2016-03-09, 11:07
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chipez
Det ska bli vldigt intressant att se hur Lnner anvnder 280m framver. Nya frvrv? Troligtvis. Litar fullt p att han anvnder stlarna fr mycket lnsamma ndaml. Tecknar du emissionen?

En del av dessa r ju redan frbrukade genom att Karo bio tog ett ln av Anders lnner som kommer betalas tillbaka.

Frhoppningsvis roffar han inte t sig fr mycket personligen med tanke p att han redan som sagt plockat 7 miljoner frn de frra pengarna.

Men nu fr man in pengar genom sina frvrv och precis som det sades s r ven nya produkter p vg in p marknaden vilket kommer ka omsttningen fr de bolag som redan frvrvats.

Jo jag kommer teckna. Egentligen ville jag inte trycka in mer pengar i Karo bio men fr bli s. Har inga hissnande summor aktier utan hoppas p det bsta.
2016-03-15, 10:51
Medlem
Bbobis avatar
Lite gammalt nu men tog aldrig med.

Man har brjat sammarbeta med Dr Wolff i Tyskland fr att slja 8 av deras produkter Vagisal.

Handlar allts om egenvrd fr kvinnor i det hr fallet.

Detta r iaf inledningen av sammarbetet. Kan hoppas p att framtiden ger mer.
Senast redigerad av Bbobi 2016-03-15 kl. 10:56.
2016-03-16, 23:35
Medlem
Ngon som har ngon tanke om i vilket storlek det strre frvrv som skulle gras i r kan ligga p? Samt om nu de pengarna som kommer in nu redan r frbrukat till viss del kan vi d eventuellt vnta oss nnu en emission inom en verskdlig framtid?
2016-03-16, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Ngon som har ngon tanke om i vilket storlek det strre frvrv som skulle gras i r kan ligga p? Samt om nu de pengarna som kommer in nu redan r frbrukat till viss del kan vi d eventuellt vnta oss nnu en emission inom en verskdlig framtid?

Hll ett ga p Midsona.... Stena ger 25 % dr och skulle i princip kunna tvinga vriga aktiegare att slja sig fr en spottstyver i kontanter + betalning i KARO aktier, och sledes f en bakdrr in i sin radarpartner lnners nya bygge..
2016-03-17, 12:38
Medlem
Ringer en klocka om att jag hrt det frut, men det lter ganska logiskt.

Midsona har vad jag hittar iaf ett brsvrde p snppet under miljarden, s det r inga sm pengar som ska ut oavsett om de kr lite bakvgen.
2016-03-24, 03:30
Medlem
nittonhundrafyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strogger
Hll ett ga p Midsona.... Stena ger 25 % dr och skulle i princip kunna tvinga vriga aktiegare att slja sig fr en spottstyver i kontanter + betalning i KARO aktier, och sledes f en bakdrr in i sin radarpartner lnners nya bygge..

En av Midsonas strre produkter r vl Naturdiet? Det krockar ju en aning med Allevo, men kan s klart avyttras.
2016-04-04, 23:06
Medlem
Mr EmComs avatar
Karo Pharma 1:4 160323 - Nyemission

Kan ngon frklara vad det smarta r att gra nu?
Jag mste gra ett val sger avansa, men jag har ingen koll p dessa grejer, mer n att min avkastning ligger p -51,57

MVH
2016-04-05, 09:28
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr EmCom
Karo Pharma 1:4 160323 - Nyemission

Kan ngon frklara vad det smarta r att gra nu?
Jag mste gra ett val sger avansa, men jag har ingen koll p dessa grejer, mer n att min avkastning ligger p -51,57

MVH

Om du tror p bolaget, tecka.

Om inte, slj dina tr.

Antar att dom dr 51,57% inte tar hnsyn till att du ftt x antal tr med ett vrde dom med.

Frhoppningsvis tar frsljningen p befintliga och de nya produkterna fart. Dock ingen direkt info vad pengarna planeras att anvndas till. Fr hoppas p en trevlig verraskning.
2016-04-14, 15:31
Medlem
Karo Pharma - KARO

D Karo Bio bytt namn hittade jag inget nytt forum fr Karo Pharma, flytta grna till Karo Bio om ni tycker s.

Karo Pharma - rets aktie!
Kommer Lnner bygga ett Meda 2.0? Mitt i emissionen handlas aktien upp 16% sista veckan (inkl dagens reyl), vilken styrka!

Triggerlistan r lng! (Citerar Green Beast p placera)
1. Generell omvrdering av brsnoterade bolag inom bioteknik- och lkemedelssektorn.
2. Fortsatt expandering av egna varumrken, frmst Triolif, Allvo, Mabs och Vagisan.
3. Bolaget blir lnsamt och uppvisar positivt kassaflde. (Delrsrapport jan-mars, 2016-05-12)
4. Officiell omvrdering av bolaget genom publikationer och analyser, svl FA som TA.
5. Lansering av ny hemsida.
6. Bolaget kan komma att skra bankfinansiering.
7. Ytterligare frvrv av produkter/projekt/fretag eller samarbetsavtal med diverse aktrer.
8. Lansering av Tango Nasal, en frkylningsprodukt med internationella mjligheter.
9. a)
(i) Licensavtal fr ERbeta MS.
(ii) Licensavtal fr ERbeta Cancer.
(iii) Milestone-betalning fr RoRgamma.
(iv) Uppdatering kring de mer diskreta substanserna i projektportfljen.
9. b) Frsljning av hela forskningsverksamheten.
10. Insiders kar sina aktieinnehav.
11. Listbyte till Mid Cap.
12. Strre investerare tar plats, bde privatpersoner och fonder.
2016-04-15, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eppee
D Karo Bio bytt namn hittade jag inget nytt forum fr Karo Pharma, flytta grna till Karo Bio om ni tycker s.

Karo Pharma - rets aktie!
Kommer Lnner bygga ett Meda 2.0? Mitt i emissionen handlas aktien upp 16% sista veckan (inkl dagens reyl), vilken styrka!

Triggerlistan r lng! (Citerar Green Beast p placera)
1. Generell omvrdering av brsnoterade bolag inom bioteknik- och lkemedelssektorn.
2. Fortsatt expandering av egna varumrken, frmst Triolif, Allvo, Mabs och Vagisan.
3. Bolaget blir lnsamt och uppvisar positivt kassaflde. (Delrsrapport jan-mars, 2016-05-12)
4. Officiell omvrdering av bolaget genom publikationer och analyser, svl FA som TA.
5. Lansering av ny hemsida.
6. Bolaget kan komma att skra bankfinansiering.
7. Ytterligare frvrv av produkter/projekt/fretag eller samarbetsavtal med diverse aktrer.
8. Lansering av Tango Nasal, en frkylningsprodukt med internationella mjligheter.
9. a)
(i) Licensavtal fr ERbeta MS.
(ii) Licensavtal fr ERbeta Cancer.
(iii) Milestone-betalning fr RoRgamma.
(iv) Uppdatering kring de mer diskreta substanserna i projektportfljen.
9. b) Frsljning av hela forskningsverksamheten.
10. Insiders kar sina aktieinnehav.
11. Listbyte till Mid Cap.
12. Strre investerare tar plats, bde privatpersoner och fonder.

Bttre att handla i dipparna. Bra lge fr er intresserade idag om ni inte redan tankat fullt i emissionen som en annan 😊
2016-04-18, 19:54
Medlem
Jag r pessimist och tror att det kommer att ta jvla lng tid innan det sker ngot, gr inte att prata upp kursen utan det mste ske ngot bra ocks. Hoppas jag har fel dock, mina pengar skulle ha dubblats fem gnger nu om man skulle ha trott alla Lnnerfanatiker
2016-04-19, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Jag r pessimist och tror att det kommer att ta jvla lng tid innan det sker ngot, gr inte att prata upp kursen utan det mste ske ngot bra ocks. Hoppas jag har fel dock, mina pengar skulle ha dubblats fem gnger nu om man skulle ha trott alla Lnnerfanatiker

Hur lnge har du gt aktien? Jag har varit med om en del emissioner nu. Sjlvklart nskar man att man slt p toppen i somras fr att kpa nu igen men det r ltt att vara efterklok. Sjlvklart har jag tankat fullt och lite till i emissionen. Att karo visar snudd p positivt kassaflde nu i kommande delrapport efter s mnga rda r ser jag som den stora vndningen. Jag tror att du snart ha 5 dubblat ditt nuvarande innehav. Kanske i r, kanske nsta r men jag tror inte du behver vnta lngre n s.
Trendvndningen som vi ser nu tyder ven den p att det lr stta fart uppt kommande veckor. 50 innan midsommar vore ingen gonbrynshjare.
Lycka till med investeringarna

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in