2004-09-06, 02:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Boogaloo
Det hoppas jag verkligen inte.

// Sportmoderator

Nej men det finns ju inslag av chatkaraktär i dom trådarna också så det är ju inte utan att man undrar. Det verkar ju ligga i farans riktning att även sådana trådar kommer att låsas. Men det verkar ju inte, att döma av ditt och Snapcase's inlägg vara nära förestående i alla fall och det är bra.
Citera
2004-09-06, 02:11
Medlem
Carl-Willhelms avatar
Fråga på det här - hur många av LT:s trådar om sömnsvårigheter och annat jätte on-topic har tagits bort?

Inte för att jag har något emot varken LT eller hennes trådar, men just den där tråden om hur jävla sent det är på natten har alltid stått som ett klart lysande exempel på moderatorernas problem med konsekvens och transparens i regeltolkning och tillämpning.

/CW
Citera
2004-09-06, 02:13
Bannlyst
Är inte grundtanken med forumet att det ska vara ett ställe där man får diskutera nästan vad man vill? Det här är ju uppenbarligen ämnen som väldigt många vill diskutera, däribland en hel drös med moderatorer om man börjar räkna inlägg, så era argument för att låsa känns hyfsat ihåliga.
Citera
2004-09-06, 02:38
Medlem
CrazyCopKillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Förklara VAD som var så bra med ovan nämnda trådar

Now Playing var intresant att se vad andra lysnar på när dom skriver här och jag har tankat hem flera av låtarna som skirvs där
Citera
2004-09-06, 02:40
Medlem
CrazyCopKillers avatar
så vem var det som låste now playing
Citera
2004-09-06, 02:44
Medlem
Mr Caves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyCopKiller

hmm, jag vet inte... Hur fan ska vi få reda på det?
Citera
2004-09-06, 02:45
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyCopKiller

Det lär väl stå i sista inlägget där. Spelar f ö ingen roll eftersom modsen lär röstat osv innan de låste de trådarna. admin2 själv var det som låste språktråden och Sover alla i alla fall.
Citera
2004-09-06, 02:50
Medlem
Jag

Jag låste Now Playing. Av den enkla anledningen att en policy finns för sådant här och i konsekvensens namn skall dessa trådar bort. Självfallet är hundraprocentig konsekvens omöjlig så länge vi som modererar är människor, men det är ju något att sträva efter iaf. Sen får man tycka vad man vill om Now Playing, men särskilt diskussionsfylld är den ju inte. Snarare en guldgruva för den som känner för att posthora... Sen förstår jag inte vad som skulle göra att något populärt automatiskt är något bra
Citera
2004-09-06, 02:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slaktmask
Är inte grundtanken med forumet att det ska vara ett ställe där man får diskutera nästan vad man vill? Det här är ju uppenbarligen ämnen som väldigt många vill diskutera, däribland en hel drös med moderatorer om man börjar räkna inlägg, så era argument för att låsa känns hyfsat ihåliga.
Precis. Grundtanken är att Flashback skall vara en plats där man får diskutera nästan vad man vill. Att skriva "jag lyssnar på Black Sabbath nu" är inget diskussionsinlägg, utan ett sakligt påpekande som saknar relevans och inte tillför något.

Kort sagt: så länge ett ämne går att diskutera så kommer tråden inte att låsas (om den inte spårar ur totalt eller liknande).
Citera
2004-09-06, 03:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Precis. Grundtanken är att Flashback skall vara en plats där man får diskutera nästan vad man vill. Att skriva "jag lyssnar på Black Sabbath nu" är inget diskussionsinlägg, utan ett sakligt påpekande som saknar relevans och inte tillför något.

Kort sagt: så länge ett ämne går att diskutera så kommer tråden inte att låsas (om den inte spårar ur totalt eller liknande).
Det finns ett flertal trådar där det diskuteras precis lika lite som det gjordes i tex Now Playing och moderatorer verkar fortfarande vara aktiva i flertalet. Hela Länktips forumet kan låsas om det inte får finnas trådar utan regelrätta diskussioner.
Citera
2004-09-06, 03:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg

Kan inte du ge din syn på frågesportstrådarna då Caine? Det diskuteras inte särskilt mycket i dom heller. Ska dom väck?

Edit: Du är jävligt OT i den här tråden eftersom du skiter fullständigt i grundfrågan. Men det är ok va?
Citera
2004-09-06, 03:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slaktmask
Det finns ett flertal trådar där det diskuteras precis lika lite som det gjordes i tex Now Playing och moderatorer verkar fortfarande vara aktiva i flertalet. Hela Länktips forumet kan låsas om det inte får finnas trådar utan regelrätta diskussioner.
Länktips är ju självklart ett undantag, som vilken tänkande individ inser ungefär 12 mikrosekunder efter att ha läst titeln på forumdelen: "länktips". Är det några trådar du har synpunkter på så går det bra att kontakta moderatorerna i respektive forumdel, så tas frågan upp till diskussion i Outlaw.

Om du vill tipsa om musik så kan du fortfarande göra det i "Musikrekommendationer".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in