2015-08-08, 19:54
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Intresset är stort då chansen finns för stora vinster. Risk självklart men man får ta ett beslut själv
om vilken typ av aktiehandel man vill hålla på med. Är du ny så ska du nog börja med stora trygga bolag och fonder. Krydda med liten del på förhoppningsbolag senare för annars kommer du skita på dig typ och sälja av vid minsta nedgång. Ganska vanligt att de skakar om så att ovana säljer i panik.

Om smällen kommer i Karo Bio kan det vara på den nivån att man riskerar hela sin insats så man behöver rädda det som räddas kan.

Något sådant scenario behöver man aldrig oroa sig för om man köper exempelvis: Lundbergföretagen, Industrivärden, Investor, SCA, Skanska eller Holmen etc.
2015-08-08, 20:04
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Om smällen kommer i Karo Bio kan det vara på den nivån att man riskerar hela sin insats så man behöver rädda det som räddas kan.

Något sådant scenario behöver man aldrig oroa sig för om man köper exempelvis: Lundbergföretagen, Industrivärden, Investor, SCA, Skanska eller Holmen etc.
Jag har lyckats väl med mina placeringar så jag riskerar lite vinstpengar,inget jag inte har råd att förlora.. Slår det väl ut så kan jag återplacera igen i trygga företag och fortsätta med lite mer risk
med en del.
2015-08-08, 21:08
Medlem
Citat:
Jag har lyckats väl med mina placeringar så jag riskerar lite vinstpengar,inget jag inte har råd att förlora.. Slår det väl ut så kan jag återplacera igen i trygga företag och fortsätta med lite mer risk
med en del.
Precis. Hoppas ingen är så dum att dom går all in i karo...
2015-08-08, 21:35
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Idag blir det lunch på stan med min aktiemäklare och en analytiker från samma firma. Kanske slinker det ner några öl oxå.

Tänkte bla passa på att informera herrarna om den totala förvandling som håller på att ske i Karo Bio. Givetvis är det positivt om vi kan väcka intresse och få någon stor firma att börja följa bolaget och komma med en analys framöver.
Åtminstone ska det bli intressant att diskutera saken med dom och få lite feedback.

Dessutom är vädret fint och en gratislunch är aldrig fel. Det vore nästan böter på att klaga

På återseende!

Kul att tråden börjar vakna till liv. Kan bli en kul resa detta.

Hade ett trevligt möte idag med ovan nämda herrar. Baserat på deras reaktioner på Karo Bio caset och hur vårt samtal utvecklades efter det så kan jag bara konstatera följande.

-Karo Bio kommer att bli en riktig snackis. För mig är det viktigt att se andras reaktioner på mina resonemang innan jag köper en aktie. Det är bla därför jag skriver här på flashback. Reaktionerna var precis vad jag önskade och jag inser att jag troligtvis är väldigt rätt ute.

Folk går igång hårt på Lönner, riktigt riktigt hårt. Hans resa med Meda är magisk. Folk vill inte riskera missa tåget en gång till och det kommer gynna oss som är in i aktien någorlunda tidigt. När alla plötsligt hajar vad som är på gång kommer aktien rusa.

Vi är tidigt ute, den stora massan har ingen aning om vad som är på gång i Karo Bio. Ännu!
- Denna aktie kostar inte 1.70 länge till. Det kan jag ta gift på.

Min mäklare bad mig tom ligga lågt med Karo Bio här på Flashback. Det kan han bara fetglömma
Jag börjar dock inse att det är många fler som läser aktiesnacket här på Flashback än vad jag tidigare trott.

Dessutom kan vi nog förvänta oss en analys av bolaget under hösten. Men mer om detta längre fram
Senast redigerad av massepojken 2015-08-08 kl. 21:58.
2015-08-08, 23:07
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
med en del.

Varför inte köpa trisslotter lika gärna? Samma effekt....
2015-08-08, 23:09
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craapy
Precis. Hoppas ingen är så dum att dom går all in i karo...

Det fanns folk som tyvärr var all in i förra kraschen i Karo och då som nu så lovades guld och gröna skogar.

Har själv bekanta som förlorade stora summor i karos senaste krasch. De kommer aldrig mer att köpa in sig oavsett Lönner eller inte.
2015-08-08, 23:19
Medlem
Citat:
Det fanns folk som tyvärr var all in i förra kraschen i Karo och då som nu så lovades guld och gröna skogar.

Har själv bekanta som förlorade stora summor i karos senaste krasch. De kommer aldrig mer att köpa in sig oavsett Lönner eller inte.
Man får det man förtjänar...
2015-08-08, 23:24
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craapy
Man får det man förtjänar...

Precis. Det är farligt att bli för girig... Då är det oftast säljläge.
2015-08-08, 23:43
Medlem
Vad ska va bättre än Karo bio om man vill ha en ordentlig raket då?? Överköpta luftslottena precise,fingerprint och anoto eller?!?, nej tack, kan rekomendera placeras karo bio forum och forumet karo42, mycket intressant läsning!, det är beslutat att licensieringarna SKA ut iår, så det är ju bara en tidsfråga innan det smäller ordentligt, finns även en gigantisk skålformation upp till 7 kr....
2015-08-09, 00:08
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lowgrein
Vad ska va bättre än Karo bio om man vill ha en ordentlig raket då?? Överköpta luftslottena precise,fingerprint och anoto eller?!?, nej tack, kan rekomendera placeras karo bio forum och forumet karo42, mycket intressant läsning!, det är beslutat att licensieringarna SKA ut iår, så det är ju bara en tidsfråga innan det smäller ordentligt, finns även en gigantisk skålformation upp till 7 kr....

Det är i dagsläget 6054 kunder hos Avanza som äger aktier i Karo Bio. Detta är en viktig siffra att hålla ögonen på för att se åt vilket håll trenden lutar. Ökar eller minskar intresset av att äga Karo Bio aktier framöver?

Finns ett flertal initierade skribenter på Avanzaforum som följer Karo Bio.
https://www.avanza.se/placera/forum/...0.html#4064364
Senast redigerad av massepojken 2015-08-09 kl. 00:16.
2015-08-09, 05:43
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Varför inte köpa trisslotter lika gärna? Samma effekt....
Ändrade mig,ingen mening att lägga energi på dig..
Senast redigerad av alienfin 2015-08-09 kl. 05:51.
2015-08-09, 06:25
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lowgrein

På tal om Anoto så är den undervärderad för tillfället även utan HP avtalet och ordrarna ramlar in
i strid stöm. Luftslott,nja du verkar ta allt från luften..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in