2011-03-07, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Det är dina åsikter som definierar vilket läger du tillhör, vad du erkänner dig tillhöra spelar mindre roll.

Och din definition avgör alltså saken? Läs vad du själv skriver så kanske du får ett hum om vad ointelligens ofta anses vara.
Citera
2011-03-07, 13:34
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yousmilefornothing
Och din definition avgör alltså saken? Läs vad du själv skriver så kanske du får ett hum om vad ointelligens ofta anses vara.

Nej, fakta avgör saken. Har man en Che Guevara banderoll på väggen och gillar att sparka in skyltfönster under reclaim the streets demonstrationer så är man moderat, eller hur?

Ditt oupplysta vegetativa tillstånd talar mer emot dig än för dig.
Citera
2011-03-07, 13:40
Medlem
gucci_manes avatar

Vad är det för resultat som står över hur folk känner sig behandlade? saker, tjänster?
Citera
2011-03-07, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Nej, fakta avgör saken. Har man en Che Guevara banderoll på väggen och gillar att sparka in skyltfönster under reclaim the streets demonstrationer så är man moderat, eller hur?

Ditt oupplysta vegetativa tillstånd talar mer emot dig än för dig.

Och du anser dig själv vara en fakta bok. Det förvånar mig inte heller faktiskt. Att du sedan kollar upp mig och tar reda på att jag är bi och tycker att fängelser ska vara hårdare har inget med saken att göra, det visar bara att du har för lite att komma med. Du är bara förvirrad och inte vet vad du ska säga.
Citera
2011-03-07, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Technetium
Nu börjar feministen som tycker att fängelser ska bli hårdare att konspirera om hon är oskyldigt anklagad. Hon är dessutom vad jag kan se homosexuell och menar på att i hennes värld är det kvinnor som står för kontroversiella åsikter mer än männen. Får vi kalla dig Gudrun Shyman? Vill du berätta vad som gick fel i uppväxten?

Vi finns här för dig. Bollen är din. Vi lyssnar.

Vad menar du med att fängelser ska bli hårdare?

Det här inlägget som du skrivit visar klart och tydligt din intelligens. Hårdare fängelser haha. Ditt behov av att hävda dig på flashback är dock lite tragiskt och tyder på att du känner dig ohjälpligt misslyckad irl.

Intelligens är ett så brett begrepp att det inte går att ställa könen mot varandra och komma fram till något. Det förstår varje intelligent människa.

Att ingå i någon djupare diskussion med dig verkar ofruktbart så det kommer jag inte att göra. Ajö.
Citera
2011-03-07, 13:44
Medlem
Bandoliers avatar
IQ är så svårdefinierat och testerna bygger alldeles för mycket på förkunskaper. Men om man ändå ska använda IQ som måttstock så tror jag nog att det är i princip lika fördelat mellan män och kvinnor.

Däremot, och det är jag helt övertygad om, så skiljer det ljusår mellan könen när det handlar om förmågan att använda kritiskt tänkande och förnuft.
Kvinnor använder sin sk intitution medans män försöker ta reda på fakta. Att den kvinnliga "magkänslan" skulle överträffa mannens rationella beslutsfattande är en myt. I det långa loppet är det alltid förmågan att analysera och använda kritiskt tänkande som segrar.

Om det inte vore för kvinnfolk så skulle inte helare, medium, kristallförsäljare, spågummor och dylika bedragare ha någon marknad. Dessa svindlare lever fullständigt på den naiva tilltro till paranormala ting som så många kvinnor tar till sig.
Citera
2011-03-07, 13:47
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jon69
Det var onekligen tur att du förklarade detta för mig. Din one liner har övertygat mig om mina brister.

Du är medveten om att jag gav dig tolkningsföreträde på den?
Citera
2011-03-07, 13:52
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
IQ är så svårdefinierat och testerna bygger alldeles för mycket på förkunskaper. Men om man ändå ska använda IQ som måttstock så tror jag nog att det är i princip lika fördelat mellan män och kvinnor.

Däremot, och det är jag helt övertygad om, så skiljer det ljusår mellan könen när det handlar om förmågan att använda kritiskt tänkande och förnuft.
Kvinnor använder sin sk intitution medans män försöker ta reda på fakta. Att den kvinnliga
Du tycker den här tråden är ett bevis på det? Eller är den ännu ett undantag i raden av undantag som vi får se?
Citera
2011-03-07, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
[/spoiler]
Du tycker den här tråden är ett bevis på det? Eller är den ännu ett undantag i raden av undantag som vi får se?

Haha ja jag tycker TS verkar ha sugit upp någon slags omgivande "kraft" och förstått något som inte alls går att verbalisera. Det ska bara "kännas." Går inte att uttala.

Och fängelserna är för mjuka också. Det "känns" så.
Citera
2011-03-07, 14:05
Medlem
DoktorKubiks avatar
Ser inte relevansen i att göra någon slags komparativ redogörelse, eftersom det inte skulle kunna utmynna i något värdefullt. Människor är helt enkelt inte uniforma nog att applicera dylika allomfattande jämförelser på.

IQ-tester tenderar inte uppvisa någon signifikant skillnad mellan könen. Skillnaden ligger måhända i att män upplever mer inherent heterogenitet, i att vi tenderar att finnas på vardera sida om spektrumet medan kvinnorna är mer balanserade. Detta är eventuellt en anledning till att många stora tänkare och vetenskapsmän är just män - att merparten av de högintelligenta är män. Självfallet återfinner vi även andra orsaker, såsom kultur och intresse, till detta.

Däremot ter det sig som att många män tycker sig vara berättigade att klappa sig på axeln och se sig som en överlägsen intellektuell kraft, jämfört med kvinnor, endast baserat på deras könstillhörighet. Som forskningsresultaten visar återfinns onekligen en majoritet av toppresultaten på IQ-skalan hos män, men detsamma gäller för de riktiga bottenresultaten.

En vettigare bedömning, som TS faktiskt kort berör, är att se till de faktiska intellektuella fakulteterna snarare än könstillhörigheten. Är du intelligent så är du intelligent, är du korkad så är du korkad - det ges inga frispel baserat på könstillhörighet, oavsett vilken sida av planen du spelar på. Så anser jag att det bör vara, först då uppnår vi någon slags reell jämställdhet. En kvinna ska inte ha speciella rättigheter bara för att hon är kvinna, och detsamma ska gälla för en man - att du är man är ingen garant för intellekt, den aspekten är tvivelsutan på case-by-case basis.
Citera
2011-03-07, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Vad menar du med att fängelser ska bli hårdare?

Det här inlägget som du skrivit visar klart och tydligt din intelligens. Hårdare fängelser haha. Ditt behov av att hävda dig på flashback är dock lite tragiskt och tyder på att du känner dig ohjälpligt misslyckad irl.

Intelligens är ett så brett begrepp att det inte går att ställa könen mot varandra och komma fram till något. Det förstår varje intelligent människa.

Att ingå i någon djupare diskussion med dig verkar ofruktbart så det kommer jag inte att göra. Ajö.

yousmilefornothing är för hårdare fängelser, inte jag. Läs lite mer nyktert innan du drar stora växlar över andra.

Jag är definitivt en stark profil IRL, och jag är en som trivs med att hålla tal inför publik.
Citera
2011-03-07, 14:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Haha ja jag tycker TS verkar ha sugit upp någon slags omgivande "kraft" och förstått något som inte alls går att verbalisera. Det ska bara "kännas." Går inte att uttala.

Och fängelserna är för mjuka också. Det "känns" så.

yousmilefornothing har uttryckt en vilja för hårdare fängelser, inte jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in