2014-10-27, 20:05
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny-78
Min polare fick precis hem sin beställning ifrån pyrofire.
Allt som allt tog det en vecka.
Ska bli kul och testa cobra 8rna

https://anonfiles.com/file/0f38b46be...f5f7845393ffb8
Nice me bilder Sjuk sugen på Cobra8orna asså
2014-10-27, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toka82
Vad menar du med pf?
I min värld finns det 2 pf och den ena köper jag 270g marksaluter ifrån och dom har även mindre pjäser om nu det är intressant. ...

Menade pyrofans! Skickar dem inte till Sverige längre!?

Står ju på frakt sidan att dem skickar till Sverige!
Senast redigerad av khsl 2014-10-27 kl. 20:52.
2014-10-27, 21:05
Medlem
Citat:

Bra leveranstid! Gillar Pyrofire, stamstället!
2014-10-27, 21:33
Medlem
Citat:

Kul med bilder

Smäll så ni inte stör andra och var rädda om er och ha kul =)
2014-10-28, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zyzlite
Spela dum är det bästa, men det blir väldigt dryga konsekvenser om du blir tagen. Eftersom det räknas som sprängämnen!

Ja men vad är konsekvenserna?, har läst nåt om böter och fängelse i upp till ett år, men har detta verkligen tillämpats någon gång?

Vet inte om det var i förra eller den här pyrotråden jag läste om nån som fått sina grejjer beslagtagna, tyvärr hittar jag inte inläggen så jag vet inte hur det slutade.
2014-10-28, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 93T
Ja men vad är konsekvenserna?, har läst nåt om böter och fängelse i upp till ett år, men har detta verkligen tillämpats någon gång?

Vet inte om det var i förra eller den här pyrotråden jag läste om nån som fått sina grejjer beslagtagna, tyvärr hittar jag inte inläggen så jag vet inte hur det slutade.

Så här långt har konsekvenserna varit noll och ingenting för de påstådda händelserna (som jag är rätt jäkla tveksam till om de hänt...)
2014-10-28, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mo
Så här långt har konsekvenserna varit noll och ingenting för de påstådda händelserna (som jag är rätt jäkla tveksam till om de hänt...)

?
Ska ja behöva göra en print screen på spårningsnumret där det står Disposed to the coustums någonting.....???????????
Vi fåtal som fått våra paket beslagtagna sitter ju inte och säger de för skojs skull fattar du väll???
2014-10-28, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jockey2
?
Ska ja behöva göra en print screen på spårningsnumret där det står Disposed to the coustums någonting.....???????????
Vi fåtal som fått våra paket beslagtagna sitter ju inte och säger de för skojs skull fattar du väll???

Ja det hade nog faktiskt varit bra!

Anklagar inte dig specifikt för någonting men det har ju varit en och annan med egenintressen som försökt sprida tullskräck här mer än en gång....

Och beträffande konsekvenser hävdar jag fortfarande noll och inte ett ord i media om några beslag vilket visar på hur hårt man skiter i detta.

Eller?
2014-10-28, 12:36
Medlem
Citat:

Har hur mycket bevis för det som inträffade mig som helst.
Men blev tillsagd av den berörda firman om att inte prata om det.
Så tro vad du vill. Snart kanske det drabbar dig med. Eller inte...
2014-10-28, 12:47
Medlem
Koncentrerats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toka82
Har hur mycket bevis för det som inträffade mig som helst.
Men blev tillsagd av den berörda firman om att inte prata om det.
Så tro vad du vill. Snart kanske det drabbar dig med. Eller inte...

Förlåt nu om jag drar många över en kam, men detta är Flashback. Jag har följt denna tråden (och förra) i snart 5 år, och sett många som pratat skit och ljugit om butiker och tullen. Om du har bevis, bara visa det för oss då, och få käft på dem som tvivlar, vill du inte visa, så ska du själv inte säga något, för vem som helst kan snacka skit och påstå att man inte får outa butiken. Är ju ändå skit samma, vi lär ändå fortsätta beställa som ingenting hänt, fast bara lite oroligare.
Förlåt om jag går off topic.
2014-10-28, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jockey2
?

Så vad hände sen då? tog tullen paketet och sedan total tystnad?
2014-10-28, 20:41
Medlem
Citat:
Ja det hade nog faktiskt varit bra!

Anklagar inte dig specifikt för någonting men det har ju varit en och annan med egenintressen som försökt sprida tullskräck här mer än en gång....

Och beträffande konsekvenser hävdar jag fortfarande noll och inte ett ord i media om några beslag vilket visar på hur hårt man skiter i detta.

Eller?

Jag hade också gärna sätt en PS. Dock kan du ta bort numret.
-

En teori från min sida.

Då mycket av det vi beställer egentligen inte är olagligt inom EU, så det en person eventuellt åker på är innehav av "tillståndspliktig pyroteknik". Men hur ska en person åka på det om han inte har fått sitt paket? Och att paketet är skickat på ett icke tillåtet sätt är avsändarens problem = case closed.
-

Och som jag tidigare nämnt, tullen har vetat om vår lilla verksamhet i över 5 år. Om inte ännu längre.

Detta skrev P3 2010

"Ja, vi känner till det men vi har inga befogenheter. Det står inte i vårt regleringsbrev från regeringen att vi får leta efter fyrverkerier från EU-länder. Bara länder utanför EU, säger Jan Hedlund, chef vid Tullverket för gränsskyddsavdelningen i Skåne"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in