Jag är inte det minsta förvånad över att läsa det typiska PK-hyckleriet i den här tråden. Att västvärlden idag ska straffas för vad några fåtal länder gjorde för hundra år sedan är tydligen helt ok. Om vi bortser från det faktum att väst faktiskt byggde upp sina kolonier och att de svarta länder som aldrig blev koloniserade förblev underutvecklade rövhål så är det resonemanget fortfarande horribelt. Profeten Muhammed och hans hejdukar begick folkmord och otaliga våldtäkter i islams namn, betyder det att det är ok att straffa dagens muslimer för detta? Slaveri var vanligt i Afrika före och efter kolonialtiden (och är det än idag), betyder det att vi ska straffa alla afrikaner idag? Osmanska riket begick diverse illdåd och slaveri var vanligt, betyder det att det är rättvist att straffa dagens Turkiet och kringliggande länder för detta? Invandrare är kraftigt överrepresenterade i den Svenska brottsstatistiken, betyder det att det är ok för oss att kasta alla invandrare i fängelse?
Visst är det märkligt att snacket om att inte dra alla över samma kam och att du inte ska döma ut en hel grupp för vad ett fåtal gör gäller alla utom vita? Visst är det märkligt att västvärldens illdåd alltid är på tapeten, medan övriga världens illdåd antingen mörkas eller förminskas? Ett bra exempel på pk-kortslutningen är när jag informerade ett indoktrinerat fån att slaveri var vanligt i Afrika långt innan den vite mannen kom och "förstörde". Då informerade människan mig att till skillnad från den vite djävulen så var svarta snälla mot sina slavar.
Fakta och logiskt tänkande biter tyvärr inte på dessa människor.
Men för att återgår till ämnet Paris så åkte några vänner dit förra året, och det var efter den resan som jag första gången fick nöjet att höra dom säga "rasistiska" saker. De enda minnena de hade från den resan var zigenare som försökte stjäla från dom var femte minut, och negrer som glodde hatiskt, försökte sälja droger eller stöldgods, och muckade gräl hela tiden. Dom sa att det var ganska svårt att slappna av och njuta av sevärdheterna när det hela tiden stod stora negergäng i närheten och stirrade på dom med mord i blicken.