Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-04, 20:04
  #1
Medlem
Kanqins avatar
Tjenare,

Sitter med en del Karo-aktier och läste om nyemissionen. Något som jag vill delta i, men vet inte hur. Använder etrade som mäklare.
Skulle vara schysst om någon kunde hjälpa mig, för tydligen är mina google-kunskaper inte tillräckliga...

Tack
Citera
2009-11-04, 20:07
  #2
Medlem
Kanqins avatar
Svarar själv...

"Emissionsbeslutet kräver godkännande av en extra bolagsstämma, som avses
hållas den 10 november 2009 (separat kallelse offentliggörs idag och
kommer att finnas tillgänglig på Karo Bios hemsida, samt införas i
Svenska Dagbladet och Post- och Inrikes Tidningar imorgon den 27 oktober
2009).

Avstämningsdag för rätt att delta i emissionen kommer att vara den 17
november 2009, och teckningsperioden kommer att löpa från och med den 18
november 2009 till och med den 2 december 2009, eller sådant senare
datum som styrelsen bestämmer. De nyemitterade aktierna kommer i alla
avseenden att vara likställda med de befintliga aktierna. "
Citera
2010-11-01, 15:38
  #3
Avstängd
såg att det nu är tid för en ny NE

Hög tid att börja bottenfiska, idag träffade aktien sitt ATL 3.98kr
Börjar köpa lite idag, sen avvaktar jag tills NE är klar.
Kan komma en rekyl och då säljer man snabbt
Citera
2010-11-03, 13:03
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noe74
såg att det nu är tid för en ny NE

Hög tid att börja bottenfiska, idag träffade aktien sitt ATL 3.98kr
Börjar köpa lite idag, sen avvaktar jag tills NE är klar.
Kan komma en rekyl och då säljer man snabbt

Ja man minns ju hur det var senast. Rekyl från 5.05 till 10.30 på två månader men den började faktiskt redan under NE:n och inte efter..
Citera
2010-11-03, 19:06
  #5
Medlem
Finns det någon ny information om Karo Bio?
Citera
2010-11-03, 19:18
  #6
Medlem
-=Magnus=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av generalfarfar
Finns det någon ny information om Karo Bio?

Ny och ny vet jag inte men E24 skrev om Karo Bio, Epicept m.fl bolag idag. Gemensam nämnare var att de talade om dem som 'Sektbolag', d.v.s. att aktieägarna vägrar se verkligheten och har på sig skygglappar. Att de inte tar till sig negativa nyheter utan bara lever på förhoppningar. Att de fortsätter att tala och skriva om aktierna som om de vore rena guldgruvorna trots att kursen rasat med 90%.

Nu gäller såklart inte det här er. Men som sagt, det är en artikel idag i SVD/E24 om Karo Bio, Epicept m.fl bolag.
Citera
2010-11-03, 19:31
  #7
Medlem
Jag kan inte hålla med era med tidningarna. Allt jag har hört om dessa läkemedelsbolag är lovord efter lovord. Läste lite om Karo nyss och det sades att de har säkrat sin finansiering för fas III för deras läkemedel eprotirome. En uppgång kan vara på g?
Citera
2010-11-03, 20:31
  #8
Medlem
-=Magnus=-s avatar
Lyssna på dig själv..

Citat:
Ursprungligen postat av generalfarfar
Jag kan inte hålla med era med tidningarna. Allt jag har hört om dessa läkemedelsbolag är lovord efter lovord. Läste lite om Karo nyss och det sades att de har säkrat sin finansiering för fas III för deras läkemedel eprotirome. En uppgång kan vara på g?

Du säger alltså att allt du hört om dessa aktier är lovord efter lovord. Allt du hört? Så det som tidningarna skriver det räknas liksom inte? Nejdå, på med skygglapparna bara.

Att Karo Bio rasat från över 200kr ner till ca 4kr att Epicept fallit från ca 70 ner till 4kr är ju bara rena tillfälligheter..

Jag vill inte döma ut dessa aktier, för visst kan de stiga. Det jag vill ifrågasätta, eller snarare vill jag att ni ska ifrågasätta det - är ert egna rationella beteende. Det ser nästan ut som spelmissbruk när det talas om att köpa mer aktier när kursen bara sjunker och sjunker. Att det blir ett beteende som handlar om att vinna ikapp det man förlorat genom att satsa ännu mer och ta ännu större risker.
Citera
2010-11-03, 23:48
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av aktieguru
Ja man minns ju hur det var senast. Rekyl från 5.05 till 10.30 på två månader men den började faktiskt redan under NE:n och inte efter..

Ja rekyl kommer, jag e redo att ta hem en snabb vinst, kanske redan i morgon
Gick fint från ATL idag

Va redo! PUMP AND DUMP!
Citera
2010-11-04, 09:30
  #10
Medlem

Det kom ut fel i mitt föregående inlägg.
Det jag menade var att jag har hört att folk fortsätter att köpa även om kurserna för EpiCept samt Karo Bio sjunkit. Håller med dig till hundra när det kommer till skygglappar. Det är absolut ingen tillfällighet att kurserna har sjunkit. De erfarenheterna jag har av läkemedelsbolag är att (rätt mig gärna om jag har fel): De kommer med ett nytt läkemedel därefter så ökar kursen. Sedan så rasar den.
När det kommer till mitt beteende på marknaden får du ursäkta mig om jag verkar vara en nybörjare, då jag är en, hållt på med detta i strax 2 veckor. Jag har precis inhandlat bl.a. PXXS, LUPE, ELUX B (lyssnade på en dum vän), TAUR B. Försöker inrikta mig på högrisk om det inte kommer fram. Jag har ingen som helst intention att jag köpa när en kurs sjunker, det verkar helt befängt. Det jag istället försöker göra är att köpa den på sitt lägsta, det är därför bl.a. jag frågar om ny uppgång kan vara på G.
Tack för ditt svar!
__________________
Senast redigerad av generalfarfar 2010-11-04 kl. 09:34.
Citera
2011-03-01, 17:20
  #11
Medlem
El_muchachos avatar
Karo Bio - KARO

Vad tror vi om denna aktie, Jag tror att potential finns inom en snar framtid och anser att detta kommer vara en mycket fin investering långsiktigt. Lite matnyttiga länkar följer här :

www.karobio.se/
www.redeye.se/bolag/karo-bio


Aktien har visat fina nergångar det sista och ligger på botten , dags att hoppa på och paddla iväg ?
Citera
2011-03-01, 17:26
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El_muchacho
Vad tror vi om denna aktie, Jag tror att potential finns inom en snar framtid och anser att detta kommer vara en mycket fin investering långsiktigt. Lite matnyttiga länkar följer här :

www.karobio.se/
www.redeye.se/bolag/karo-bio


Aktien har visat fina nergångar det sista och ligger på botten , dags att hoppa på och paddla iväg ?

Enligt mig (en okunnig) så är det en dålig investering. Läkemedelsbolagen är alltid en dålig investering. Alla aktier/fonder jag haft i de har gett förlust, oavsett tiden jag sparat i de.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback