Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-07, 17:55
Medlem
Nu har jag läst dom flesta inläggen och jag måste bara att säga att dom människorna, oavsett kön som kommer in och ska ge en kort undervisning i stil med: "haha, IQ/intelligens är ett för diffust/stort/brett område för att kunna mätas etc" är ju uppenbarligen helt tappade och det är nästan så man undrar hur dom har klarat av att logga in på Flashback. Diskussionen gäller inte huruvida de olika intelligenstest som görs är korrekt utformade och mäter rätt typ av intelligens eller inte utan den handlar om att kvinnor, i regel har mycket svårare för så basala logiska saker än vad män har.
Han som förklarade att hans flickväns syster inte visste hur man handlade i en affär är ett praktexempel. Det är nånting man bara kan, med simpel logik listar man ut vad som behövs till den maträtten man vill laga men varför tror ni det finns åtskilliga kokböcker? Inte är det män som har skapat dom för män iaf..

Det i sin tur leder till ett stort problem när sådana människor sitter på högt uppsatta poster inom näringslivet för att t.ex. fylla en kvot. Självklart är det inte så med alla men som TS har nämnt ett flertal gånger när det handlar som Socialstyrelsen, politiker eller t.ex. Försäkringskassan, ja då är det ett hönshus du kommer till.
Citera
2011-03-07, 17:55
Medlem
katapults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sickside
Jadu våra morsor är inte korkade. Förolämpa inte dom för att du fått smisk på stjärten som en liten flicka i denna tråden. Du förnedrar bara dig själv.

Självklart är kvinnan till för bara för min sexuella njutning. Mitt intelligens och mitt djup stimulerar jag dock utan kvinnors hjälp. Och dom flesta kvinnor kan ta hand om sig själva. Som du säger kan det många gånger vara påfrestande och svårt att stå ut med kvinnor om man är en intelligent man. Men man får inte glömma att dom flesta kvinnor är milt retarderade, jag hanterar det ungefär som när en liten 3-åring minsann säger något viktigt. Man skrattar och tycker det är lite gulligt. Så står man ut

Eftersom ni påstår att majoriteten av kvinnor är korkade, till och med efterblivna, så är ju chansen stor att era morsor tillhör majoriteten, eller hur? Det är ju ni själva som pratar skit om era mammor och systrar! Visa nu mamma vad du skriver om henne, tycker jag.
Citera
2011-03-07, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katapult
Eftersom ni påstår att majoriteten av kvinnor är korkade, till och med efterblivna, så är ju chansen stor att era morsor tillhör majoriteten, eller hur? Det är ju ni själva som pratar skit om era mammor och systrar! Visa nu mamma vad du skriver om henne, tycker jag.

Jag kan ärligt säga att jag tycker min mor tillhör kategorin mindre smart.. Tyvärr
Citera
2011-03-07, 18:00
Medlem
katapults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImAniPhoneApp
Jag kan ärligt säga att jag tycker min mor tillhör kategorin mindre smart.. Tyvärr

Mycket tråkigt att höra! Om din pappa är smartare så hoppas jag att han stått för större delen av uppfostringen då.
Citera
2011-03-07, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wowjarmo

Men du vill fortfarande att alla män ska få rösta, oavsett iq? Om ja, varför?
Bad min sambo göra Mensas Iq-test nu (ja, det som finns på internet). Hon fick 126 (vilket tydligen är det högsta man kan få på deras test som finns på internet). Värt att tillägga är att hon hade G och några enstaka VG i betyg från gymnasiet. Med detta vill jag bara visa exempel på hur du automatiskt inte passar för alla uppgifter endast för att du har ett högt iq. Någon stans måste du, förr eller senare, även blanda in ordet engagemang+"lite annat" i det du gör.

Du och dina "little people" då eller?

Om du anser att kvinnor i alla sammanhang misslyckas så katastrofalt med de det gör, att det inte ens ska få rösta, så kan du gärna få komma med exempel.

Mensas test suger ju. Nej jag anser inte att förståndshandikappade män ska få rösta heller. Anser att det är farligt att låta sådana rösta. Det är ju oftast engagemanget och det social inte kvinnor fixar heller.
Citera
2011-03-07, 18:01
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenna20
Hur intelligent tycker du själv att du låter?
Du framstår som allt annat än det nämligen...

Så många anfall på TS intelligens från dessa feminister, ironiskt nog så bevisar det just den tes som förargar dem.
Citera
Bannlyst
Citat:

Knappast.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ImAniPhoneApp
Nu har jag läst dom flesta inläggen och jag måste bara att säga att dom människorna, oavsett kön som kommer in och ska ge en kort undervisning i stil med: "haha, IQ/intelligens är ett för diffust/stort/brett område för att kunna mätas etc" är ju uppenbarligen helt tappade och det är nästan så man undrar hur dom har klarat av att logga in på Flashback. Diskussionen gäller inte huruvida de olika intelligenstest som görs är korrekt utformade och mäter rätt typ av intelligens eller inte utan den handlar om att kvinnor, i regel har mycket svårare för så basala logiska saker än vad män har.
Han som förklarade att hans flickväns syster inte visste hur man handlade i en affär är ett praktexempel. Det är nånting man bara kan, med simpel logik listar man ut vad som behövs till den maträtten man vill laga men varför tror ni det finns åtskilliga kokböcker? Inte är det män som har skapat dom för män iaf..

Det i sin tur leder till ett stort problem när sådana människor sitter på högt uppsatta poster inom näringslivet för att t.ex. fylla en kvot. Självklart är det inte så med alla men som TS har nämnt ett flertal gånger när det handlar som Socialstyrelsen, politiker eller t.ex. Försäkringskassan, ja då är det ett hönshus du kommer till.

Du menar att det är ett tecken på att man är ointelligent att man diskuterar vad man normalt bör handla hem till sitt hem när man just flyttat hemifrån och att detta skulle vara utmärkande för kvinnor.

Jaha du, du verkar ju inte så smart heller. Självklart är det bra att ta upp nya saker till diskussion med andra människor för att få tips. Det är väl rätt smart egentligen. Och som om unga män som just flyttat hemifrån är så bra på att handla och sköta hem ju tjena!

TS delade upp mänskligheten i två delar, en manlig och en kvinnlig och skrev att kvinnor rent generellt är dummar, i rubriken att de har ofattbart lägre intelligens. Vi har ännu inte fått höra vad det är som är så ofattbart rent generellt med alla kvinnor på hela jordklotet i alla tiden.
Citera
2011-03-07, 18:04
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:

Det är 18-årsgräns på FB. Kul att du och din mamma delar samma intressen...
Citera
2011-03-07, 18:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Du menar att det är ett tecken på att man är ointelligent att man diskuterar vad man normalt bör handla hem till sitt hem när man just flyttat hemifrån och att detta skulle vara utmärkande för kvinnor.

Jaha du, du verkar ju inte så smart heller. Självklart är det bra att ta upp nya saker till diskussion med andra människor för att få tips. Det är väl rätt smart egentligen. Och som om unga män som just flyttat hemifrån är så bra på att handla och sköta hem ju tjena!

TS delade upp mänskligheten i två delar, en manlig och en kvinnlig och skrev att kvinnor rent generellt är dummar, i rubriken att de har ofattbart lägre intelligens. Vi har ännu inte fått höra vad det är som är så ofattbart rent generellt med alla kvinnor på hela jordklotet i alla tiden.

Jo det har vi mer än tillräckligt............ditt hjon!
Citera
2011-03-07, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wowjarmo

Men du vill fortfarande att alla män ska få rösta, oavsett iq? Om ja, varför?
Bad min sambo göra Mensas Iq-test nu (ja, det som finns på internet). Hon fick 126 (vilket tydligen är det högsta man kan få på deras test som finns på internet). Värt att tillägga är att hon hade G och några enstaka VG i betyg från gymnasiet. Med detta vill jag bara visa exempel på hur du automatiskt inte passar för alla uppgifter endast för att du har ett högt iq. Någon stans måste du, förr eller senare, även blanda in ordet engagemang+"lite annat" i det du gör.

Du och dina "little people" då eller?

Om du anser att kvinnor i alla sammanhang misslyckas så katastrofalt med de det gör, att det inte ens ska få rösta, så kan du gärna få komma med exempel.

Alla som överskrider 80 borde få rösta. Men bara 10% av kvinnorna kommer få rösta då, samt 98% av männen.
Citera
2011-03-07, 18:14
Medlem
katapults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sickside
Mensas test suger ju. Nej jag anser inte att förståndshandikappade män ska få rösta heller. Anser att det är farligt att låta sådana rösta. Det är ju oftast engagemanget och det social inte kvinnor fixar heller.

Om mensas test suger, vilket ska man då ta?
Självklart är det inte samma sak som ett överbevakat test.
"Ett internetbaserat test kan endast ge en ungefärlig uppfattning om vilken nivå man befinner sig på."
Så stog det nu när jag satte igång testet. Resultat:

"Grattis! Det här är det högsta resultat som går att uppnå på provtestet.

Endast 4% av befolkningen har en IQ på 126 eller mer.

För medlemskap i Mensa krävs en IQ på 131 eller mer, vilket uppnås av 2% av befolkningen, alltså 98:e percentilen.

Du har goda chanser att kvalificera dig för medlemskap i Mensa. Anmäl dig gärna till vårt antagningstest så får du veta säkert! "

Yay, fick också högsta möjliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in