2011-03-02, 09:19
Medlem
Runsliingans avatar
Det är inte rasistiskt när det man säger är sant.

Efter ha läst igenom era inlägg så märker man, dit man tar invandrare går det åt helvete.
Dom uppför sig verkligen som parasiter, bara förstör och suger och bidrar inte ett skit.
Citera
2011-03-02, 09:26
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Är nere och arbetar en hel del i Paris västra förorter och har lite andra erfarenheter. På vårt kontor med ca: 50 anställda arbetar ca: 10 svarta och nordafrikanska män samt två kvinnor som säger att de är muslimer. Samtliga är trevliga, arbetar bra och kvinnorna täcker inte håret. Likadant ser det ut när man är ute och rör sig i affärer och andra företag i området. Många MENA och svarta jobbar till skillnad mot det pack man ser i Stockholms förorter, tältklädda kvinnor som drar runt i gallerior hela dagarna och Babbar som hänger i gäng eller står vid Jack Vegas maskiner. Har hittills inte sett en arbetande muslimsk kvinna i Stockholm.
Paris norra förorter är dock förlorade.
Citera
2011-03-02, 09:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antonios
Muslimer blockerar centrala Paris, fransmän pissar på sig och gör inget

http://www.youtube.com/watch?v=KgkEhOX2LcI

Dessa gator, ligger de i områden där det mest bor muslimer och annat pack? För i det fallet så förstår jag varför fransmännen inte gör så mycket.

Vi moderna västerlänningar är inte vana vid att säga ifrån till vildar. När vi säger ifrån, då förväntar vi oss en diskussion och en lösning. Detta vet dom om, så de hotar med antingen våld eller så klagar de så mycket att man inte orkar se dem, man tänker mer "snälla dra, gör vad fan du vill så länge du inte besvärar mig".

Att de sen använder denna våran svaghet för att sprida Islam och för att roffa åt sig av vår krackelerande välfärd, det är tragiskt. Tragiskt, att folk inte ser detta.

Varför ber fanskapen på gatorna mitt i trafiken?
Citera
2011-03-02, 09:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Är nere och arbetar en hel del i Paris västra förorter och har lite andra erfarenheter. På vårt kontor med ca: 50 anställda arbetar ca: 10 svarta och nordafrikanska män samt två kvinnor som säger att de är muslimer. Samtliga är trevliga, arbetar bra och kvinnorna täcker inte håret. Likadant ser det ut när man är ute och rör sig i affärer och andra företag i området. Många MENA och svarta jobbar till skillnad mot det pack man ser i Stockholms förorter, tältklädda kvinnor som drar runt i gallerior hela dagarna och Babbar som hänger i gäng eller står vid Jack Vegas maskiner. Har hittills inte sett en arbetande muslimsk kvinna i Stockholm.
Paris norra förorter är dock förlorade.

Hur ser du att en kvinna från MENA- neger- länderna är muslim?

Du menar att du inte har sett en enda muslimsk kvinna arbeta i Sthlm? Är du heeeeeelt dum i huvudet eller har du inte besökt Sthlm på mycket, mycket länge?

Din bild av Frankrike som du presenterar låter ju exakt som Sverige, i alla fall då det kommer till arbetsplatser.

ROTSELLERI SKRIVER:

Citat:
EDIT: Såg att folk har kommenterat London, i GB är väl inte london det största problemet, det är ju otroligt mycket värre om man kommer ut i städerna utanför London så som Cardiff, Swansea och Newcastle och där kan man knappast skylla problemen på invandrarna utan det är ju helt vanliga (vita) britter som har skapat problemen i de områdena.

Njae, det är det inte. Arbetarna i dessa områden är offer för arbetskraftsinvandring (oftast från öststater) alltså folk som bor i husvagnar och som jobbar för en bråkdel av lönen. Precis som i Sverige, precis i riktlinje med EU's politik. De har bara kommit lite längre i England. Sverige står på tur.

Utöver detta så innebär det även ett problem att deras forna arbetsgivare väljer att flytta fabrikerna till andra länder.

Hur som helst, arbetarna i Newcastle har inte alls skapat detta "själva".
Senast redigerad av KooperativSkog 2011-03-02 kl. 09:39.
Citera
2011-03-02, 09:32
Medlem
låter som om man skulle hoppa
över paris som en av ställen man skulle till
o åka till annat land hehe
Citera
2011-03-02, 09:36
Medlem
Det är synd detta måste jag säga, Sverige borde ta lärdom av detta. Innan det utartar sig i fler städer än Malmö !
Citera
2011-03-02, 09:39
Medlem
har själv bott tre år i Paris, och för att bättre förstå integrationen i Paris så måste man förstå Frankrikes historia.

Frankrike var en mäktig kolonialmakt och hade många kolonier i Afrika, den sista kolonin var Algeriet som dom släppte, ja det var t o m. krig mellan länderna och detta var i slutet av 60-talet.

Jag anser att det är inte mer än rätt, att när frankrike exploaterade de afrikanska kolonierna så är det väll inte mer än rätt att de kompensera dessa länder nu i efterhand, eller?

Det som inte tänks och som är ett stort hyckleri är att många rika fransmän, mer och mer bosätter sig permanent i länder som är fd. kolonialländer till dom algeriet, marocko och tunisien.

Fransmännen är hycklare som vissa (front national) spottar på araberna när de befinner sig i deras land, men det är ok att bo i arabländerna och pensionera sig där.

Sedan irriterar jag mig enormt på en sak, kan du inte se mer än till vattenytan? Dyk ner i djupet så får du reda på de riktiga orsakerna till integrationen i Europa.

Oftast är det 1/ korruption som leder till att dessa relativt rika länder i u-världen inte kan bygga upp välfärdsstater och ge jobb åt sina medborgare.
2/ de fattiga länderna exploateras av Europeiska länder.
Citera
2011-03-02, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manhattan
Det finns väl svarat lite överallt, inte bara i Paris?

Dom finns lite överallt nuförtiden ja, men i Paris finns dom överallt.
Citera
2011-03-02, 10:09
Medlem
Jag kan bara hålla med TS. Innan min resa dit så hade jag höga förhoppningar om Paris! Caféerna, sevärdheterna, språket, maten, känslan osv. längtade jag till men när man kom fram så var det bara negrer och araber överallt som förstörde stämningen.
Champs Elysée, Versaille och Louvren var de områdena som var relativt fria från packet men resten av Paris ser nästan ut som ett krigsområde.

Som tur är så håller Europa på att vakna ur koman de har varit i de senaste 20 åren.
Citera
2011-03-02, 10:10
Medlem
Paris, London, Amsterdam och många många fler huvudstäder ser ut som skit numer, fyllt av araber negrer och blattar. Det är skitigt, total oordning och generellt en vidrig miljö som vibrerar av olust att vistas i. Vi är i det närmast där också.
Ge det något år tillbara. Sedan har vi nogo areas i centrala stockholm också.
Är inte mångkultur härligt så säg...
Citera
2011-03-02, 10:11
Medlem
Iroxs avatar
ROFL!
Var faktiskt också precis i Paris denna helg.
Fast inte samtidigt hem, jag var i luften när du postade ditt inlägg.

Sant att det var typ hur många mörkhyade som helst överallt men mitt intryck av staden var att den var helt awesome. Hade fett kul i en episk stad och störde mig inte alls på dem.
Det verkade dock tyvärr som om de flesta svarta hade skitjobb typ städare eller försäljare av souvernirer vilket jag tyckte var lite fail. Tyckte dock de var trevliga, svarade på frågor, accepterade ett nej.
Verkar som om du stör dig på de svarta av faktumet att de är svarta och inte av hur de beter sig

Något jag däremot störde mig på var zigenarna som påstod sig samla in namnunderskrifter för de dövstummas association och ville sedan ha pengar. De tog på en och var ganska klängiga. Tips är att ha med en tom plånbok och visa upp den så slipper man dem alla.
Citera
2011-03-02, 10:12
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KooperativSkog
Hur ser du att en kvinna från MENA- neger- länderna är muslim?

Du menar att du inte har sett en enda muslimsk kvinna arbeta i Sthlm? Är du heeeeeelt dum i huvudet eller har du inte besökt Sthlm på mycket, mycket länge?

.

Jag må vara dum men jag är inte blind och har arbetat i Stockholm i 30 år. Har bl.a. anlitat städföretag och träffat och haft god kontakt med alla som kommer till våra kontor och städar. Samtliga kvinnliga (ca: 40 genom åren) har varit asiater, öst/sydeuropéer och någon från Sydamerika. Ett flertal män har varit muslimer men ingen kvinna. Golonka beskriver som vanligt träffsäkert hur det ligger till.

https://www.flashback.org/sp19202277
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in