Citat:
Ursprungligen postat av creepyone
Det va nästan ett löjligt utlåtande inte så att jag på nått sätt “skyddar“ 3,4 då jag själv tycker att det är en ganska skabbig substans har dock brukat den ca 8-10 gånger men den substansen är lagg på hyllan för gott för min del. Hur som haver det jag ville komma fram till att 3,4 sliter inte värre på hjärtat än dom andra flesta cs rc‘s och över lag så sliter väl alla cs på hjärtat öht och det finns garanterat dom som sliter hårdare än 3,4 även om 3,4 är hyffsat påfrestande för hjärtat det kan jag hålla med om men det ju inte“mooooonsterpåfrestande“ som du fåre att låta
Den nivå på vilken invektiva genmälen som lägst skulle kunna läggas från min sida just nu vore uppenbart ett slöseri att meddela.
Låt se, begriper du detta:
3,4-DMMC dras med samma serotoninmedierade potential för kardiotoxicitet som en del riktigt hemska försök från RC-branschen att profitera på ungdomar utan vettiga ecstasykontakter. Närmre bestämt regleras celldelningen i ett område på hjärtmuskeln av 5-HT2b-agonism, varför det med vissa serotoninfrisättande substanser som har svårt att passera blod-hjärn-barriären eller av låg dospotens kumuleras perifert föreligger en synnerligen lömsk riskpotential som vid realiserande har dödlig utgång. Om inte transplantation tämligen omgående kan ske.
Där har du en av ett par risker jag ser som mer reella med den här substansen än mefedron, vilken visade sig vara pålitligt farlig på flera sätt.
Vad typ alla serotonerga katinoner gillar att ha gemensamt är neurotoxicitet som man inte behöver bada mushjärnor i för att påvisa. De har också ofta en rå vasokonstriktiv sida, samtidigt som de nästan efedrinlikt tvingar hjärtat att jobba.
Så även om 3,4-DMMC kanske inte har några frätande metaboliter eller liknande usla egenskaper, som enzymblockering eller kristallutfällning i urinvägarna, kan jag inte acceptera mitt utlåtande som löjligt i vidare mån än ett löfte om att min generation kommer få regera ostört och knappt ens behöva betala ut pensioner.
Har du något sakligt att komma med eller är du bara en bristfällig skribent som råkar läcka irrationell propaganda för osunda drogvanor? För jag diskuterar gärna katinonanaloger, men endast sakligt. Mefedrontrådarna är mitt ratio därtill.
Edit: Jag lovar, jag ska försöka omformulera min varning till svennesvenska när jag fått ett tillfredsställande kvitto på att tilltalat konto antingen inte kan diskutera substansen i fråga eller, vilket vore fantastiskt, visade sig bara ha tramsat för att se snävtänkt och snarstucken ut för skojs skull.