2020-07-21, 10:18
Medlem
Karo stiger p sin rapport, men var den bra?

De r hrdare drabbade av Corona n vad som framgick av Q2 och hade nu en negativ organisk tillvxt. Bunkringseffekten har visat sig, under Q1 bunkrade marknaden upp febernedsttande.

Men i vrigt trummar ju storbygget p...

S lite av ett "jas?".

Men uppt p brsen med ett par procent.
2020-09-13, 12:58
Medlem
Senast betalt 69,30. Nytt ATH tror jag, i alla fall de sista 10 ren.

Jag hade inte tnkt gifta mig med denna aktien egentligen, men nu sitter jag hr med snart 5 r gammalt innehav och en dryg dubbling av kursen. Det r ingen raket sledes, men den har gtt bra av Covid-19.

Vad tror man hr egentligen... kp&behll? Vnta p att bygget blir frdigt, uppkpen gjorda och utdelningarna kommer? Det kan ta 5 r till ju.

Eller andra sidan... Covid-effekten varar inte fr evigt.... men var ligger d toppen?

Det r en stor slant som ligger dr, det r nu ett av mina ldsta innehav.

Men om man sljer av, vad skall man d kpa? I dagens knppa brs knns deras produkter och verksamhet som ett ganska safe bet som passar min frsiktiga portflj.

Och snart listas de p Large Cap, det br ske vid rskiftet och nsta versyn. KP r vrt 15 milj sek och grnsen r 10... s de r stabilt ver nu... och det brukar faktiskt ha lite betydelse p kursen fr de kan hamna i fler indexfonder.

Jag behller ett tag till.
Senast redigerad av ZiggeZiggarett 2020-09-13 kl. 13:01.
2020-09-13, 14:31
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Senast betalt 69,30. Nytt ATH tror jag, i alla fall de sista 10 ren.

Jag hade inte tnkt gifta mig med denna aktien egentligen, men nu sitter jag hr med snart 5 r gammalt innehav och en dryg dubbling av kursen. Det r ingen raket sledes, men den har gtt bra av Covid-19.

Vad tror man hr egentligen... kp&behll? Vnta p att bygget blir frdigt, uppkpen gjorda och utdelningarna kommer? Det kan ta 5 r till ju.

Eller andra sidan... Covid-effekten varar inte fr evigt.... men var ligger d toppen?

Det r en stor slant som ligger dr, det r nu ett av mina ldsta innehav.

Men om man sljer av, vad skall man d kpa? I dagens knppa brs knns deras produkter och verksamhet som ett ganska safe bet som passar min frsiktiga portflj.

Och snart listas de p Large Cap, det br ske vid rskiftet och nsta versyn. KP r vrt 15 milj sek och grnsen r 10... s de r stabilt ver nu... och det brukar faktiskt ha lite betydelse p kursen fr de kan hamna i fler indexfonder.

Jag behller ett tag till.
Jag kommer att ligga kvar, det finns grym potential. Jag kpte mitt innehav fr strax ver 60 re (12 kr), innan den omvnda splitten, s ven jag har legat i pappret ett tag
2020-09-13, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Jag kommer att ligga kvar, det finns grym potential. Jag kpte mitt innehav fr strax ver 60 re (12 kr), innan den omvnda splitten, s ven jag har legat i pappret ett tag

Hur lnge sedan var det?? 2013-14 ngot? Omvnd splitt hittar jag 2015... men det har jag ju inte varit med om.

Mitt GAV r nog strax ver 30 tror jag... det har ju varit ngra FE.

Jag tror jag gick in vid denna tid 2016....

Fasen mste kolla lite... vnta kvar jag r strax tillbaka.

Nu r jag tillbaka... pust...

25/8 2017 kpte jag de frsta fr 40 kr... sedan kade jag s sakta i nedgngen dr... knns som en evighet d det hnt s mycket.

S har jag slt av med vinst efter varje FE d jag tyckte jag haft fr mycket kosing i aktien, det hade jag glmt jag gjorde...

GAV r 32 kr nu efter en massa turer.

Nja... 117% upp p tre r, med lite vinsthemtagningar redan gjorda. Det r ju bra!

Inte s bra som du, men bra nd tycker jag.

N, den stiger nu s fel lge att slja i alla fall.
Senast redigerad av ZiggeZiggarett 2020-09-13 kl. 14:48.
2020-10-30, 13:17
Medlem
Dagens rapport var ingen strre hjdare, det r segt i Karo...

Hur tnker ni andra??
2025-04-17, 20:13
Moderator
Diagorass avatar
Aktien r avnoterad. Trd lst.

/ mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in