Citat:
Ursprungligen postat av Tonaldin
Alla uppfinningar vita kommitt på då som datorer, tv, all modern teknologi skapades av européer dock har asiater börjat utveckla en del på senaste tiden.
Sedan är det rasistiskt av dig att bunta ihop alla vita. Länder som Sverige, Finland, Irland och liknande kan inte beskyllas för vad England och Frankrike gjort.
Men så är du ju rasist också.
Araberna hade en mer omfattande slavhandel än européerna hade med Afrika och det var araberna som började slavhandeln en gång i tiden. Varför tror du att det bor miljoner negrer i Arabien? Så med din logik var det rätt att européerna erövrade araberna för att araberna behövde sota för sin rasism och slavhandel med negrerna?
Vem vet om araberna inte började med att förslava negrerna hade kanske aldrig européerna tagit efter dem?
Nej, jag är inte rasistisk. Med vita så förstår du själv vad jag menar. Du får säga svart, neger, etc. men jag får inte säga vita?
Araberna hade också slavhandel, men verkligen inte i lika stor omfattning som vita hade. Araber hämtade med sig lite från grannarna, men dom seglade inte runt hela jorden och hämtade med sig slavar. Vita har tagit slavar från alla hörn och har utplånat en hel del, du kan inte neka till det.
Nej, jag säger inte att det var rätt att européerna erövrade araberna för att araberna behövde sota för sin rasism och slavhandel med svarta. Har inte sagt det så vet inte vart du får det ifrån. Sa att vita erövrade Afrika, och nu när afrikaner finns i Frankrike så är det ett problem. Men när vita var där så var det inget problem. Det jag vill säga är att Frankrikes kolonisation är en bidrag till varför det finns så många araber och svarta i Frankrike. Kolla bara på alla länder där man har koloniserat mycket. England, Holland, Frankrike, Spanien etc. Alla dessa länder har väldigt många från platser där man har haft en koloni. Och nu har dessa blivit en del av landet. Åk till England och fråga en svart person, som heter Smith i efternamn. Personen ser sig som en engelsman.
Åk till Holland och fråga en svart person som heter något holländskt vart personen kommer ifrån. Likadant med Frankrike.
Ingen äger världen. Men det är många som tror att dom har mer rätt än andra.