Japp. I Frankrike är det sannerligen illa ställt, betydligt värre än i Sverige. Vilket kanske förklarar Front Nationals framgångar men även på senare tid andra radikalare grupperingar såsom Bloc Identitaire.
De sistnämnda gillar jag starkt och har mycket festliga upptåg för sig. Bland annat brukar de ha uppe ett antal soppkök för behövande där de enbart serverar fläskött. (Och på så vis på ett fullt lagligt sätt sätt exkluderar muslimer och judar)
Jag uppmärksammade också nyligen i en tråd här på FB att Bloc Identitaire har börjat träna vita fransmän i självförsvar och kampsport så att de ska kunna freda sig i invandrartäta förorter, och intresset kring detta ska tydligen ha varit mycket stort.
Har varit i Rom 4 år i sträck och även i Palermo 1 gång. Visst finns det araber och negrer mm men jag upplever dem som rätt hårt hållna. Italienarna är ju rätt hårda mot dessa kategorier så jag tror inte de törs göra för mycket som syns.
Rom kan man absolut åka till, det är ju mycket turister där också som oftast är vita.
Haha, läser igenom det du skrivit och det är väldigt roande att se dig krossa dessa smygrasister som endast ser hudfärg och inte individer. Tänkte ge dig en dunk i ryggen så här över internet för att du orkar med dessa.
Jag tycker det är väldigt beklagligt att folk som besöker Paris (vilket jag själv aldrig har haft lyckan att göra) stör sig på invånarnas hudfärg. Jag har också väldigt svårt att förstå vad som är så störande med en muslim som lugnt och stilla ber en bön? Han eller hon stör väl ingen genom att be? Som sagt... Högst beklagligt att folk är så ignoranta.
Ser du själv hudfärg som irrelevanta eller är du bara samma PK-hycklare som tycker att det är irrelevant när mörkhyade drabbas men relevant när mörkhyade gynnas (ex. kvoteringar, särbehandlaringar osv.)??
Givetvis kan jag inte finna ett land med sharia-lagar som fungerar väl. Jag har i nästan varje inlägg nu försökt förmedla att jag inte stödjer religösaextremister. Men jag kan däremot peka på länder som är "muslimska" men som fungerar och där religionen inte bestämmer över politiken. Turkiet är ett lysande exempel. Nu är detta inte ett perfekt land givetvis. Men om man jämför med Iran så förstår ni nog min poäng. Dessutom tror jag att du förväxlar Islam med Islamism. Om inte så ber jag om ursäkt.
Det där är lurigt med tillstånd. Det är en mänsklig rättighet, men samtidigt måste du ha tillstånd. Jag tror snarare man måste ha tillstånd för att "ockupera" offentliga platser som torg och så. Inte att man måste ha tillstånd för själva demonstrerandet.
Jag är inte muslim, jag vet inte om du är det.. men en sak är säker:
Islam är diktatur, det är inte direkt massa symbolism utan helt enkelt nästan bara kommandon.En äkta muslim i Turkiet vill inte ha Demokrati eller yttrandefrihet. Sharia ÄR guds LAG och alla andra typer av domstol/regler/regeringar/etc är haram. (enl koranen)
Hur kan du säga att du är mot religiös extremism men stödja Islam?
Ser du själv hudfärg som irrelevanta eller är du bara samma PK-hycklare som tycker att det är irrelevant när mörkhyade drabbas men relevant när mörkhyade gynnas (ex. kvoteringar, särbehandlaringar osv.)??
Visst, kolonimakterna tjänade förmodligen en del på koloniernas resurser, men afrikanerna hade ingen tanke på att använde de resurserna ändå.
Liberia blev inte heller någon koloni, så snacka inte om vem som är dum.
Du är så jäääävla dum. hahhahaha du är skrattretande, afrikanerna hade ingen tanke på att använda resurserna hahahaha..
Liberia anses av många vara en amerikansk koloni. Men iallafall, du sa att man skulle göra en jämförelse mellan afrikanska länder som har varit koloniserade och de som inte har varit det, och vi är uppe i två länder som inte har varit det.
Snälla, ta inte upp min tid något mer. Du är inte den skarpaste kniven i lådan.
Om jag förstått saken rätt så rörde sig den här demonstrationen om ett hundratal muslimer. Inte tusentals. Det är givetvis mycket enkelt att förstå varför det här sker. De vill helt enkelt ha en ny moské och när detta inte beviljas blir de upprörda. Religionsfrihet är en mänsklig rättighet och om en stat vägrar byggandet av en religions främsta byggnader, så är det väl inte särskilt svårt att förstå att vissa troende blir upprörda. Det är dessutom väldigt fel att dra samtliga muslimer över en kam bara för att ett fåtal dumma människor blockerade en gata.
Här är ett reportage där du kan se dina medmänniskor agera.
Allting är ju förstås subjektivt, men också relativt. Det jag kan utvinna ur den här situationen, det jag kan bedöma, är att man som invandrande till ett land i fjärran inte borde ställa dessa enorma krav. Det jag också kan läsa är att du har en sjuklig syn på vad religionsfrihet innebär, det innebär endast att man ska få tro på vilken tomte man vill utan hinder. Inte att man ska göra ett Mellanöstern av västvärlden. Var går gränserna, får jag skapa en religiös rörelse och sedan kräva precis vad som helst av samhället i min religions namn? http://www.ne.se/religionsfrihet http://www.notisum.se/rnp/SLS/lag/19510680.htm
Du ser det endast som en blockad, om du ser reportaget så bekräftar franska källor att det handlade om någonting mer, agerar man som dessa muslimer gör så gillar man uppenbarligen inte väst.
En sak till som svar till detta stycke. Om cirka 200 sverigedemokrater bränner ner ett par flyktingförläggningar (liknelse: skolor) och kastar sten mot slöjbeklädda kvinnor (liknelse: brandkåren, polisen, sjukvården, SVT o.s.v.), skulle du då lidelsefullt propagera för att sverigedemokrater inte ska behöva kopplas till dessas aktioner?
Anser du att ett samhälle ska få gå mot botten, bara så länge man inte "drar flera över en kam"? Det kommer alltid finnas folk som sköter sig och de behöver inte känna sig hotade.
Denna lilla flora är riktigt smaskig att läsa då allt har referenser:
Sveriges nya vardag:
… niqab, slöja, burka, ingifte, polygami, degenerering, expansiv islamisering, moskébyggen, muslimska bönerum på arbetsplatser, källarmoskéer, minareter, halalslakt, muslimska krav i all oändlighet, muslimskt präglat livsmedel, muslimska undantag, muslimska friskolor, muslimska koranskolor, muslimska flickskolor, särskilda muslimska högtider, önskemål om särskild lagstiftning för muslimer, muslimska åldringsdräpare, separata badtider på allmänna bad för muslimer, muslimska sharialagar, islamistisk moderat riksdagsledamot i Sveriges riksdag, koranen i svenska kyrkan, koranen på dagis, koranen i skolan, koranen hit och koranen dit… radikala islamister, ”svenska” terrorister, extremt högt muslimskt födelsetal, demografisk krigföring, muslimska ”hedersmord”, muslimska män vars ”respekt och heder” sitter i deras döttrars könsorgan… religiös fanatism, islamism, antisemitism, analfabetism, vandalism, samhällsterrorism, asylturism, mångkulturism, bidragsturism, politisk terrorism, samt nu senast: muslimska självmordsbombare… samt islamistiska påtryckningar till ytterligare krav på censur av det fria ordet (Ulf Nilson)…
vänta, det kommer mer:
…islam som ges allt större inflytande i samhället, krympande yttrandefrihet och ett växande hot från islam, upphävd kvinnofrid, mord på egna döttrar, tvångsäktenskap, barnäktenskap, kvinnomisshandel, ingen respekt för kvinnor, svenska kvinnor förolämpas ständigt, svenska kvinnor betraktas som horor och allmän egendom, svenska kvinnor tilltalas fitta eller svennehora, gruppvåldtäkter, serievåldtäkter, brutala våldtäkter, synnerligen hänsynslösa våldtäkter, åldringsvåldtäkter, barnvåldtäkter, balkongknuffning, kidnapping, könsstympning av flickbarn, kvinnoförtryck…
och ännu mer:
…nygamla sjukdomar, sekundäreffekter/sjukdomar till följd av inavel, omskärelse, dagliga kniv- och skottskador, släktfejder, kusiner, bröder, morbröder, farbröder, bilbränder (ett par tusen om året), orealistiskt hög belastning på sjukvården… ghetton, förortshelveten, hämndaktioner, flaggbränning, nyårsraketer mot polisen, aggressivitet, terroristattacker mot utryckningsfordon, stenkastning mot bussar och bilar från viadukter, väpnade rån mot busschaufförer, mord, oprovocerat våld, trafikvåld, gatuvåld, skamvåld, våld och hot mot brevbärare, våld och hot mot sjukhuspersonal, politiska hot, kraftig ökning av våld och hot mot arbetsförmedlare samt islamistiskt dödshot mot svensk konstnär (Lars Vilks)… etc. etc.
Citat:
Ursprungligen postat av GurkhakrigareN
Beteendet att de demonstrerar för något de anser är fel är väl rätt så kompatibelt med det svenska förhållningssättet eller de grundläggande demokratiska värderingarna kanske?
Är du totalt viljelös och oförmogen att se detaljer?
Jag vill att du för ett djupare resonemang då du har mycket att stå upp för här. Inser du dessutom de muslimska värdenas utbredning över Europa, kvinnofientlighet, yttrandefrihetskränkande o.s.v. - står du bakom sådant eller avfärdar du det med "förebyggande metoder" som aldrig kommer fungera..?
Säg ajöss till demokratiska värderingar i ett muslimskt Sverige. De troende muslimerna väljer ett muslimskt parti alla ggr framför din kära vänster, i slutändan har det blivit så runtom i Mellanöstern där islamistiska partier har rekordstöd. Åk ner dit ett tag du.
Det är klart att de flesta teoretiker är på din sida, men det kan ju tilläggas att inom social vetenskap vilket jag skulle vilja säga att detta ämne hamnar undan har det alltid varit en stark vänstervriden syn. Varför detta jo för de som väljer att studera inom dessa områden redan har en vänstervriden politisk åsikt från början. Om du tror att forskningen i världen är sanning så kan du ju själv göra din egen undersökning för att få en bild. Teorier kan man oftast se bortom, men inte verkligheten. Att alla kolonier blivit ***knullade är ju sant, men tro inte för den del att västvärldens imigrations och integrations problem är på grund av detta. Demokratiseringar i länder som Iran, Libanon och Libyen visar snarare en verklighet. De som tror att dessa människor flyttar tillbaka till fattigdom när de väl fått vänta i några år på lugn i sina hemländer ska nog ta sig en titt på hur verkligheten ser ut. Det som är intressant är att även politiska flyktingar som vi har en del av i Sverige, har fått uppehållstillstånd, men att sedan familjemedlemar och även ibland person i fråga själv åker och hälsar på i hemländer finner jag totalt avskyvärt. Avskyvärt mot de som verkligen blir hjälpta. Som sagt moral och etik ser olika ut tyvärr kommer den svenska också att försvinna med tiden........Det är bara att säga tack så mycket till generation: 40-60 talet. Dvs. de som nu sitter med noll i arbetslöshet och trygg pension. Kanske inte rör ämnet, men i Sverige kan vi alla bara skylla på de inte på invandring eller flykting politik, våra egna föräldrar som skapar detta. Samtidigt de som är så satans för invandring och flykting politiken, men kanske inte så konstigt då det aldrig drabbar de.....
Din bonde, om du ska diskutera med mig så håll dig till ämnet. Jag har inte diskuterat Sverige och jag ser inte Europa som en enhet.
Hej!
Igår var jag i Paris och besökte lite olika sevärdigheter som Eiffeltornet, Notre-Dame etc.
Något jag dock inte ville se var alla svarta jag såg. Trodde att jag kommit till Nigeria.
Åkte tåg/tunnelbana under hela dagen och under min färd såg jag ca 70% svarta, 25% araber och 5% vita.
Jag trodde jag skulle få se fransmän med baskrar men det enda jag såg var invandrare.... Blev så j*vla lack. Hade högre tankar om Paris.
Under resans gång såg jag också ett tjugo-trettiotal förorter som var tre, fyra gånger så stora som rosengård (bor i malmö). Jag såg även en massa block som var helt övergivna och förstörda, vissa såg väldigt brännskadade ut. Tågen och tunnelbanan var väldigt ofräsch.
Jag vill aldrig mer åka till Paris efter denna upplevelsen. Kunde lika bra åkt till Afrika om det inte vore för Eiffeltornet.
Paris är en förlorad stad.
Någon som varit i Paris och kan dela med sig av sina upplevelser där?
Tror ni att den vita fransmannen kommer försvinna snart?
Har invandrarna redan tagit över Frankrike?
Hälsningar
Det kanske är för att fransmännen gick in och brutalt mördade och förslavade svarta i kolonier i Afrika under kolonisationstiden. Och som en liten bieffekt har de nu fått ta del av vad de sått, och alla de svarta som tvingats lära sig franska av sina överherrar tar nu tillfället i akt att söka lyckan i Europa.
Den enda intressanta kultur Frankrike har just nu - Frankrikes utvecklade streetdancekultur, musik o.s.v. skapas i stort av de svarta. Jag har bott i Frankrike och kan säga att jag tycker de fina vita fransmännen med sina fina baskrar är något av det äckligaste folk jag mött.
Dryga, otrevliga och självgoda som fan. Var glad att de blandas upp lite istället.
Senast redigerad av Stekspadern 2011-03-02 kl. 22:51.
Jag är inte muslim, jag vet inte om du är det.. men en sak är säker:
Islam är diktatur, det är inte direkt massa symbolism utan helt enkelt nästan bara kommandon.En äkta muslim i Turkiet vill inte ha Demokrati eller yttrandefrihet. Sharia ÄR guds LAG och alla andra typer av domstol/regler/regeringar/etc är haram. (enl koranen)
Hur kan du säga att du är mot religiös extremism men stödja Islam?
Och här kommer det fram hur mycket du vet om Islam. Du blandar ihop shia och sunnimuslimer. Du blandar ihop vanliga muslimer och extremister. Islam är inte mer diktatur än Kristendom. Det är bara löjligt att påstå det. Att sedan säga att en "äkta" muslim i Turkiet inte vill ha demokrati visar också på din kunskap om ämnet. Det är långt ifrån alla muslimer som vill ha sharialagar.
Jag har också redan sagt att jag är agnostiker. Vilket betyder att jag alltså inte är muslim. Varför nu det här skulle spela någon roll. Men det känns som att vi står och stampar på samma ställe nu. Vi säger båda samma saker om och om igen. Det här är inte särskilt gynsamt för diskussionen.
Och här kommer det fram hur mycket du vet om Islam. Du blandar ihop shia och sunnimuslimer. Du blandar ihop vanliga muslimer och extremister. Islam är inte mer diktatur än Kristendom. Det är bara löjligt att påstå det. Att sedan säga att en "äkta" muslim i Turkiet inte vill ha demokrati visar också på din kunskap om ämnet. Det är långt ifrån alla muslimer som vill ha sharialagar.
Jag har också redan sagt att jag är agnostiker. Vilket betyder att jag alltså inte är muslim. Varför nu det här skulle spela någon roll. Men det känns som att vi står och stampar på samma ställe nu. Vi säger båda samma saker om och om igen. Det här är inte särskilt gynsamt för diskussionen.
Nej, jag kanske inte är kunnig om varenda liten sak om en massa ökenreligioner, det finns ingen anledning. Men en sak verkar jag kunna mer än dig: och det är att se problemen Islam skapar i samhället.. eller har du bara inte ryggrad nog att säga NEJ TACK vi vill inte ha mer av denna skit i detta land??
Sen så kan du som är kunnig utveckla, vad är egentligen skillnaden på en vanlig muslim och en extremist?
Eller är det två olika typer av religioner? Gillar den ena griskött?
Senast redigerad av Desertwalker 2011-03-02 kl. 22:58.