar, bara? Och tar hand om avkomman förstås, det får vi inte glömma.
Men jag undrar; ni som är så smarta och uppenbarligen blivit omhändertagna av era korkade morsor, hur kunde ni bli så smarta?