2004-09-06, 03:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Kan inte du ge din syn på frågesportstrådarna då Caine? Det diskuteras inte särskilt mycket i dom heller. Ska dom väck?
Visst kan jag det. En frågesportstråd bidrar till kunskapsbanken på ett helt annat sätt än vad språktråden eller "Now playing..." till exempel gjorde. Att ägna nästan 6000 inlägg åt att påpeka att en användare tryckt fel är knappast särskilt konstruktivt, men från en frågetråd kan man lära sig mycket nytt.

Enligt mitt sätt att se det finns det ingen risk att frågesporttrådarna låses, varken i Sport, Musik, Historia, Film eller Litteratur.
Citera
2004-09-06, 03:08
Medlem
Mr Caves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybreed
Jag låste Now Playing. Av den enkla anledningen att en policy finns för sådant här och i konsekvensens namn skall dessa trådar bort. Självfallet är hundraprocentig konsekvens omöjlig så länge vi som modererar är människor, men det är ju något att sträva efter iaf. Sen får man tycka vad man vill om Now Playing, men särskilt diskussionsfylld är den ju inte. Snarare en guldgruva för den som känner för att posthora... Sen förstår jag inte vad som skulle göra att något populärt automatiskt är något bra

Jag förstår inte. Kan du förklara vad du menar? Vadå "bra"?
Citera
2004-09-06, 03:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Visst kan jag det. En frågesportstråd bidrar till kunskapsbanken på ett helt annat sätt än vad språktråden eller "Now playing..." till exempel gjorde. Att ägna nästan 6000 inlägg åt att påpeka att en användare tryckt fel är knappast särskilt konstruktivt, men från en frågetråd kan man lära sig mycket nytt.

Enligt mitt sätt att se det finns det ingen risk att frågesporttrådarna låses, varken i Sport, Musik, Historia, Film eller Litteratur.

Då litar vi på dig Caine!
Citera
2004-09-06, 03:10
Bannlyst
Citat:
Länktips är ju självklart ett undantag, som vilken tänkande individ inser ungefär 12 mikrosekunder efter att ha läst titeln på forumdelen: "länktips". Är det några trådar du har synpunkter på så går det bra att kontakta moderatorerna i respektive forumdel, så tas frågan upp till diskussion i Outlaw.

Om du vill tipsa om musik så kan du fortfarande göra det i "Musikrekommendationer".
Självfallet förstår varje tänkande individ att det är ett undantag eftersom forumet fortfarande finns kvar. Alla tänkande individer förstår även att det är jävligt löjligt att bemöta sakliga inlägg med otrevligheter och så vitt jag förstår så är det även mot reglerna.

Och nej, jag har inga synpunkter på trådarna i sig, jag har synpunkter på att erat agerande inte är särskilt konsekvent.
Citera
2004-09-06, 03:13
Medlem
Bleeps avatar
Citat:
Sen förstår jag inte vad som skulle göra att något populärt automatiskt är något bra
Detta tämligen floskeltyngda tjugofemöresargument implicerar att 'populärt' skulle vara ett värdeneutralt begrepp, dvs att det måste följas av en förklaring av varför det är bra för att anses kunna fylla ett semantiskt behov.

Så är det dock ej. När någonting är populärt så är det populärt av den enkla anledningen att många anser att det är bra. Om många ansåg det vara dåligt skulle det ej heller vara populärt.

Tack för kaffet.
Citera
2004-09-06, 03:14
Medlem
Mr Caves avatar
Citat:
Jag låste Now Playing. Av den enkla anledningen att en policy finns för sådant här och i konsekvensens namn skall dessa trådar bort. Självfallet är hundraprocentig konsekvens omöjlig så länge vi som modererar är människor, men det är ju något att sträva efter iaf. Sen får man tycka vad man vill om Now Playing, men särskilt diskussionsfylld är den ju inte. Snarare en guldgruva för den som känner för att posthora... Sen förstår jag inte vad som skulle göra att något populärt automatiskt är något bra

Som t.ex Pellenez som bidrog med 340 inlägg och Rubberman som placerade sig på en hedrande andraplats med 335 inlägg.

Edit: Caine_Gothenburg 11 inlägg i "now playing"-tråden.
Citera
2004-09-06, 03:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bleep
Detta tämligen floskeltyngda tjugofemöresargument implicerar att 'populärt' skulle vara ett värdeneutralt begrepp, dvs att det måste följas av en förklaring av varför det är bra för att anses kunna fylla ett semantiskt behov.

Så är det dock ej. När någonting är populärt så är det populärt av den enkla anledningen att många anser att det är bra. Om många ansåg det vara dåligt skulle det ej heller vara populärt.

Tack för kaffet.
Att många anser att en sak är bra betyder inte att den verkligen är bra. Det är många (väldigt många) som äter på McDonalds, men få skulle klassa det som bra mat. Men det är lättillgängligt, och är man sugen så kanske man slinker förbi och köper en burgare. Lite på samma sätt är det med chattrådarna--precis som med en McD-burgare så blir man inte mätt på riktigt, och det smakar heller inte särskilt gott, men om man inte orkar vänta en halvtimme på fläskfilén med murkelsås på krogen runt hörnet så kan det lätt bli en burgare--eller i det här fallet en one-liner om vilken låt man lyssnar på för tillfället.

Jag ser hellre att folk skriver inlägg som är nystekt fläskfilé, inte en gammal, svettig, varmhållen McFish.
Citera
2004-09-06, 03:28
Medlem
Carl-Willhelms avatar
Citat:
Att många anser att en sak är bra betyder inte att den verkligen är bra. Det är många (väldigt många) som äter på McDonalds, men få skulle klassa det som bra mat. Men det är lättillgängligt, och är man sugen så kanske man slinker förbi och köper en burgare. Lite på samma sätt är det med chattrådarna--precis som med en McD-burgare så blir man inte mätt på riktigt, och det smakar heller inte särskilt gott, men om man inte orkar vänta en halvtimme på fläskfilén med murkelsås på krogen runt hörnet så kan det lätt bli en burgare--eller i det här fallet en one-liner om vilken låt man lyssnar på för tillfället.

Jag ser hellre att folk skriver inlägg som är nystekt fläskfilé, inte en gammal, svettig, varmhållen McFish.

Följdfrågan på detta blir ju rimligen varför du skall anses ha rätt att definiera vad som är bra respektive dåligt?

Hur du än vrider och vänder på det så är det en subjektiv dedömning och eftersom den inte stöds av majoriteten av användarna så borde det rimligen finnas något annat att stödja sig på - vad?

/CW
Citera
2004-09-06, 03:29
Medlem
Mr Caves avatar
Citat:

Lättillgängligt = bra
"Snabbt" = bra

"Jag ser hellre att folk skriver inlägg som är nystekt fläskfilé, inte en gammal, svettig, varmhållen McFish." +o(
Citera
2004-09-06, 03:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Willhelm
Följdfrågan på detta blir ju rimligen varför du skall anses ha rätt att definiera vad som är bra respektive dåligt?

Hur du än vrider och vänder på det så är det en subjektiv dedömning och eftersom den inte stöds av majoriteten av användarna så borde det rimligen finnas något annat att stödja sig på - vad?

/CW
Men för fan, hur många gånger skall man behöva upprepa sig för att ni skall förstå?

Flashback är till för diskussioner. Det är därför det kallas för diskussionsforum. Att ha en tråd som bara består av inlägg som "Black Sabbath - Iron Man" skapar ingen diskussion, inte heller är det relevant för Flashback som kunskapsbank om jag den elfte juni klockan 23:22 satt och lyssnade på Black Sabbath.

Om du inte redan märkt det så är Flashback inte en demokrati. Admin och forumets ägare har satt upp riktlinjer för vad som skall vara tillåtet och inte, och vad Flashback skall vara. Om en majoritet av användarna skulle tycka att det var kul med en tråd där man bara berätta om färgen på sitt snor, skulle du tycka att den hade lika stort existensberättigande? Synd för dig isåfall, för det tycker uppenbarligen inte de som ligger bakom forumet.
Citera
2004-09-06, 03:41
Medlem
Mr Caves avatar
Citat:
Men för fan, hur många gånger skall man behöva upprepa sig för att ni skall förstå?

Flashback är till för diskussioner. Det är därför det kallas för diskussionsforum. Att ha en tråd som bara består av inlägg som "Black Sabbath - Iron Man" skapar ingen diskussion, inte heller är det relevant för Flashback som kunskapsbank om jag den elfte juni klockan 23:22 satt och lyssnade på Black Sabbath.

Om du inte redan märkt det så är Flashback inte en demokrati. Admin och forumets ägare har satt upp riktlinjer för vad som skall vara tillåtet och inte, och vad Flashback skall vara. Om en majoritet av användarna skulle tycka att det var kul med en tråd där man bara berätta om färgen på sitt snor, skulle du tycka att den hade lika stort existensberättigande? Synd för dig isåfall, för det tycker uppenbarligen inte de som ligger bakom forumet.

ALLA är emot er (moderatorer). Och utan användare kan ju ni mods sitta själva och ha era "diskussioner" om vem som egentligen har hårigast stjärt.
Citera
2004-09-06, 03:49
Medlem
Carl-Willhelms avatar
Citat:

Nu handlade inte det här om huruvida Flashback är ett disskussionsforum eller något annat utan om något så enkelt som att du måste ha något att stödja dig på när du säger att något per defintion är bättre än något annat. Tydligen försöker du säga att trådar med långa diskussioner är bättre än trådar utan diskussioner för att Flashbacks ägare har sagt att så skall det vara här. Det är väl rimligt att det fungerar så, men att säga att det per definition skulle vara bättre tycker jag är felaktigt. "I enlighet med Flashbacks idé" hade passat sig bättre. Sedan kan man ju ha åsikter om denna idé,men inte heller dessa blir per defintion "bra" eller "dåliga"för att du ,Flashback eller jag säger att de är det. Så sluta säg det. Ska du prompt visa med hela pekfingret kan du åtminstone bemöda dig med att uttrycka dig korrekt.

Att forumet som sådant får ett större och större trovärdighetsproblem då det gång efter annan går emot sina egna användare är jag inte intresserad av att diskutera.

/CW
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in