2009-11-04, 20:04
Medlem
Kanqins avatar
Tjenare,

Sitter med en del Karo-aktier och lste om nyemissionen. Ngot som jag vill delta i, men vet inte hur. Anvnder etrade som mklare.
Skulle vara schysst om ngon kunde hjlpa mig, fr tydligen r mina google-kunskaper inte tillrckliga...

Tack
2009-11-04, 20:07
Medlem
Kanqins avatar
Svarar sjlv...

"Emissionsbeslutet krver godknnande av en extra bolagsstmma, som avses
hllas den 10 november 2009 (separat kallelse offentliggrs idag och
kommer att finnas tillgnglig p Karo Bios hemsida, samt infras i
Svenska Dagbladet och Post- och Inrikes Tidningar imorgon den 27 oktober
2009).

Avstmningsdag fr rtt att delta i emissionen kommer att vara den 17
november 2009, och teckningsperioden kommer att lpa frn och med den 18
november 2009 till och med den 2 december 2009, eller sdant senare
datum som styrelsen bestmmer. De nyemitterade aktierna kommer i alla
avseenden att vara likstllda med de befintliga aktierna. "
2010-11-01, 15:38
Bannlyst
sg att det nu r tid fr en ny NE

Hg tid att brja bottenfiska, idag trffade aktien sitt ATL 3.98kr
Brjar kpa lite idag, sen avvaktar jag tills NE r klar.
Kan komma en rekyl och d sljer man snabbt
2010-11-03, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noe74
sg att det nu r tid fr en ny NE

Hg tid att brja bottenfiska, idag trffade aktien sitt ATL 3.98kr
Brjar kpa lite idag, sen avvaktar jag tills NE r klar.
Kan komma en rekyl och d sljer man snabbt

Ja man minns ju hur det var senast. Rekyl frn 5.05 till 10.30 p tv mnader men den brjade faktiskt redan under NE:n och inte efter..
2010-11-03, 19:06
Medlem
Finns det ngon ny information om Karo Bio?
2010-11-03, 19:18
Medlem
-=Magnus=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av generalfarfar
Finns det ngon ny information om Karo Bio?

Ny och ny vet jag inte men E24 skrev om Karo Bio, Epicept m.fl bolag idag. Gemensam nmnare var att de talade om dem som 'Sektbolag', d.v.s. att aktiegarna vgrar se verkligheten och har p sig skygglappar. Att de inte tar till sig negativa nyheter utan bara lever p frhoppningar. Att de fortstter att tala och skriva om aktierna som om de vore rena guldgruvorna trots att kursen rasat med 90%.

Nu gller sklart inte det hr er. Men som sagt, det r en artikel idag i SVD/E24 om Karo Bio, Epicept m.fl bolag.
2010-11-03, 19:31
Medlem
Jag kan inte hlla med era med tidningarna. Allt jag har hrt om dessa lkemedelsbolag r lovord efter lovord. Lste lite om Karo nyss och det sades att de har skrat sin finansiering fr fas III fr deras lkemedel eprotirome. En uppgng kan vara p g?
2010-11-03, 20:31
Medlem
-=Magnus=-s avatar
Lyssna p dig sjlv..

Citat:
Ursprungligen postat av generalfarfar
Jag kan inte hlla med era med tidningarna. Allt jag har hrt om dessa lkemedelsbolag r lovord efter lovord. Lste lite om Karo nyss och det sades att de har skrat sin finansiering fr fas III fr deras lkemedel eprotirome. En uppgng kan vara p g?

Du sger allts att allt du hrt om dessa aktier r lovord efter lovord. Allt du hrt? S det som tidningarna skriver det rknas liksom inte? Nejd, p med skygglapparna bara.

Att Karo Bio rasat frn ver 200kr ner till ca 4kr att Epicept fallit frn ca 70 ner till 4kr r ju bara rena tillflligheter..

Jag vill inte dma ut dessa aktier, fr visst kan de stiga. Det jag vill ifrgastta, eller snarare vill jag att ni ska ifrgastta det - r ert egna rationella beteende. Det ser nstan ut som spelmissbruk nr det talas om att kpa mer aktier nr kursen bara sjunker och sjunker. Att det blir ett beteende som handlar om att vinna ikapp det man frlorat genom att satsa nnu mer och ta nnu strre risker.
2010-11-03, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aktieguru
Ja man minns ju hur det var senast. Rekyl frn 5.05 till 10.30 p tv mnader men den brjade faktiskt redan under NE:n och inte efter..

Ja rekyl kommer, jag e redo att ta hem en snabb vinst, kanske redan i morgon
Gick fint frn ATL idag

Va redo! PUMP AND DUMP!
2010-11-04, 09:30
Medlem

Det kom ut fel i mitt fregende inlgg.
Det jag menade var att jag har hrt att folk fortstter att kpa ven om kurserna fr EpiCept samt Karo Bio sjunkit. Hller med dig till hundra nr det kommer till skygglappar. Det r absolut ingen tillfllighet att kurserna har sjunkit. De erfarenheterna jag har av lkemedelsbolag r att (rtt mig grna om jag har fel): De kommer med ett nytt lkemedel drefter s kar kursen. Sedan s rasar den.
Nr det kommer till mitt beteende p marknaden fr du urskta mig om jag verkar vara en nybrjare, d jag r en, hllt p med detta i strax 2 veckor. Jag har precis inhandlat bl.a. PXXS, LUPE, ELUX B (lyssnade p en dum vn), TAUR B. Frsker inrikta mig p hgrisk om det inte kommer fram. Jag har ingen som helst intention att jag kpa nr en kurs sjunker, det verkar helt befngt. Det jag istllet frsker gra r att kpa den p sitt lgsta, det r drfr bl.a. jag frgar om ny uppgng kan vara p G.
Tack fr ditt svar!
Senast redigerad av generalfarfar 2010-11-04 kl. 09:34.
2011-03-01, 17:20
Medlem
El_muchachos avatar
Karo Bio - KARO

Vad tror vi om denna aktie, Jag tror att potential finns inom en snar framtid och anser att detta kommer vara en mycket fin investering lngsiktigt. Lite matnyttiga lnkar fljer hr :

www.karobio.se/
www.redeye.se/bolag/karo-bio

Aktien har visat fina nergngar det sista och ligger p botten , dags att hoppa p och paddla ivg ?
2011-03-01, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El_muchacho
Vad tror vi om denna aktie, Jag tror att potential finns inom en snar framtid och anser att detta kommer vara en mycket fin investering lngsiktigt. Lite matnyttiga lnkar fljer hr :

www.karobio.se/
www.redeye.se/bolag/karo-bio

Aktien har visat fina nergngar det sista och ligger p botten , dags att hoppa p och paddla ivg ?

Enligt mig (en okunnig) s r det en dlig investering. Lkemedelsbolagen r alltid en dlig investering. Alla aktier/fonder jag haft i de har gett frlust, oavsett tiden jag sparat i de.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in