2011-03-02, 14:30
Medlem
Jag var i norra Frankrike för några år sedan och det var exakt som andra har sa här. Det känns inte som Europa på något sätt för att man bara ser "annorlunda" kläder och folk. Irriterande var det också eftersom jag hade köpt någonting att äta och den ena efter den andra (ibland små gäng) kom fram och frågade om jag ville dela med mig. Jag bad dem att dra åt helvete varje gång men min kompis vågade inte säga ifrån och hade till slut ingenting kvar att äta själv. Dumt av honom men poängen var att det var jävligt störande att inte kunna gå runt på gatan utan att bli störd på det viset.
Citera
2011-03-02, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kosken-Pekka
Det du har bevittnat är judisk mångfald. Grattis. Sverige kommer vara precis likadant om 10 år. Motsätter du dig denna utveckling så är du en rasist. Du kan åka i fängelse för mindre.
Var det judarna som tvingade Frankrike plundra Afrika och göra om alla till fransmän?
Citera
2011-03-02, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Sorry för OT, EN liten fråga bara, tänker du någonsin på att det är människor du refererar till när du talar om "suspekt rasligt ursprung" ?

Många av mina nära vänner är av "suspekt rasligt urpsrung", människor som bor i både Paris och på andra ställen i Frankrike!

Det som händer när svennebanan kommer till ett land som France, är att svenne blir rädd när han ser många färgade människor på stan, det är han inte van vid från hemma i Svedala, lägg på känslan av otrygghet i ett land där han kanske inte hajar språket 100%, och där folk i allmänhet är jävligt taskiga mot turister (framförallt mot de turister som inte talar Franska)... Lägg dessutom till då att Paris är jävligt stort, och det är lätt att känna sig bortkommen där ÄVEN om man talar flytande Franska...

Jag skulle rekommendera er som inte känner er trygga i Paris att åka på semester någon annanstans, där ni känner er trygga, och där folk inte ser annorlunda ut...

http://www.sverigeresor.se/

Vad är en svennebanan och hur ser en sådan person ut? menar du att det finns ett vi och dom samhälle?
Citera
2011-03-02, 14:42
Medlem
Säg en enda gång i historien som Paris har varit en lyckad stad?
Paris historia är präglad av fattigdom och hög brottslighet. Slumkvarteren har alltid funnits och prostitution under tidiga 1900-talet var bland de vanligaste yrken kvinnorna hade.

Ända skillnaden med idag är att underklassen består utav icke-vita.
Citera
2011-03-02, 14:47
Medlem
anndreeaass avatar
aldrig varit i paris, men reklam, tv-serier och filmer har verkligen målat upp en fake bild efter hört de ni talat om,

Undrar tro om detta kommer hända med sverige?
När börjare alla svarta flytta till paris? (Finns en film som handlar om en några mäniskor som bodde i paris som hette typ "vive la paris" (Om ni vet namnet säg gärna) där ser man rätt många svarta i visa delar, e de så ni menar ?) (går inte att gemföra film från verklighet men på ett ca?)
Citera
2011-03-02, 14:51
Medlem
Mord-Siths avatar
Åk inte dit om det stör er.
Citera
2011-03-02, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mord-Sith
Åk inte dit om det stör er.

Första och sista gången jag sätter min fot i Paris
Citera
2011-03-02, 14:58
Medlem
Nintendokids avatar
Sverige är på väg åt samma håll, skulle behöva ha etnisk rensing.
Citera
2011-03-02, 14:59
Medlem
Mord-Siths avatar
felpost
Citera
2011-03-02, 15:00
Medlem
Badsectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
Antar att du trodde Paris var som Trey Parker och Matt Stone återger staden i Team America med Eiffeltornet, Louvren och Triumfbågen centrerat runt ett torg med små garçons i hängselbyxor och farbröder med baskrar och baguetter överallt?
Det var ju inte många decennier sedan det såg ut ungefär så.
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
Dessutom, så som fransmän svinat runt och våldtagit kulturer nere i Afrika är det hög tid att algerier, kongoleser och allt vad det heter kan få komma och returnera tjänsten.
Så skulden för kolonialismen går i arv till kolonisatörernas släktingars barn - på rent rasbiologiska grunder?
Arvssynd, det är bra grejer det?

Det går bra att kollektivt lasta varenda jävla vit levande människa för vad andra, nu döda vita som inte ens behöver vara de som lastas förfäder, haft för sig.

Men minsta antydan till att lasta nu levande av annan färg för vad deras egna barn, föräldrar och släktingar gör - nu, idag, det är minsann "rasism" och ondska det.
Citera
2011-03-02, 15:03
Medlem
Ett tillägg bara:
Paris har tappat 700 tusen invånare sedan 1950.
Gissa vilka som flyttar ut och vilka som flyttar in? Detta är en stor förklaring till OP's upplevelser.
Citera
2011-03-02, 15:06
Medlem
Pokergud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cithara
Någon som vet hur situationen ser ut i Rom? Är det lika illa där?

Jag som har besökt både rom och Paris under en veckas tid var kan säga att det är ganska STOR skillnad imo.

Negrer och araber syns inte alls lika mycket i Italien på samma sätt, kan iof ha med att italienare är i grunden inte alls like mycket "vi gillar olika" som vi i nord Europa. Då rasistiska attacker och liknande mot t.ex (mest) romer är väldigt vanligt där.

När jag var där och en gatusäljare kom fram till mig och försökte sälja på italienska vilket jag inte förstår och stog där och försökte hänvisa zigenaren att dra , så kom det snabbt upp två stycken italienska män och skrek på zigenaren och sedan varnade mig för dom och att jag verkligen INTE skulle köpa något.

När jag var i Paris (OCH LONDON) så är det imo mycket mer förlorat än Sverige, tycker synd om dessa, för jag tycker vi har det tragiskt här, men ack så mkt värre det är där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in