Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-03-07, 17:15
Medlem
wowjarmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sickside
Kul att så många tar åt sig. Men inte en enda person har lyckats motbevisa ts

Ville bara påminna om att detta är något du har kommit fram till......
Dessutom var det väl inte det tråden handlade om?

"Skulle det vara något diskriminerande med att införa rigorösa intelligenskrav för styrande positioner i samhället?"

"Ska hur folk känner sig behandlade stå över verkliga resultat som har betydelse för människors liv?"

Sen vill jag även poängtera att TS har blivit allt mer selektiv bland sina citerade inlägg, vilket bevisar att han snarare har brist på egna argument.
Senast redigerad av wowjarmo 2011-03-07 kl. 17:20.
Citera
2011-03-07, 17:17
Bannlyst
Citat:
Kul att så många tar åt sig. Men inte en enda person har lyckats motbevisa ts

Nej inte så att du förstod i alla fall.
Citera
2011-03-07, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wowjarmo
Ville bara påminna om att detta är något du har kommit fram till......
Dessutom var det väl inte det tråden handlade om?

"Skulle det vara något diskriminerande med att införa rigorösa intelligenskrav för styrande positioner i samhället?"

"Ska hur folk känner sig behandlade stå över verkliga resultat som har betydelse för människors liv?"

Dessutom har TS blivit allt mer selektiv bland sina citerade inlägg, vilket bevisar att han snarare har brist på egna argument.

Det är som om TS inte är bekant med att alla inte får alla jobb de söker utan att det faktiskt görs en utsortering när folk söker jobb. Och han är helt obekant med att det inte är just några rigorösa intelligenskrav som är det som är allenarådande är intressant för att tillsätta någon. Om ens alls. Det hela är mycket taffligt och ogenomtänkt.
Citera
2011-03-07, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Nej inte så att du förstod i alla fall.

Tror jag inte nån annan en du och din feta morsa gorde heller.
Citera
2011-03-07, 17:22
Bannlyst
Ett sånt här förslag skulle aldrig fungera i praktiken, då inga kvinnor skulle få dessa jobb. Det är rättvist men fatta livet det skulle bli om man hänvisade till anledningen till dessa områden domineras av män är för att kvinnor inte klarar intelligens-testerna.

För mig är det obegripligt hur man kan låta kvinnor rösta. Dock borde en liten del få göra det, Jag anser att dom kvinnor som överstiger 83 i iq borde få rösta. Man brukar säga att ca 10% av Sveriges kvinnor ligger över 83. En man som ligger på 83 är "Marginell mental retarderad"
Senast redigerad av sickside 2011-03-07 kl. 17:31.
Citera
2011-03-07, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Det är som om TS inte är bekant med att alla inte får alla jobb de söker utan att det faktiskt görs en utsortering när folk söker jobb. Och han är helt obekant med att det inte är just några rigorösa intelligenskrav som är det som är allenarådande är intressant för att tillsätta någon. Om ens alls. Det hela är mycket taffligt och ogenomtänkt.

Vad bör vara viktigare en att en person är smart nog att klara av uppgifterna och ansvaret? Antar att du har svårt för intelligenta pga att dom inte slickar dig arslet, och du utifrån det inte tycker dom är bra socialt
Citera
2011-03-07, 17:34
Medlem
katapults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jon69
Det är bara larvigt att haka upp sig på ordval. Bemöt argumenten/påståendena istället. Har jag rätt eller har jag rätt?

Du skrev "Att kalla, eller att inte kalla kvinnor för "hondjur" har inte ett jota med intelligens att göra."
Det var ditt argument/påstående. Och det var precis det hon svarade på. Hon förklarade varför det visst har med intelligens att göra. Tydligen var du inte tillräckligt intelligent för att inse att hon bemötte dina argument/påståenden.
Citera
2011-03-07, 17:35
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jon69
Det är bara larvigt att haka upp sig på ordval. Bemöt argumenten/påståendena istället. Har jag rätt eller har jag rätt?
Den studie har inte presenterats ännu, som gör att jag kan veta om du har rätt eller fel. (jo jag förstår att du skrev fel med vilje, sånt påminner mig om tonåringar).

Men alltså, visst är det konstigt att så fort en studie pekar på att män generellt sett innehar högre intelligens än kvinnor på nåt område (ofta är det ju ett jävligt smalt område det handlar om), då blir somliga karlar helt fnissiga i brallan och måste genast ropa och peka; "Kolla! Titta nu finns det bevis, TJOHOO vad yippi" osv osv. Har sett det många gånger här på fb. Däremot har jag inte sett (missat?) det omvända.

Har ni så jävla dåligt självförtroende verkligen?

Sen är det fullständigt obegripligt hur ni som anser er vara så högintelligenta kan stå ut en enda dag med flickvänner som inte ens klarar att byta kanal på TV:n ordentligt? Hur kan man leva med att agera assistent åt någon som borde vara ens livskamrat och inte passa bättre på ett gruppboende? Är det möjligt att ni, som anser er vara så smarta men ändå står ut med detta, helt enkelt ser kvinnor som nåt man knullar, bara? Och tar hand om avkomman förstås, det får vi inte glömma.

Men jag undrar; ni som är så smarta och uppenbarligen blivit omhändertagna av era korkade morsor, hur kunde ni bli så smarta?
Citera
2011-03-07, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Den studie har inte presenterats ännu, som gör att jag kan veta om du har rätt eller fel. (jo jag förstår att du skrev fel med vilje, sånt påminner mig om tonåringar).

Men alltså, visst är det konstigt att så fort en studie pekar på att män generellt sett innehar högre intelligens än kvinnor på nåt område (ofta är det ju ett jävligt smalt område det handlar om), då blir somliga karlar helt fnissiga i brallan och måste genast ropa och peka; "Kolla! Titta nu finns det bevis, TJOHOO vad yippi" osv osv. Har sett det många gånger här på fb. Däremot har jag inte sett (missat?) det omvända.

Sen är det fullständigt obegripligt hur ni som anser er vara så högintelligenta kan stå ut en enda dag med flickvänner som inte ens klarar att byta kanal på TV:n ordentligt? Hur kan man leva med att agera assistent åt någon som borde vara ens livskamrat och inte passa bättre på ett gruppboende? Är det möjligt att ni, som anser er vara så smarta men ändå står ut med detta, helt enkelt ser kvinnor som nåt man knullar, bara? Och tar hand om avkomman förstås, det får vi inte glömma.

Men jag undrar; ni som är så smarta och uppenbarligen blivit omhändertagna av era korkade morsor, hur kunde ni bli så smarta?

Nu föresätter du att de har träffat sina morsor, vilket inte behöver vara fallet.
Citera
2011-03-07, 17:42
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etaro
Vadå intelligens? Det är mycket svårdefinierat!

Är jag intelligentare än du för att jag har en PHD i Mattematik? Eller för att du är snabbare än jag på att huvudräkna?

Dessutom är det omöjligt att mäta intelligens på ett bra sätt.

Sant. Dessutom så kan man bara mäta intelligens (om man nu anser att det finns, kan man tvista om) vid 5-6 år ålderns, för efter det börjar personliga erfarenheter att spela in.
Citera
2011-03-07, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av reemka

Jadu våra morsor är inte korkade. Förolämpa inte dom för att du fått smisk på stjärten som en liten flicka i denna tråden. Du förnedrar bara dig själv.

Självklart är kvinnan till för bara för min sexuella njutning. Mitt intelligens och mitt djup stimulerar jag dock utan kvinnors hjälp. Och dom flesta kvinnor kan ta hand om sig själva. Som du säger kan det många gånger vara påfrestande och svårt att stå ut med kvinnor om man är en intelligent man. Men man får inte glömma att dom flesta kvinnor är milt retarderade, jag hanterar det ungefär som när en liten 3-åring minsann säger något viktigt. Man skrattar och tycker det är lite gulligt. Så står man ut
Citera
2011-03-07, 17:52
Medlem
wowjarmos avatar
Citat:
Tror jag inte nån annan en du och din feta morsa gorde heller.

Citat:
Ett sånt här förslag skulle aldrig fungera i praktiken, då inga kvinnor skulle få dessa jobb. Det är rättvist men fatta livet det skulle bli om man hänvisade till anledningen till dessa områden domineras av män är för att kvinnor inte klarar intelligens-testerna.

För mig är det obegripligt hur man kan låta kvinnor rösta. Dock borde en liten del få göra det, Jag anser att dom kvinnor som överstiger 83 i iq borde få rösta. Man brukar säga att ca 10% av Sveriges kvinnor ligger över 83. En man som ligger på 83 är "Marginell mental retarderad"

Men du vill fortfarande att alla män ska få rösta, oavsett iq? Om ja, varför?
Bad min sambo göra Mensas Iq-test nu (ja, det som finns på internet). Hon fick 126 (vilket tydligen är det högsta man kan få på deras test som finns på internet). Värt att tillägga är att hon hade G och några enstaka VG i betyg från gymnasiet. Med detta vill jag bara visa exempel på hur du automatiskt inte passar för alla uppgifter endast för att du har ett högt iq. Någon stans måste du, förr eller senare, även blanda in ordet engagemang+"lite annat" i det du gör.

Citat:
Vad bör vara viktigare en att en person är smart nog att klara av uppgifterna och ansvaret? Antar att du har svårt för intelligenta pga att dom inte slickar dig arslet, och du utifrån det inte tycker dom är bra socialt

Du och dina "little people" då eller?

Om du anser att kvinnor i alla sammanhang misslyckas så katastrofalt med de det gör, att det inte ens ska få rösta, så kan du gärna få komma med exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in