2011-03-02, 07:57
Medlem
Flashborns avatar
Min erfarenhet:

1. Paris

På tåget ifrån Charles de Gaulle såg jag förorterna, såg ut som en krigszon.
Själva Paris var väldigt vackert och folket skötte sig, enligt mig, utmärkt.
Det var mycket invandrare men det fanns i alla fall fler fransmän.

2. London

Rätt mycket invandrare men en mångkultur som fungerar rätt bra, alla har sin plats men det har väl tagit några decennier av kaos för att komma till ett läge som är "okey"

3. Rom

Skitfin stad, jag ogillar italienare bara, otrevliga och vulgära. Rätt lite invandrare men hög brottslighet, folk som kastade änterhake upp för husfasader etc och otroliga mängder tiggare.

Sist men inte minst vill jag säga att det inte är invandraren som är efterbliven, det är vår och resten av Europas skitpolitik.

Mvh
Citera
2011-03-02, 07:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DirectX
TS, du kanske borde läsa på lite?

Frankrike är ett av de största kolonisterna. De hade kolonier över hela världen, och så när dom avskaffade dom var det ju givetvis tillåtet för befolkningen i kollonierna att bosätta sig i Frankrike, lite som svarta kulturen i USA vilket härstammar från slavar de tog dit.

Och "förlorad", vad menar du? Vad gör det att stora delar av befolkningen är färgade?

Jasså du, så varför tar Sverige in horder av destruktiva muslimer?

För att vi koloniserade Afrika?

"Givetvis" tillåtet att bosätta sig, är det så givet? Är det så?

Du som är påläst, berätta mer om varför Frankrike låter negrerna invadera.
Citera
2011-03-02, 08:01
Medlem
bobby123s avatar
Grattis TS! Förtsa utlandsresa avklarad.

ontopic:

Väljer man att kolonisera halva Afrika får man stå sitt kast.

NUFF SAID.
Citera
2011-03-02, 08:02
Medlem
Antifogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirectX
TS, du kanske borde läsa på lite?

Frankrike är ett av de största kolonisterna. De hade kolonier över hela världen, och så när dom avskaffade dom var det ju givetvis tillåtet för befolkningen i kollonierna att bosätta sig i Frankrike, lite som svarta kulturen i USA vilket härstammar från slavar de tog dit.

Och "förlorad", vad menar du? Vad gör det att stora delar av befolkningen är färgade?

Med förlorad menar han nog att det inte längre ses som en fransk stad i takt med att de utländska/icke franska elementen tar större utrymme i staden.

Sen så skulle jag inte säga att det är en självklarhet att befolkningen i de gamla kolonierna skulle få bosätta sig i Frankrike. Det rör sig väl omkring en halv miljard människor som bor i de forna kolonierna.
Citera
2011-03-02, 08:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flashborn
Min erfarenhet:

1. Paris

På tåget ifrån Charles de Gaulle såg jag förorterna, såg ut som en krigszon.
Själva Paris var väldigt vackert och folket skötte sig, enligt mig, utmärkt.
Det var mycket invandrare men det fanns i alla fall fler fransmän.

2. London

Rätt mycket invandrare men en mångkultur som fungerar rätt bra, alla har sin plats men det har väl tagit några decennier av kaos för att komma till ett läge som är "okey"

Sist men inte minst vill jag säga att det inte är invandraren som är efterbliven, det är vår och resten av Europas skitpolitik.

Mvh

Vad är det som är "okey" i London?

Du sprang runt kring Piccadilly eller?

Allvarligt, åk ut till Brixton eller nått muslimområde, sedan kan vi snacka...

Vad är det som gör att folket från förorterna i Paris plötsligt sköter sig när de kommer in till centrum? Eller håller de sig borta från centrum, alltså tvärt emot vad de gör i Sverige?
Citera
2011-03-02, 08:14
Medlem
Flashborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KooperativSkog
Vad är det som är "okey" i London?

Du sprang runt kring Piccadilly eller?

Allvarligt, åk ut till Brixton eller nått muslimområde, sedan kan vi snacka...

Vad är det som gör att folket från förorterna i Paris plötsligt sköter sig när de kommer in till centrum? Eller håller de sig borta från centrum, alltså tvärt emot vad de gör i Sverige?

Att mångkulturen hade en marknad i London, indierna sålde indiskt vid "indiskakvarteret" och de svarta sålde droger på gatan utanför min lägenhet.

Allvarligt, jag skrev att jag var i London.

De håller sig nog borta i från centrum, kanske en ekonomisk fråga.

Mvh
Citera
2011-03-02, 08:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flashborn
Att mångkulturen hade en marknad i London, indierna sålde indiskt vid "indiskakvarteret" och de svarta sålde droger på gatan utanför min lägenhet.

Allvarligt, jag skrev att jag var i London.

De håller sig nog borta i från centrum, kanske en ekonomisk fråga.

Mvh

Du skrev att du var i London, ja. Var det något jag missade med det tycker du?

Jag kallar det segregation, Negrerna i Brixton (eller så säljer de fejk-droger i Camden etc) och så har du indierna där och kineserna där och sedan överklassen där och bla bla bla...

Det är ju inget annat än flera små skitländer i en och samma stad. Det är okej, visst, det är det väl kanske...

Sedan var du i Paris, det var också okej, säger du. Om du skulle jämföra dessa två städer? (Paris - London). Vart kände du dig tryggast och varför? Tror du att den ena staden lyckats bättre än den andra i fråga om assimilering/integration?

Är det som att komma till London ungefär, om man besöker Paris. (Alltså sett till hur många icke-europeiska som dyker upp i vrårna med sina grönsaksstånd eller tändsticksaskar och den där pappersbiten man skall hålla koll på medan de övriga kumpanerna länsar fickorna på åskådarna).
Citera
2011-03-02, 08:30
Medlem
Gaius Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobby123
Grattis TS! Förtsa utlandsresa avklarad.

ontopic:

Väljer man att kolonisera halva Afrika får man stå sitt kast.

NUFF SAID.

Du ar en riktigt tont som forsoker kora med "koloni" kortet. Nej, det ar inte ratt at Frankrike, snarare ratt at Afrika som fick lite civilization. De hade ju garna kunnat tacka Frankrike genom att stanna i sin djungel, eller hur?
Citera
2011-03-02, 08:43
Medlem
Muslimer blockerar centrala Paris, fransmän pissar på sig och gör inget
Citat:
”Secularist magazine Riposte Laïque continues its reports on Muslim prayers in the streets of Paris, around the mosques on the Rue Myrha and Rue Polonceau. The streets are closed off for about two hours during Friday prayers. This is not being reported by the mainstream French press.”
http://www.youtube.com/watch?v=KgkEhOX2LcI
Citera
2011-03-02, 08:45
Medlem
Kukz0rs avatar
Vi kom inte längre än utanför gare du nord sist, innan vi vände och drog vidare till italien. Inte en enda vit person såg vi...
Citera
2011-03-02, 08:58
Medlem
Jag undrar hur TS skulle reagera om han skulle åka till de riktiga förorterna i Paris. Dvs. dit du bara kommer med buss. Rosengård är ganska mjukt i jämförelse.

Edit: Dessutom är det nästan bara vita (99%<x) i en hel del arrondissemang. Dvs där lägenheterna kostar 10-20 miljoner £ för en fem rum.
Senast redigerad av J.C.G. 2011-03-02 kl. 09:03.
Citera
2011-03-02, 09:09
Medlem
Rotselleris avatar
Vafan har du levt under en sten de senaste 30 åren eller? Varför åker du till Paris om du inte vill se svarta människor? Då är det väl bättre att åka till Boden?

Det är ju inte direkt nån nyhet att Paris har problem i förorterna pga bristande arbetsskydd osv..

EDIT: Såg att folk har kommenterat London, i GB är väl inte london det största problemet, det är ju otroligt mycket värre om man kommer ut i städerna utanför London så som Cardiff, Swansea och Newcastle och där kan man knappast skylla problemen på invandrarna utan det är ju helt vanliga (vita) britter som har skapat problemen i de områdena.
Senast redigerad av Rotselleri 2011-03-02 kl. 09:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in