Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-03-07, 16:00
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Affelina
Gaga, jag det verkar ju bara konfirmera vad jag alltid misstänkt. Att jag som kvinna är ointelligent. Staten jag är för dum för att ta hand om mig själv. Ge mig förtidspension, praktikplats på samhall och en rik man.

Men då är ju du som radikalfeminist könsförrädare enligt Tiina Rosenberg:

- ”Kvinnor som har sex med män är könsförrädare”
Citera
2011-03-07, 16:08
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Technetium
http://www.timesonline.co.uk/tol/comment/letters/article7101323.ece

Inte för att den här artikeln av en professor övertygade mig särskilt mycket, så bekräftar den ändå min tes. Kvinnor är i min mening i princip nästan alltid som vuxna barn. Unga tjejer, även över 20 år anser jag ofta ha så låg intelligens att de har problem att klara sig själva. Vi kan titta på de typiska bloggtjejerna som exempel på individer som hade uppfyllt kriterier nog som mentalt efterblivna; lyssna på dem en stund.

Notera nu att jag vet att det finns intelligenta kvinnor, men jag har träffat en hittills i mitt liv. Ringer man till företag och har lite mer ingående frågor kan i över 90% av fallen kvinnorna inte svara utan vidarebefordrar ärendet till en man. Seriöst, hur många gånger har vi inte fått se en tjej/kvinna som är högutbildad som inte klarar av att använda sina kunskaper hon aldrig förstått? Men vi har sett att hon behandlas med silkesvantar då alla vill att hon är bättre än vad hon är bara för att hon är tjej/kvinna och åtminstone är lite trevlig att se på? Hur många har inte träffat kvinnliga psykologer som knappt märks att de genomgått en över ett halvt decennium lång utbildning?

Vi har också ett samhälle som strävar efter genuskvotering, där vi alltså ska låta mindre intelligenta komma fram och nå toppositioner baserat på en förhållning om att kvinnor ska vara lika förekommande som män. Den ideologin tar inte hänsyn till intelligens i första hand, vilket jag är övertygad om är den största faktorn till lyckat ledarskap med exceptionella resultat.

Jag skulle vilja vända på hela proceduren, och skippa könsaspekterna. Alla styrande toppositioner i samhället regleras först och främst av intelligens, där ingen som inte är mycket intelligent ens når en styrande position inom stat, kommun eller landsting. Detta skulle då ge en fördelning på c:a 10% kvinnor och c:a 90% män på de mest logiskt krävande uppgifterna (se länkad artikel). I min mening är det flera kvinnliga politiker som skulle falla bort med råge om ett intelligenskrav infördes, till viss del manliga - dock en dramatiskt mycket större del av de kvinnliga dito.

Skulle det vara något diskriminerande med att införa rigorösa intelligenskrav för styrande positioner i samhället?

Ska hur folk känner sig behandlade stå över verkliga resultat som har betydelse för människors liv?
Bellkurvan över mäns intelligens är flackare än kvinnors. Det innebär alltså att samtidigt som det finns fler män än kvinnor som är dödsintelligenta så finns det även fler män än kvinnor som är tokkorkade. Kvinnor är alltså mer koncentrerade runt normalintelligensen.

Bloggtjejer är inget bra exempel på att kvinnor skulle vara mindre intelligenta än män. Har du kikat i cannabis-forumet här på Flashback eller kollat på Fragbites forum någon gång? Det enda bloggtjejerna bevisar är att korkade tjejer har ett större behov av att synas än korkade killar.

Att du inte träffat mer än en intelligent kvinna i hela ditt liv stämmer nog inte. Dessutom är det lite konstigt att använda specifika kunskaper inom ett ämne (telefonexemplet) som bevis för att kvinnor skulle vara mindre intelligenta.
Citera
2011-03-07, 16:12
Medlem
Affelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Men då är ju du som radikalfeminist könsförrädare enligt Tiina Rosenberg:

- ”Kvinnor som har sex med män är könsförrädare”

Men alla smarta män här på fb har övertygat mig om att feminismen är felaktig och urusel. Så nu har jag lagt den egna karriären på hyllan och är i stället på jakt efter en rik karl som kan försörja mig.

Vem bryr sig om vad radikalfeminister säger??
Citera
2011-03-07, 16:16
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Men alla smarta män här på fb har övertygat mig om att feminismen är felaktig och urusel. Så nu har jag lagt den egna karriären på hyllan och är i stället på jakt efter en rik karl som kan försörja mig.

Vem bryr sig om vad radikalfeminister säger??

Nice try, Watson!

Andra feminister? Löss? Ryggradslösa djur?
Citera
2011-03-07, 16:22
Medlem
katapults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Jo om du vill bli tagen på allvar, spelar det stor roll. Med andra ord; jag anser att det är direkt ointelligent att använda raljerande namn för hälften av jordens befolkning, då det är ett tydligt tecken på att man inte har förmåga att uttrycka sig vettigt och seriöst. Dvs ointelligent. Att du då ovanpå det får "omkring och tänker" att du är mer intelligent än de flesta människor, utgör en slags bekräftelse på att du verkligen, verkligen inte förstår vad det är du säger... Lilla gubben.

Måste bara säga att jag gillade detta inlägg.
Du gav verkligen svar på tal.
@Jon69, jag är mycket intresserad av hur du ska svara på detta!
Citera
2011-03-07, 16:26
Medlem
Affelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Nice try, Watson!

Andra feminister? Löss? Ryggradslösa djur?

Jag förstår inte..
Citera
2011-03-07, 16:34
Medlem
SMBHs avatar
Citat:
Jag förstår inte..
Haha ironin!

Du fick mig att le.
Senast redigerad av SMBH 2011-03-07 kl. 16:39.
Citera
2011-03-07, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Jo om du vill bli tagen på allvar, spelar det stor roll. Med andra ord; jag anser att det är direkt ointelligent att använda raljerande namn för hälften av jordens befolkning, då det är ett tydligt tecken på att man inte har förmåga att uttrycka sig vettigt och seriöst. Dvs ointelligent. Att du då ovanpå det får "omkring och tänker" att du är mer intelligent än de flesta människor, utgör en slags bekräftelse på att du verkligen, verkligen inte förstår vad det är du säger... Lilla gubben.

Det är bara larvigt att haka upp sig på ordval. Bemöt argumenten/påståendena istället. Har jag rätt eller har jag rätt?
Citera
2011-03-07, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Bellkurvan över mäns intelligens är flackare än kvinnors. Det innebär alltså att samtidigt som det finns fler män än kvinnor som är dödsintelligenta så finns det även fler män än kvinnor som är tokkorkade. Kvinnor är alltså mer koncentrerade runt normalintelligensen.

Bloggtjejer är inget bra exempel på att kvinnor skulle vara mindre intelligenta än män. Har du kikat i cannabis-forumet här på Flashback eller kollat på Fragbites forum någon gång? Det enda bloggtjejerna bevisar är att korkade tjejer har ett större behov av att synas än korkade killar.

Att du inte träffat mer än en intelligent kvinna i hela ditt liv stämmer nog inte. Dessutom är det lite konstigt att använda specifika kunskaper inom ett ämne (telefonexemplet) som bevis för att kvinnor skulle vara mindre intelligenta.

Det säger är sant förutom att kvinnorna ligger stadigt steget under vad som innebär normal för män. Dom flesta Svenska kvinnor brukar hamna någonstans kring 70-110 på iq tester. En kvinna med 110 i iq är dock väldigt speciellt.
Citera
2011-03-07, 16:55
Medlem
(jag har inte läst någonting av vad som srkivits utöver det urspungliga inlägget)

Technetium: frågan är inte om du ser kvinnor som mindre inteligenta (nara för att du har fått den upfattningen gör det inte påståendet sannt) utan varför. kan du tänka så långt?
Citera
2011-03-07, 16:59
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brevett
För det är ju verkligen standardförfarandet vid en tillsättning av en chefsposition... hissen gick inte hela vägen upp va?

OffT: Hon är dessutom en riktigt modig kvinna. Inte en enda vågade ta jobbet, då klev hon fram. Oavsett resultatet av hennes arbete eller kompetens så visar hon att hon har mer stake än merparten av världens manliga befolkning.

Ja det är därför hon söker asyl i USA.

Du missade min andra anledning kvotering.
Citera
2011-03-07, 17:01
Bannlyst
Kul att så många tar åt sig. Men inte en enda person har lyckats motbevisa ts
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här