2012-06-17, 16:22
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HK52
French police avoid near lynching by muslim youth, flee"muslim"zone. DRM Ireland http://www.youtube.com/watch?v=x2TArjNeqzw

Hela Europa är förlorad. Våra makthavare vågar inte se verkligheten i ögonen och nu är det alldeles för sent att ändra situationen.

Det ordnar sig nog om man ger polisen rätt till verkanseld araber är fega kräk tro inget annat. Jag skiter fö. i paris grodätarna är negrofiler och förtjänar sitt öde.
Citera
2012-06-17, 17:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av storasto
HERREGUD - DU ÅKTE UTOMLANDS OCH SÅG UTLÄNNINGAR!!!!

var i paris i november under en veckas tid och såg fler vita än svarta - tror bara du är en vanlig rasist som inte har kunskap nog om andra människor - eller är det ren rädsla ditt avsky bygger på?

till råga på allt höll jag på att bli rånad av 3 vita idioter - 2 svarta stoppade dem, kallade på polis och bad mig om ursäkt för denna hemska upplevelse!

På Louvren - för er mindre kultiverade människor så är det ett museum - fick vi en guidad tour av en färgad man - jäklar i in låda vilken guidning!! Han kunde konst, arkitektur och var en av de hövligaste jag har träffat!!

Vid Eiffel... står ett färgat par framför mig och som erbjuder mig att gå före då jag gick på kryckor - tror du inte att en smällfet vit drägg tränger sig före i kön... jag lät honom gå före då han luktade så helvetiskt av svett!

Paris är en underbar stad men mycket vackert att se på - för att du inte ska få sådana hemska chocker framöver vill jag tipsa dig att stanna på hemmamark och plocka blåbär när tiden är inne...
Hahaha! Alltid ska den sedvanliga Bagdad Bob dyka upp i tråden och vända på steken. Tvärtemot all nyhetsrapportering om brinnande förorter och islamisk terror har Bob enbart sett Ku Klux Klan bränna kors vart han än befann sig och nog satt väl självaste Adolf Hitler och fikade på nåIt kafé också? Frankrike skulle enligt Bob vara paradiset på jorden om det inte fanns tjocka vita som stank svett. Negrerna skulle naturligtvis betalat taxi åt Bob om de inte hade blivit rånade av vita idioter...
Citera
2012-06-17, 20:34
Medlem
ZhongNanHais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Stämmer nog, och att det skulle bli så här fanns det tydliga tecken på redan innan andra världskriget, om någon hade brytt sig om att titta efter.

att åka till paris är som att se in i europas framtid, visst har det funnits tecken långt innan, men detta är verkligen svart på vitt vad som håller på att hända med europa. har läst andra trådar om london etc och andra städer men där tycker jag inte det är så "farligt", i stil med svenska städer ungefär, kanske lite värre på sin höjd. Men Paris har verkligen kommit långt i mångkulturprojektet.
Citera
2012-06-17, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZhongNanHai
att åka till paris är som att se in i europas framtid, visst har det funnits tecken långt innan, men detta är verkligen svart på vitt vad som håller på att hända med europa. har läst andra trådar om london etc och andra städer men där tycker jag inte det är så "farligt", i stil med svenska städer ungefär, kanske lite värre på sin höjd. Men Paris har verkligen kommit långt i mångkulturprojektet.
Paris är samtidigt oerhört starkt segregerat. De rika bor i områden som exempelvis Passy i 16:e arrondissementet eller i den 6:e vid Jardin du Luxembourg, eller sina villaområden väster om stan. De fattiga bor framför allt ute i de norra och nordöstra förorterna, och där är arbetslösheten mellan 20 och 40 procent. Clichy-sous-Bois är ett av de värsta områdena, men det finns många problemområden som de inte vill att turisterna ska veta något om. Seine-Saint-Denis är ett av många exempel.
Senast redigerad av Putsch 2012-06-17 kl. 21:37.
Citera
2012-06-17, 21:29
Medlem
Citat:
Paris är samtidigt oerhört starkt segregerat. De rika bor i områden som exempelvis Passy i 16:e arrondissementet eller i den 6:e vid Jardin du Luxembourg, eller sina villaområden väster om stan. De fattiga bor framför allt ute i de norra och nordöstra förorterna, och där är arbetslösheten mellan 20 och 40 procent. Clichy-sous-Bois är ett av de värsta områdena, men det finns många problemområden som de inte vill att turisterna ska veta något om. Seine-Saint-Denis är ett av många exempel.

Det gäller ju lite att bara vara i de delarna som passar. Men det är klart. Var på en utställning i 18e en gång och tog bussen tillbaka till där jag kom ifrån då. Vi var två i bussen som var vita. 18e är mindre lyckat kan man ju konkludera. Under dagarna är det mycket mörkt runt om men det tunnar ut framåt kvällen på många ställen.
Citera
2012-06-17, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shurik
mycket negrer i Paris, men tillskillnad från i Sverige så har de dubbelknäppt kostym och guldplätterad portfölj av kalvskinn.

Så de är hallickar, knarklangarbossar och/eller diktatorer på tillfälligt besök från Afrika?
Citera
2012-06-17, 21:47
Medlem
Även inne i stan finns det områden man ska undvika efter mörkrets inbrott, exempelvis kvarteren i närheten av Gare de l'Est och Nord och stadsdelen Belleville.

Själv har jag hyrt lägenhet nära Gare d'Austerlitz (Jardin des Plantes, bd de l'Hôpital) flera gånger, och det har inte varit några problem bortsett från att de utslagna söker skydd i portarna när det regnar, och de luktar inte alltid Chanel No. 5 om man säger så va.

Anledningen att de hängde där både dagar och nätter var att det ligger en stor polisstation alldeles i närheten av jag bodde, och en till nere vis floden, och de känner sig väl lite mindre hotade av andra utslagna där.
Senast redigerad av Putsch 2012-06-17 kl. 21:50.
Citera
2012-08-26, 20:03
Medlem
Tänkte dra till Paris om några veckor men har inte riktigt bestämt mig. Är det värt att uppleva denna stad eller vad säger ni?
Citera
2012-08-26, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grebdnil
Tänkte dra till Paris om några veckor men har inte riktigt bestämt mig. Är det värt att uppleva denna stad eller vad säger ni?
Beror på vad du vill göra. För egen del har Paris har ingen lockelse längre. Har gjort det, varit där liksom.
Citera
2012-08-26, 21:22
Medlem
Citat:
Beror på vad du vill göra. För egen del har Paris har ingen lockelse längre. Har gjort det, varit där liksom.

Tänkte kika på fotboll PSG. Men finns det andra grejer som du känner att man "måste" göra eller kolla på när man är där? Finns ju eiffeltornet och sådana saker.
Citera
2012-08-26, 21:46
Medlem
McKinnons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grebdnil
Tänkte kika på fotboll PSG. Men finns det andra grejer som du känner att man "måste" göra eller kolla på när man är där? Finns ju eiffeltornet och sådana saker.

https://www.flashback.org/t522358

Då kanske får lite fler tips i underforumet Resor?
Citera
2012-08-27, 15:04
Medlem
Sarkozy - "I believe in integration to europe" 2007
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här