2022-09-22, 19:04
Medlem
Booiis avatar
Hur mycket är det rimligt att betala en personlig tränare som fixar ett personligt kostschema, träningsschema och kosttillskottsschema/PEDs schema? En som man bara har kontakt med över internet (som är tillgänglig 24/7). Vad skulle ni tycka var en rimlig prissumma med det utbudet? Vad brukar en PT kosta?

Om ni har koll på duktiga personliga tränare får ni gärna dm:a mig också.
Senast redigerad av Booii 2022-09-22 kl. 19:20.
Citera
2022-09-23, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Booii
Hur mycket är det rimligt att betala en personlig tränare som fixar ett personligt kostschema, träningsschema och kosttillskottsschema/PEDs schema? En som man bara har kontakt med över internet (som är tillgänglig 24/7). Vad skulle ni tycka var en rimlig prissumma med det utbudet? Vad brukar en PT kosta?

Om ni har koll på duktiga personliga tränare får ni gärna dm:a mig också.

1000-2000kr. Men tror du en person på internet är synsk? Du får nog lite copy paste. Lättare om du går till ett gym. Blir mer seriöst då en tränare kan skräddarsy ett upplägg som passar som handen i handsken.
Senast redigerad av JohnWicks 2022-09-23 kl. 07:06.
Citera
2022-09-23, 11:25
Medlem
Booiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
1000-2000kr. Men tror du en person på internet är synsk? Du får nog lite copy paste. Lättare om du går till ett gym. Blir mer seriöst då en tränare kan skräddarsy ett upplägg som passar som handen i handsken.

Tack för svaret. Jag vet inte hur det ser ut med PTs på svenska gym och deras syn på steroider. Du kanske har bättre koll på det än mig, kan man bara vandra in och säga ”tjo jag vill ha en pt som hjälper mig med testa också!!”?
Citera
2022-09-23, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Booii
Tack för svaret. Jag vet inte hur det ser ut med PTs på svenska gym och deras syn på steroider. Du kanske har bättre koll på det än mig, kan man bara vandra in och säga ”tjo jag vill ha en pt som hjälper mig med testa också!!”?

Något som kanske kan ge något är att besöka gym där människor som tävlar tränar. När jag var yngre så var det Exhale gymmet som många besökte och det låg i Göteborg. Tjejerna där hade mer utvecklade axlar än de flesta killar på andra gym. :P
Det finns ett dopingforum på FB. Aldrig läst där själv. För min del är det 10 år försent nu.
Citera
2022-09-23, 12:58
Medlem
Booiis avatar
Citat:
Något som kanske kan ge något är att besöka gym där människor som tävlar tränar. När jag var yngre så var det Exhale gymmet som många besökte och det låg i Göteborg. Tjejerna där hade mer utvecklade axlar än de flesta killar på andra gym. :P
Det finns ett dopingforum på FB. Aldrig läst där själv. För min del är det 10 år försent nu.

Tackar!
Citera
2022-10-01, 17:42
Medlem
Blaajj2.0s avatar
Hur många kilo rena muskler kan man bygga under en livstid? Alltså fettfri massa. Jag har hittat olika källor som ger helt olika svar…

Styrkebladet skrev 20 kg muskler…???!!
Kändes dock helt orimligt.
Någon annan källa sade istället 6-7 kg?

De måste väl mena olika saker?

Någon som vet ett bekräftat genomsnitt på min fråga?
Citera
2022-10-02, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaajj2.0
Hur många kilo rena muskler kan man bygga under en livstid? Alltså fettfri massa. Jag har hittat olika källor som ger helt olika svar…

Pratar du om vad som är möjligt eller vad som är realistiskt? Möjligt är väl mer åt 20kg och realistiskt kanske 5-10kg. De riktigt bra åren att bygga muskler har man runt 15-35 års åldern skulle jag nog säga.
Citera
2022-10-03, 18:01
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:

Styrkebladet hävdar ju också att man kan lägga på sig 1-2 kilo muskelmassa på ett par månader, som erfaren!

Undrar vad i helvete jag har gjort för fel hela livet.
Citera
2022-10-03, 19:14
Medlem
DoMMs avatar
Citat:

Varför kändes 20kg helt orimligt, var siffran för liten? En spinkig man kan utan problem väga in runt 60kg (trots 180cm+ i längd), och en vältränad gymråtta kan lika enkelt väga in på runt 85-90kg på samma kroppsfettsnivå (de flesta ligger dock någonstans däremellan).

Jag skulle säga att går att bygga ca 30kg rena muskler över ett träningsliv (givet att man är en rejält spinkig person från början och tränar på effektivt i 10-15 år) +- 5-10 kilo beroende på genetik och andra förutsättningar. En person som lever ett i övrigt aktivt liv och således har en grundmuskulatur kan såklart inte öka fullt så mycket i muskelvikt, så det är en viktig parameter man får ta hänsyn till.
Senast redigerad av DoMM 2022-10-03 kl. 19:19.
Citera
2022-10-05, 11:25
Medlem
gymr8ttans avatar
Tiden spelar ingen roll det är vad man gör med tiden på gymmet.
Citat:
Ursprungligen postat av mrrandom14
Runt 45 min till 1 timme ska man ligga på...
Citera
2022-10-05, 11:31
Medlem
gymr8ttans avatar
Som pt tog jag betalt ca 500 kr och uppåt/timme. Min erfarenhet är de flesta har fel tekniker på gymmet, inklusive de riktigt biffiga/deffade grabbarna som ofta får skador senare i livet. Däremot tycker jag inte det är värt att träna med pt mer än 1 månad, därför att då har du alla tekniker och metoder.
Citat:
Citera
2022-10-05, 11:33
Medlem
gymr8ttans avatar
Om du nu inte tränar 2+ timmar på gymmet så är det något som inte stämmer...
Citat:
Ursprungligen postat av gymr8ttan
Tiden spelar ingen roll det är vad man gör med tiden på gymmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in