2015-09-01, 14:35
Medlem
Bbobis avatar
Hur fungerar det här med förlustavdraget? Karo bio ska ha samlat på sig över 2 miljarder i förlustavdrag.

Blir det ett sätt att boosta kassan nu vid förvärv av företag och produkter som genererar vinster? Som sedan öppnat dörrar för fler förvärv med eget kapital?
Senast redigerad av Bbobi 2015-09-01 kl. 14:38.
2015-09-02, 12:07
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Karo Bio

Kario Bio har brutit upp genom taket av en stigande trendkanal vilket signalerar en starkare stigningstakt. Aktien saknar därmed motståndsnivåer och har stöd vid 30 kronor.

Aktien har en positiv volymbalans, dvs. hög volym under dagar med uppgång och låg volym under dagar med nedgång. Detta är ett sundhetstecken och indikerar att köparna är villiga att gå upp i pris för att köpa aktien medan säljarna är passiva. Investtech eller närstående har innehav i aktien.

Investtechs rekommendation: Köp
.
2015-09-03, 16:31
Medlem
Skit och skräp, jag hoppar nu på Karo bio tåget lite för sent men..med frigjort kapital från Fing så är jag nu med!

Denna aktie kommer att gå som en raket tror jag, åtminstone i några månader. Herr Lönner är en handlingarnas man, och det kommer att regna PM framöver. Tror helt ärligt att en kurs på 100:- inte är alltför långt borta, och nu pratar jag om ett par månader...

Fundamenta? Vinster? Det kvittar just nu, det är framtiden som räknas in i aktiekursen, och det är uppåt som gäller!
2015-09-03, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78
Skit och skräp, jag hoppar nu på Karo bio tåget lite för sent men..med frigjort kapital från Fing så är jag nu med!

Denna aktie kommer att gå som en raket tror jag, åtminstone i några månader. Herr Lönner är en handlingarnas man, och det kommer att regna PM framöver. Tror helt ärligt att en kurs på 100:- inte är alltför långt borta, och nu pratar jag om ett par månader...

Fundamenta? Vinster? Det kvittar just nu, det är framtiden som räknas in i aktiekursen, och det är uppåt som gäller!
.com tiden på nytt eller?
2015-09-03, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gStar93
.com tiden på nytt eller?

Haha..ja typ.

Nädå. Menar inte att karo är ett luftslott..det finns mycket intressant i företaget..

Men är ganska säker på att kursrusningen inte riktigt kommer att vara byggd på fundamenta, men förhoppningar.
Och varför inte? Lönner kan sin sak.

Kommer nog dimpa in Pm närmsta veckorna.

Gasen i botten, mot 100!
2015-09-07, 11:51
Medlem
42 spräckt. 50 nästa! Känns stabilt.
2015-09-09, 13:21
Medlem
Måttligs avatar
Stängning på strax över 43 igår, och 47 spräckt för en liten stund sedan.
Någonting verkar ha läckt, för det går fort uppåt nu.
I skrivande stund 10.47% upp under dagen.

Edit: 48 spräckt precis. 12.09% upp i skrivande stund.
Senast redigerad av Måttlig 2015-09-09 kl. 13:31.
2015-09-09, 16:30
Medlem
oordnings avatar
ja nu lyfter den rejält, upp över 5kr idag :O
2015-09-10, 10:10
Medlem
Strand.s avatar
Jag tror resan bara har börjat gott folk: http://i.imgur.com/cAZIRqi.png

De senaste två veckorna har vi sett en stadig ökning, inte minst de senaste dagarna. Tittar vi på bilden så ser vi att brytpunkten kom någonstans kring 26/27 augusti, i detta fall representerat av ett lila kors. Vi ser att kursen bryter igenom både trendlinjen samt MA20 respektive MA50. Det tyder på en stor styrka anser jag!

Kursen fortsätter starkt uppåt och bildar hela tiden nya stöd och motstånd. Ett etablerat stöd syns vid ca 41,50 där stödet backas upp av både trendlinjen och MA20. I den mindre skalan kan vi se ett etablerat stöd vid ca 47 kr, och det är det mellan det stödet och motståndet på ~ 48,40 som kursen pendlat mellan igår. Idag har kursen brutit igenom motståndet och vart det slutar är det svårt att säga, 50+ kr i alla fall!

I det stora perspektivet, som återfinns här: http://i.imgur.com/IMz0mDB.png, ser vi samma mönster. Trenden bröts redan i mitten på 2014, något som säkert många agerade på och började köpa, och vi kan nu se ytterligare köpsignaler som skriker när trenden fortsätter vara stark, och dessutom bryta samtliga medelvärden vid, återigen brytpunkten slutet på aug 2015, för att fortsätta tuffa på. Vart bär det av kan man fråga sig? Ingen aning, men upp ska vi i alla fall!

Tittar man på de fundamentala delarna så ser vi att ledningen gör många nyttiga saker för bolaget, inte minst förvärvet av Apropharm. Och vi vet ju alla redan vad Anders Lönner går för. Solklart case!
2015-09-10, 10:37
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strand.
Jag tror resan bara har börjat gott folk: http://i.imgur.com/cAZIRqi.png

De senaste två veckorna har vi sett en stadig ökning, inte minst de senaste dagarna. Tittar vi på bilden så ser vi att brytpunkten kom någonstans kring 26/27 augusti, i detta fall representerat av ett lila kors. Vi ser att kursen bryter igenom både trendlinjen samt MA20 respektive MA50. Det tyder på en stor styrka anser jag!

Kursen fortsätter starkt uppåt och bildar hela tiden nya stöd och motstånd. Ett etablerat stöd syns vid ca 41,50 där stödet backas upp av både trendlinjen och MA20. I den mindre skalan kan vi se ett etablerat stöd vid ca 47 kr, och det är det mellan det stödet och motståndet på ~ 48,40 som kursen pendlat mellan igår. Idag har kursen brutit igenom motståndet och vart det slutar är det svårt att säga, 50+ kr i alla fall!

I det stora perspektivet, som återfinns här: http://i.imgur.com/IMz0mDB.png, ser vi samma mönster. Trenden bröts redan i mitten på 2014, något som säkert många agerade på och började köpa, och vi kan nu se ytterligare köpsignaler som skriker när trenden fortsätter vara stark, och dessutom bryta samtliga medelvärden vid, återigen brytpunkten slutet på aug 2015, för att fortsätta tuffa på. Vart bär det av kan man fråga sig? Ingen aning, men upp ska vi i alla fall!

Tittar man på de fundamentala delarna så ser vi att ledningen gör många nyttiga saker för bolaget, inte minst förvärvet av Apropharm. Och vi vet ju alla redan vad Anders Lönner går för. Solklart case!

Ligger nästan helt likvid... Utan ha rört Karo bio

Och med Anders Lönner vet vi att hans tysthet talar massor. Jag tror vi kan se 55 krATH inom kort.
2015-09-10, 13:06
Medlem
55 imorgon. 100 innan jul.
2015-09-10, 15:55
Medlem
Mercinhos avatar
Hur tror vi slutar idag? De senaste få dagarna har man stängt nära dagens högsta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in