2004-09-06, 04:04
Medlem
Bleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Att många anser att en sak är bra betyder inte att den verkligen är bra.
Nej, men det betyder inte motsatsen heller. Härav följer att någon därför måste agera smakdomare och berätta vad som är både populärt och bra respektive vad som bara är populärt. Och det finns inte en chans att du/ni kommer lyckas övertyga oss användare om att ni mods är bättre skickade till den uppgiften än vad vi är. Högmod går före fall, och om ni sätter er till doms över oss kommer vi att lämna er.

Naturligtvis måste jag följa dem. Jag är ju deras ledare! - Benjamin Disraeli.

Fundera på det citatet en stund.

(Visst, det är inte oviktigt att upprätthålla FB:s karaktär av diskussionsforum snarare än chatforum. Men jag tycker att ni borde vara lite mindre tjuriga och lite mer generösa och storsinta, i synnerhet när det gäller trådar som har tusentals läsare och svar. Användarna uppskattar ju dessa trådar?!)
Citera
2004-09-06, 05:25
Medlem
Kingdoms avatar
Citat:
Precis. Grundtanken är att Flashback skall vara en plats där man får diskutera nästan vad man vill. Att skriva "jag lyssnar på Black Sabbath nu" är inget diskussionsinlägg, utan ett sakligt påpekande som saknar relevans och inte tillför något.

Kort sagt: så länge ett ämne går att diskutera så kommer tråden inte att låsas (om den inte spårar ur totalt eller liknande).

Om man nu inte vet vilka Black Sabbath är, och jag tar o laddar hem dem så har ju tråden haft ganska stor inverkan,eller hur??

Själva delen med "now playing" måste väl anses vara tips på vad folk lyssnar på och göra en nyfiken på vad det är och då kanske ladda hem den. Annars har jag missuppfattat hela syftet med den tråden, men så har den funkat för mig

Edit: tråden skapades idag mitt i natten, och är redan uppe i 4a sidor. Nog verkar det som folk är besvikna över att vissa trådar läggs ner, sen att ingen moderator verkar hålla med oss utan konsekvent tycker lika dant e för mig en gåta
Citera
2004-09-06, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleep
Vad läser ni nu? - 5.950 visningar, 748 svar.
Nytt i bokhyllan? - 1.212 visningar, 212 svar.
Now playing? - 16.763 visningar, 5.725 svar.

Välbesökta och populära trådar alltså. Skulle vara kul att se er driva en affärsrörelse typ en butik... *Ta genast bort alla populära varor ur sortimentet! Det här ska vara en ordentlig butik, inte en välbesökt!*

Dumheten firar nya, oanade triumfer...
Kvalitetsbutiker säljer inte skit.
Citera
2004-09-06, 07:24
Medlem
auto:erotics avatar
Citat:
Visst kan jag det. En frågesportstråd bidrar till kunskapsbanken på ett helt annat sätt än vad språktråden eller "Now playing..." till exempel gjorde. Att ägna nästan 6000 inlägg åt att påpeka att en användare tryckt fel är knappast särskilt konstruktivt, men från en frågetråd kan man lära sig mycket nytt.
Om det är vad du anser om språktråden måste jag tyvärr säga att jag missbedömt din intelligens, säga vad man vill om den men den innehåller betydligt mer än bara tykningar.

Citat:
Länktips är ju självklart ett undantag, som vilken tänkande individ inser ungefär 12 mikrosekunder efter att ha läst titeln på forumdelen: "länktips".
Varför är det ett undantag? Vad är det i din tråd "Vem är du lik? Låt en dator avgöra!" som tillför kunskapsbanken något? Rimligen borde ett länktips vara ett inlägg, sedan låses tråden. Tre sidor med "nu har jag också varit på sidan" känns inte mycket djupsinnigare än "just nu läser jag Nalle Puh".
Citera
2004-09-06, 10:03
Medlem
miklons avatar
Citat:
Att många anser att en sak är bra betyder inte att den verkligen är bra.

Vad är det då som avgör om den är bra? Jag vet inte om jag är förvirrad, men jag får inte ihop begreppet yttrandefrihet med att det skulle finnas nåt som är definierat som "bra" och nåt annat som är definierat som "dåligt". Är det inte så att människor som försöker hindra yttrandefriheten ofta bestämmer åt andra vad som är bra och inte?

Kanske borde forumreglerna göras om så att postningsförfarandet innebär att den som vill diskutera något pm:ar berörd moderator, sen kan ämnet stötas och blötas i Outlaw och om det blir godkänt så får man posta? Då slipper vi ju trådar som är dåliga enligt moderatorernas definition.
Citera
2004-09-06, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av auto:erotic
Varför är det ett undantag? Vad är det i din tråd "Vem är du lik? Låt en dator avgöra!" som tillför kunskapsbanken något? Rimligen borde ett länktips vara ett inlägg, sedan låses tråden. Tre sidor med "nu har jag också varit på sidan" känns inte mycket djupsinnigare än "just nu läser jag Nalle Puh".
Det är ganska tydligt att det finns många undantag. Hela passforumet är fyllt av meningslösa tackinlägg och sexnoveller bågnar under enradiga uppskattningsfraser.
Citera
2004-09-06, 10:57
Medlem
Shallows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaktmask
Det är ganska tydligt att det finns många undantag. Hela passforumet är fyllt av meningslösa tackinlägg och sexnoveller bågnar under enradiga uppskattningsfraser.

Ja det är ju synd och skam att tacka när någon avsatt tid för att hjälpa en med något.
Citera
2004-09-06, 10:58
Medlem
auto:erotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shallow
Ja det är ju synd och skam att tacka när någon avsatt tid för att hjälpa en med något.
Det är inte det det handlar om, läs på innan du uttalar dig.
Citera
2004-09-06, 13:44
Medlem
miklons avatar
Citat:

Det beror väl lite på vem som tackar och hur. Om jag ställer en fråga och får svar på den så kan jag ju avsluta tråden med ett tack till de som har svarat, det ger ett extra inlägg och visar tydligt att trådens syfte är uppfyllt. Om jag däremot tipsar om något känns det lite onödigt med tjogtals med inlägg som bara säger tack för tipset, om det inte tillför något mer.
Citera
2004-09-06, 14:20
Bannlyst
Citat:
Nu undrar jag om du missförstår mig med flit.

Jag har faktiskt ingenting emot alla dessa tack, förutom att jag tycker att det är lite löjligt. Jag hänger som regel inte i passforumet så jag bryr mig inte om vad folk pysslar med där men jag skulle vilja veta varför detta forum får vara överfullt av trådar utan diskussionsvärde medan trådarna i musik, film och litteratur blivit låsta.
Citera
2004-09-06, 14:54
Medlem
Shallows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaktmask
Nu undrar jag om du missförstår mig med flit.

Jag har faktiskt ingenting emot alla dessa tack, förutom att jag tycker att det är lite löjligt. Jag hänger som regel inte i passforumet så jag bryr mig inte om vad folk pysslar med där men jag skulle vilja veta varför detta forum får vara överfullt av trådar utan diskussionsvärde medan trådarna i musik, film och litteratur blivit låsta.

Jag förstår vad du menar angående Password forumet, det ligger nog egentligen inget större diskussions värde i någon av trådarna, det jag reagerade på var att du kallade tackinläggen för meningslösa. Det är lite "sweet" när folk visar lite uppskattning för något man tagit sig tid att göra åt dem.

Men jag förstår vad du menar med diskussionsvärde. Sorry my bad.
Citera
2004-09-06, 15:00
Medlem
Nikolajevitjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Cave
ALLA är emot er (moderatorer).

Min bästa herre... Nu ljuger du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto