2013-10-14, 11:21
Medlem
200kgs avatar
Är det inte så att denna substansen försämrar din hjärtfunktion permanent efter bara första intaget? Fanns någon relativt logisk förklaring till det hela lite längre bak i tråden. Var rädda om er för fan.
Citera
2013-10-25, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 200kg
Är det inte så att denna substansen försämrar din hjärtfunktion permanent efter bara första intaget? Fanns någon relativt logisk förklaring till det hela lite längre bak i tråden. Var rädda om er för fan.

Jag ska inte ge mig ut på för djupa vatten här, men delar av substansen var känd att orsaka 5HT2 agonism(?). Det är en sådan där äcklig bieffekt där, precis som ovan insinuerar, hjärtklaffarna stimuleras att växa utan orsak. Att detta skulle vara ett problem vid enstaka doser är nog uteslutet efter vad jag förstår av andras inlägg och det faktum att många har nyttjat i längre perioder utan attt känna av några effekter på hjärtat som inte kunde associeras till själva ruset, som likt många stimulanser/entactogener sätter press på hjärtat om man inte är försiktig.

Det som fick många mer pålästa att avvisa från 3,4-dmmc var väl att det hade så låg dospotens, alltså att man behövde så mycket av substansen för att tillräckligt mkt skulle korsa blod-hjärnb arriären och ge det rus som användaren sannolikt var lite sugen på. Även jag kan då förstå att eventuella ämnen / metaboliter i det som stannar i cirkulationsapparaten kan ställa till med mer skit än om aktiva doser låg på 30mg.

Jag har fortfarande inte sett någon riktig källa påvisa att 3,4-DMMC faktiskt ger denna effekt på klaffarna, även om en närbesläktad substans jag inte mins namnet på uppenbarligen gav dem.
Viktigt och bra om någon har sådan info och kan lägga upp den.

Samma spekulation om hjärtklaffspåverkan föreligger väl för övrigt kring 3-MMC, även den dåligt bekräftad.

Gemensamt för bägge är också att det inte kan bevisas eller avfärdas att denna äckliga effekt är reversibel, men enstaka doser skulle jag ha svårt att se som farliga ur det perspektivet.

Men å andra sidan, hur roligt är det att hjärtat slutar fungera som det ska efter ett halvår med X-substans utan att man märkte av något på vägen? Och hur många som provar och är medvetna om att man inte får omedelbara men slutar...?

Beijerot, du lyckades skapa ett sverige så starkt avvisande mot "knark" att våra unga nu har sönder sig med saker som är okända och ofta potentater än det man med repression skulle utrota.
Så jävla dumt.
Citera
2013-11-25, 23:57
Medlem
Tja! hur vet jag om substansen fortfarande är laglig eller inte? och vad händer om man skulle bli tagen av polis påverkad av detta och även ha en gubbe på sig?

mvh
Citera
2013-11-28, 22:27
Medlem
overdoses88s avatar
Vart finns detta att få tag på nu? Kristaller. Är detta 3,4-DMMC eller 3,4-CTMP? Mvh
Citera
2013-12-26, 02:03
Medlem
Nazipolizeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddington

Beijerot, du lyckades skapa ett sverige så starkt avvisande mot "knark" att våra unga nu har sönder sig med saker som är okända och ofta potentater än det man med repression skulle utrota.
Så jävla dumt.

Ja fyfan, undra hur många liv hans fascistiska åsikter tagit, hur många ungdomar som blivit hjärntvättade att lämna vänner och släkt som kanske tagit en joppe. Hur många som gått på propagandan om apelsinmannen och dödliga överdoser på hasch...
Han är fan en av de personer som ligger till grund för det svenska folkhemmets död.
Dessutom är ha ett ypperligt exempel på hur stor inverkan en persons trångsynt kan ha på en hel befolkning...
Citera
2014-03-14, 09:19
Bannlyst
3,4-DMMC narkotikaklassas den 8:e april. Har D:er den inne nu? Har glömt bort mitt lösenord.
Citera
2016-01-09, 19:04
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 200kg

Värkligen!

Citat:
Ursprungligen postat av fillelol
Tja! hur vet jag om substansen fortfarande är laglig eller inte? och vad händer om man skulle bli tagen av polis påverkad av detta och även ha en gubbe på sig?

mvh

Läste du inte de tidigare inläggen?
Men asken har den inne snart
Citera
2016-01-09, 19:21
Medlem
2WLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
Värkligen!

Läste du inte de tidigare inläggen?
Men asken har den inne snart