2011-03-02, 23:02
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingSmithy
Den där videon bör varenda multikultinisse ta och titta på. Om inte annat så bör vi istället hoppas på att ett sådant där upptåg tar vid i centrala Stockholm, först då kanske ett par hundra tusen inbitna naiva personer kan fatta rätt slutsatser.

Fast i Sverige har vi inte samma strejk och demonstrationskultur som i "La Republique", här strejkar eller demonstrerar man om allt, gärna så att det drabbar så många vanliga människor som möjligt. Oräkneliga gånger jag suttit på flygplatser eller tågstationer (reser en hel del i jobbet) p.g.a av att någon är missnöjd, för sympatistrejkar gör man dessutom gärna oxå. Värst är när transportsektorn har generalstrejk, händer minst en gång om året, då står verkligen hela jävla landet stilla i 3-4 dagar....
Citera
2011-03-02, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drPlutonium
Ditt efterblivna retard, kan du inte hålla käften istället för att förstöra tråden?

var du som starta den eller? är det din tråd?
du förtjänar en hockeypuck rakt i munnen
fuck off white power
Citera
2011-03-02, 23:06
Medlem
GurkhakrigareNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingSmithy
Här är ett reportage där du kan se dina medmänniskor agera.

Allting är ju förstås subjektivt, men också relativt. Det jag kan utvinna ur den här situationen, det jag kan bedöma, är att man som invandrande till ett land i fjärran inte borde ställa dessa enorma krav. Det jag också kan läsa är att du har en sjuklig syn på vad religionsfrihet innebär, det innebär endast att man ska få tro på vilken tomte man vill utan hinder. Inte att man ska göra ett Mellanöstern av västvärlden. Var går gränserna, får jag skapa en religiös rörelse och sedan kräva precis vad som helst av samhället i min religions namn?
http://www.ne.se/religionsfrihet
http://www.notisum.se/rnp/SLS/lag/19510680.htm

Du ser det endast som en blockad, om du ser reportaget så bekräftar franska källor att det handlade om någonting mer, agerar man som dessa muslimer gör så gillar man uppenbarligen inte väst.
En sak till som svar till detta stycke. Om cirka 200 sverigedemokrater bränner ner ett par flyktingförläggningar (liknelse: skolor) och kastar sten mot slöjbeklädda kvinnor (liknelse: brandkåren, polisen, sjukvården, SVT o.s.v.), skulle du då lidelsefullt propagera för att sverigedemokrater inte ska behöva kopplas till dessas aktioner?

Anser du att ett samhälle ska få gå mot botten, bara så länge man inte "drar flera över en kam"? Det kommer alltid finnas folk som sköter sig och de behöver inte känna sig hotade.

Denna lilla flora är riktigt smaskig att läsa då allt har referenser:

Är du totalt viljelös och oförmogen att se detaljer?
Jag vill att du för ett djupare resonemang då du har mycket att stå upp för här. Inser du dessutom de muslimska värdenas utbredning över Europa, kvinnofientlighet, yttrandefrihetskränkande o.s.v. - står du bakom sådant eller avfärdar du det med "förebyggande metoder" som aldrig kommer fungera..?

Säg ajöss till demokratiska värderingar i ett muslimskt Sverige. De troende muslimerna väljer ett muslimskt parti alla ggr framför din kära vänster, i slutändan har det blivit så runtom i Mellanöstern där islamistiska partier har rekordstöd. Åk ner dit ett tag du.

Oj här var det text. Jag ska försöka bemöta allt du skrivit men om jag inte får med allt så hoppas jag du har överseende då det är ett väldigt stort inlägg.

Det är du som inte riktigt förstår vad religionsfrihet innebär här. Religionsfrihet innebär mycket riktigt att man ska få tro på vilken gud man vill utan hinder. Hur tror du att man ska kunna vara en troende muslim utan moské eller en troende kristen utan kyrka? Om staten förvägrar byggandet av detta så förvägras även muslimernas rätt till sin religion bitvis. Du kan givetvis inte skapa en religös rörelse och kräva vad du vill av samhället. Men det är inte heller vad dessa muslimer gör när de endast protesterar mot ett beslut. Din länk är förövrigt inget jag tänker lägga ner energi på då det är en amerikansk nyhetskanal som gjort detta repotage. USA, nationen som hatar muslimer mest och har ren propaganda emot Islam efter 9/11.

Det är du som tolkar den här demonstrationen som ett hot mot väst. Syftet med demonstrationen är fortfarande att protestera emot beslutet att inte bevilja byggandet av en moské. Sluta överdriva allting så oerhört mycket för att du känner dig hotad av dessa främmande kulturer. För att svara på din liknelse om de 200 Sverigedemokraterna. (en löjlig liknelse men jag bemöter detta för argumentationens skull) Om detta var något som partiet uppmanat till så hade jag givetvis inte sympatiserat för fem öre med dessa. Men om detta var 200 Sverigedemokrater som agerade utefter egen vilja och inte vad partiet förespråka. Skulle jag inte vilja att alla Sverigedemokrater dömdes för deras handlingar. Det förefaller väl självklart? Jag anser att om ett samhälle går mot botten så ska man försöka ändra detta utan att diskriminera oskyldiga folkgrupper.

Jag är inte totalt oförmögen eller viljolös vad nu det här har med saken att göra. Jag anser givetvis att kvinnofientlighet och kränkningar av yttrandefriheten är fel. Men det är även fel att förknippa dessa saker med endast Islam. När detta i så fall sker i lika stor utsträckning inom kristendom eller judendom. Men det vägrar du då att inse då du tror att Islamism är samma sak som Islam.

Det sista du nämner är bara löjligt. "Säg adjöss till demokratiska värderingar i ett muslimskt Sverige" pfft. För det första kommer Sverige aldrig att bli muslimskt. För det andra finns det gott om exempel på att muslimer också vill ha demokrati. Turkiet är ett lysande exempel på en sekulariserad stat som är muslimsk. Titta också på hela jävla revolutionen i mellanöstern och norra Afrika när muslimer överallt reser sig mot förtryck och diktatur i demokratins namn! Vem är det som blundar här egentligen?
Citera
2011-03-02, 23:07
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Fast i Sverige har vi inte samma strejk och demonstrationskultur som i "La Republique", här strejkar eller demonstrerar man om allt, gärna så att det drabbar så många vanliga människor som möjligt. Oräkneliga gånger jag suttit på flygplatser eller tågstationer (reser en hel del i jobbet) p.g.a av att någon är missnöjd, för sympatistrejkar gör man dessutom gärna oxå. Värst är när transportsektorn har generalstrejk, händer minst en gång om året, då står verkligen hela jävla landet stilla i 3-4 dagar....
Denna franska tradition finns ju kvar sedan 1789. Och det finns teorier om att det är just därför som Frankrike har hamnat lite "bakom" i utvecklingen. I stället för att INNOVERA (som man har gjort i t.ex. England, USA, Tyskland, Kina, Indien, Japan) så har man vart att PROTESTERA...
Citera
2011-03-02, 23:08
Medlem
drPlutoniums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troy_mclure
var du som starta den eller? är det din tråd?
du förtjänar en hockeypuck rakt i munnen
fuck off white power
Haha, du är ännu mer efterbliven än honom. Kan du lära dig att läsa istället för att skriva osammanhängande meningar ditt illiterata patrask?
Citera
2011-03-02, 23:09
Medlem
GurkhakrigareNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desertwalker
Nej, jag kanske inte är kunnig om varenda liten sak om en massa ökenreligioner, det finns ingen anledning. Men en sak verkar jag kunna mer än dig: och det är att se problemen Islam skapar i samhället.. eller har du bara inte ryggrad nog att säga NEJ TACK vi vill inte ha mer av denna skit i detta land??

Sen så kan du som är kunnig utveckla, vad är egentligen skillnaden på en vanlig muslim och en extremist?
Eller är det två olika typer av religioner? Gillar den ena griskött?

Jag har flertalet gånger påpekat att jag är agnostiker och kritisk till all religion. Jag tänker inte försvara någon religion alls men jag kan däremot påpeka några skillnader mellan extremister och muslimer om du så vill. För det första vill extremister ha sharialagar vilket den vanlige muslimen INTE vill. En extremist tolkar koranen bokstavligt medans en vanlig muslim är mer liberal. En vanlig muslim är som en vanlig kristen. Inte som någon kristen inom en galen barnknullar sekt.

Men jag vill påpeka igen att jag är emot religion inom politik och statsskick.
Citera
2011-03-02, 23:12
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Denna franska tradition finns ju kvar sedan 1789. Och det finns teorier om att det är just därför som Frankrike har hamnat lite "bakom" i utvecklingen. I stället för att INNOVERA (som man har gjort i t.ex. England, USA, Tyskland, Kina, Indien, Japan) så har man vart att PROTESTERA...

Mmm, gå sin egen väg, och sätta sig på tvären, det hör till grundpelarna här.

Inom stat och offentlighet används t.ex. inte ordet e-mail, där har Franska akademin bestämt sig för att, nej, vi ska inte ha några ärvda eller lånade ord, så istället hittade man på "Courriel", som är en sammandragning av "courrier electronique"....
Citera
2011-03-02, 23:14
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GurkhakrigareN
Titta också på hela jävla revolutionen i mellanöstern och norra Afrika när muslimer överallt reser sig mot förtryck och diktatur i demokratins namn! Vem är det som blundar här egentligen?
Tror jag känner igen det där....hmm... var det inte Iran 1978?
Det kanske var dåligt innan... men det kommer bara bli värre för folket där.
Islamism för hela Libyen! Skål!....
Citera
2011-03-02, 23:15
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Mmm, gå sin egen väg, och sätta sig på tvären, det hör till grundpelarna här.

Inom stat och offentlighet används t.ex. inte ordet e-mail, där har Franska akademin bestämt sig för att, nej, vi ska inte ha några ärvda eller lånade ord, så istället hittade man på "Courriel", som är en sammandragning av "courrier electronique"....
För att inte tala om deras idiotiska MINITEL-projekt. hihi.
Citera
2011-03-02, 23:16
Medlem
GurkhakrigareNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desertwalker
Tror jag känner igen det där....hmm... var det inte Iran 1978?
Det kanske var dåligt innan... men det kommer bara bli värre för folket där.
Islamism för hela Libyen! Skål!....

Det återstår att se. Det är inte vad vi ska diskutera nu heller för den delen men spekulationer om framtiden bidrar inte.
Citera
2011-03-02, 23:17
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
För att inte tala om deras idiotiska MINITEL-projekt. hihi.

OT:
HAHAHAHA Minitel, jag känner folk som har minitel!
Dock vettefasen om det där är aktivt nuförtiden, internetpenetrationen är väldigt utbredd här, dock ovanligt med annat än adsl/kabel.
Citera
2011-03-02, 23:19
Medlem
Citat:
Strejk? Demonstration?
Snälla, det som visas i reportaget, det som de facto tog vid i Paris är i en klass för sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in