2014-10-28, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toka82
Har hur mycket bevis för det som inträffade mig som helst.
Men blev tillsagd av den berörda firman om att inte prata om det.
Så tro vad du vill. Snart kanske det drabbar dig med. Eller inte...

Ja du gör ju som du vill men varför bry sig om vad berörda firman tycker?
Alla butikerna skyltar ju med att de skickar till Sverige och de lär väl knappast sitta och lusläsa Flashback med google-translate i jakt på dig. Anklagar som sagt ingen specifikt för att hitta på men under alla dessa år med polentrådarna har inget taget paket bevisats men däremot har en och annan skitsnackare avslöjats så ursäkta om man är misstänksam.
2014-10-28, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mo
Ja du gör ju som du vill men varför bry sig om vad berörda firman tycker?
Alla butikerna skyltar ju med att de skickar till Sverige och de lär väl knappast sitta och lusläsa Flashback med google-translate i jakt på dig. Anklagar som sagt ingen specifikt för att hitta på men under alla dessa år med polentrådarna har inget taget paket bevisats men däremot har en och annan skitsnackare avslöjats så ursäkta om man är misstänksam.

Mitt paket med kemikalier blev ju beslagtaget, men efter ca 3mån fick jag tillbaka allt samt en påhälsning av herr blå. (Efter att dom tagit prover på samtliga ämnen via skl)

Hör också massor med folk som får sina saker tagna men aldrig någonsin har jag hört att någon blivit dömd eller åklagad och friad vilket jag anser vara väldigt anmärkningsvärt..

Och för dom som fått sina paket beslagtagna (dom senaste i detta forum) självklart kommer tull/polis att höra av sig till er och ställa frågor om paketet. Lagen funkar åt båda håll....

Man kan inte bara beslagta saker utan att agera..
2014-10-28, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fckiamdead
Mitt paket med kemikalier blev ju beslagtaget

Det är skillnad på 25 kilo okänt pulver och 25 kilo pyro
2014-10-29, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 93T
Så vad hände sen då? tog tullen paketet och sedan total tystnad?

Nej..
Polisman ringde mig och ställde en jävla massa frågor men givetvis hade jag ju inte beställt något så då sa han att sakerna kommer förstöras och då sa jag gör vad du vill det e inte mina saker...
Och så sa han att det inte blir något mer utav detta.... Det var Malmö Polisen som ringde och han berättade att dom hade hämtat upp ett paket från tullen med fyrverkerier....
2014-10-29, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jockey2
Nej..
Polisman ringde mig och ställde en jävla massa frågor men givetvis hade jag ju inte beställt något så då sa han att sakerna kommer förstöras och då sa jag gör vad du vill det e inte mina saker...
Och så sa han att det inte blir något mer utav detta.... Det var Malmö Polisen som ringde och han berättade att dom hade hämtat upp ett paket från tullen med fyrverkerier....

Du klarade dig alltså genom att blåneka?
Bör ju iofs fungera fint nu i dessa tider med identitetsstölder.
2014-10-29, 11:17
Medlem
Förresten, hur lång tid brukar det ta innan man får en bekräftelse på skickat gods från pyrofire?

Placerade order och betalade tidigt i måndags men har inte hört något sedan dess.

VIll dock minnas att det kunde vara en del dödtid när jag beställde förra året också..
2014-10-29, 11:20
Bannlyst
Citat:

Det beror nog på vad paketet innehåller. Just fyrverkeripjäser ser myndigheterna rätt mycket mellan fingrarna med.
2014-10-29, 16:17
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Det beror nog på vad paketet innehåller. Just fyrverkeripjäser ser myndigheterna rätt mycket mellan fingrarna med.
Dom bryr sig inte så mycket nu, men läser hela tiden på nyheterna att folk inte kan hantera det och drar cobror i stan så folk ringer polisen osv. Fortsätter det så kommer dom snart att bry sig
2014-10-29, 18:59
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion

Ja. Höll fast vid att jag inte beställt något.

Dom ser INTE mellan fingrarna tyvärr
Hade några paket Explosive 1 dom e ju jätte små typ som 3 öres...
Och 6 st 3 tummare och 4 st 4 tummare och lite annat men enligt polisen va allt i paketet olagligt....
2014-10-29, 20:23
Medlem
Jo olagligt är det ju alltihop men hade det varit en låda handgranater hade det ju knappast räckt med ett ursäktande samtal så på så sätt kan man ju konstatera att det inte är något polisen lägger resurser på.

Men som andra påtalat, desto fler retards som drar Cobra i stan desto mer bekymmer får folk som vi...
2014-10-29, 20:50
Medlem
Hm, säg att man åker dit, Bosse Batong tar grejerna och jag står med brallorna nere 13 lax fattigare, hur stor chans skulle man ha för att få tillbaka stålarna via paypal?
2014-10-29, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mo
Jo olagligt är det ju alltihop men hade det varit en låda handgranater hade det ju knappast räckt med ett ursäktande samtal så på så sätt kan man ju konstatera att det inte är något polisen lägger resurser på.

Men som andra påtalat, desto fler retards som drar Cobra i stan desto mer bekymmer får folk som vi...

Jag skulle ju kalla det att se mellan fingrarna när de bara förstör grejer som de skulle kunna få till ett åtal om. De fattar ju att den som nekar till att ha beställt nästan säkert ljuger.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in