Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-28, 17:18
  #1321
Medlem
HansScheikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OpusOne
Sociala incidenter? En social incident är när någon släpper väder på en fullsatt buss eller pissar på dansgolvet. Detta är fan ingen "social incident".
Citera
2011-02-28, 17:18
  #1322
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundensår
Gillar heller inte AB. Dock är det så att det förekom två pöblar: de utanför huset, och avskummet i tråden som backar dem.

Sen är vi några få användare som visserligen inte förnekar det inträffade, men dock anser att mer fakta behövs än ett par konstiga vittnesmål på flashback - och en artikel på en sajt, ökänd för sin invandrarfientlighet - innan man kan dra ngn definitiv slutsats om vad som egentligen hänt.
Uppenbarligen hade vi också rätt. Mängder av överdrivna uppgifter fick resonans och som tur var blev följderna inte allvarligare.

Självklart är det dock så att händelsen ska utredas och om det finns några skyldiga ska de straffas och brottsoffren ska ges lämpligt stöd.
Huruvida eventuella förövare är minderåriga eller invandrade är en långt senare fråga att diskutera. Att utan något som helst underlag skrika "våldtäktsmän" och "skäggbarn" är korkat och föraktfullt.
Varför försöker du släta över vad som uppenbarligen är ett helt oacceptabelt övergrepp? Polisens egen redogörelse, ur Aftonbladet:

"– De har blivit tagna på rygg och ben och rumpa. Inga kläder har tagits av och det har inte tagits innanför kläderna enligt anmälan. Man ska även ha separerat pojkarna och flickorna från varandra, man tryckte in pojkarna i ett hörn och höll dem där när man gav sig på flickorna, säger Diana Sundin på polisen i Västerort som tagit del av polisanmälan. "

Du tycker att det behövs mer fakta? Är inte det polisen redogör för jävligt så det räcker och blir över? Du har inte egna barn, va?

Tyvärr är det överdrivet överslätande figurer som du som ger rasismen näring.
Citera
2011-02-28, 17:21
  #1323
Medlem
Antifogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundensår
Gillar heller inte AB. Dock är det så att det förekom två pöblar: de utanför huset, och avskummet i tråden som backar dem.

Sen är vi några få användare som visserligen inte förnekar det inträffade, men dock anser att mer fakta behövs än ett par konstiga vittnesmål på flashback - och en artikel på en sajt, ökänd för sin invandrarfientlighet - innan man kan dra ngn definitiv slutsats om vad som egentligen hänt.
Uppenbarligen hade vi också rätt. Mängder av överdrivna uppgifter fick resonans och som tur var blev följderna inte allvarligare.

Självklart är det dock så att händelsen ska utredas och om det finns några skyldiga ska de straffas och brottsoffren ska ges lämpligt stöd.
Huruvida eventuella förövare är minderåriga eller invandrade är en långt senare fråga att diskutera. Att utan något som helst underlag skrika "våldtäktsmän" och "skäggbarn" är korkat och föraktfullt.

Du kan ju inte förneka att det är just det faktum att förövarna är "flyktingbarn" som gör hela grejen så mycket mer upprörande för folk. Speciellt när förläggningen gått ut med att de undervisat "barnen" i svenska värderingar och sagt till dem att man inte får våldsföra sig sexuellt på folk i Sverige, så är det inte så konstigt att detta får folk att gå i taket.

Bara tanken på att man släpper in sådant folk i riket är ju skrämmande
Citera
2011-02-28, 17:22
  #1324
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Varför försöker du släta över vad som uppenbarligen är ett helt oacceptabelt övergrepp...

Här slätas inte över något - men det piskas inte heller upp någon hatstämning. Låt du polisen jobba i lugn och ro ska du se att rättvisa skipas. På det sätt vi gör i parlamentariska demokratier.
Om jag har barn eller inte har du inte med att göra.
Citera
2011-02-28, 17:22
  #1325
Medlem
Bythewayimdeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Glädjande att Aftonbladet tog upp det kanske - så får vi lite rätsida på vad som är sagt då.



Inga bortslitna badkläder enligt den här rapporteringen. Var det inte någon förälder som gick i god för att det var minst tre barn utan badkläder?

Polisens råd kanske är värt att lyssna på.


Det blir intressant att se om detta faktiskt är vad som står i anmälan. Då måste det ha blivit många "missförstånd" på vägen;

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8636715.ab

Fast man lär väl få avvakta utredningen innan man vet vad som faktiskt hänt.


Och där kom direkt micro666 och bedömer aftonhoran som mer seriös än annan media - skrattretande...
Citera
2011-02-28, 17:25
  #1326
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antifog
Du kan ju inte förneka att det är just det faktum att förövarna är "flyktingbarn" som gör hela grejen så mycket mer upprörande för folk.

Bara om man avskyr invandrare sedan tidigare. Om man inte bryr sig speciellt - som de flesta - är det ingen viktigare fråga.
Vad som är viktigast är att brott utreds, brottslingar lagförs och brottsoffer hjälps. Om det inte funckade alls skulle jag bli jävligt upprörd.
Citera
2011-02-28, 17:26
  #1327
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hundensår
Gillar heller inte AB. Dock är det så att det förekom två pöblar: de utanför huset, och avskummet i tråden som backar dem.

Sen är vi några få användare som visserligen inte förnekar det inträffade, men dock anser att mer fakta behövs än ett par konstiga vittnesmål på flashback - och en artikel på en sajt, ökänd för sin invandrarfientlighet - innan man kan dra ngn definitiv slutsats om vad som egentligen hänt.
Uppenbarligen hade vi också rätt. Mängder av överdrivna uppgifter fick resonans och som tur var blev följderna inte allvarligare.


Självklart är det dock så att händelsen ska utredas och om det finns några skyldiga ska de straffas och brottsoffren ska ges lämpligt stöd.
Huruvida eventuella förövare är minderåriga eller invandrade är en långt senare fråga att diskutera. Att utan något som helst underlag skrika "våldtäktsmän" och "skäggbarn" är bara korkat och föraktfullt.
Det vore väl något sånär smakfullt utav dig om du åtminstone kunde försöka inta samma ifrågasättande position gentemot AB som mot tidigare källor (PI, föräldrar, styvföräldrar, syskon osv osv) innan du slår dig för bröstet och påstår att du minsann hade rätt.
Sällan har hela sanningen funnits i aftonbladets första artikel om en händelse, oavsett vad händelsen berör för ämne.

Nu finns det två sidor/infallsvinklar utav historien att ta del utav, sannolikt så ligger sanningen någonstans däremellan, eller så har endera sida helt rätt men tills vi vet svaret på det så är det allt en bit kvar att vandra.
Citera
2011-02-28, 17:26
  #1328
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faku
Ingen människa, framför allt inga barn skall behöva bli utsatt för det här. Det är ta mig fan en stor jävla skandal. Man kan inte undvika att ställa frågan... var det verkligen lämpligt att åka och bada med 10, 15, 18 eller ett 20 tal skäggbarn? Skäggbarnen behövde kanske en längre introduktion i vett och etikett?

Hur ser det ut på andra ställen där dem tar emot sk "ensamma flyktingbarn"? Var det här en tillfällighet? eller har de sk "ensamma flyktingbarnen" en annan kulturell uppfostran som ökar risken för den här typen av övergrepp?

Jag tror allmänheten vill veta. Behöver man vara orolig om man bor nära en flyktingmottagning för ensamkommande barn, och har unga döttrar?

Vem tar ansvar?
Vad jag vet så har väl hundra- eller tusentals ensamkommande ungdomar utnyttjat rikets badhus otaliga gånger under de senaste tio åren utan att någon liknande inträffat, så att börja dra slutsatser enligt ovanstående känns i mina ögon något förhastat. Sen finns det heller ingen möjlighet att hålla ensamkommande borta från badhus, då de inte är frihetsberövade och har lika stor rätt som alla andra att vistas där (såvida det inte kommer en lagändring om LVU:ande av samtliga ensamkommande).
Citera
2011-02-28, 17:27
  #1329
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Om en enda kille i äldre tonåren - spelar ingen roll vilken nationalitet han har - gick fram till min dotter i 10-12-årsåldern och började smeka henne mot hennes vilja - det räcker om det är på ryggen - skulle åskan slå ner och jag sitta hos polisen för misshandel eller dråp. Och jag skulle inte ångra mig en sekund!

Om du fick styra ett land med de normer du verkar ha skulle det snabbt gå åt helvete.

Och så undrar jag: Vad i h-e är det för chefer och personal som ordnar detta? De borde omedelbart fråntas allt ansvar oavsett vilka arbetsuppgifter det handlar om.

Nej, jag är inte i närheten av att vara rasist (läs mitt inlägg igen, noga!). Min poäng är, att om oförvitliga, infödda medborgare får se sina barn bli utsatta på detta sätt så kommer det att leda till svåra motsättningar. Ni som undrar var extrema ideologier som nazism har hämtat sin näring: Här har ni svaret!
Ja, jag skulle också bli rosenrasande, men jag skulle inte säga att det var våldtäkt om det inte var det. Jag skulle inte säga att det var 20 stycken om det "bara" var sju stycken. Nu menar jag inte att just du har överdrivit för det vet jag inte. Jag talar om tråden som helhet.

Jag skulle även bli rosenrasande om någon av mina söner hade gjort så här. Riktigt jävla arg skulle jag bli.

Mina normer vet du inget om så det förstår jag inte att du uttalar dig om.
Citera
2011-02-28, 17:27
  #1330
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundensår
Gillar heller inte AB. Dock är det så att det förekom två pöblar: de utanför huset, och avskummet i tråden som backar dem.

Sen är vi några få användare som visserligen inte förnekar det inträffade, men dock anser att mer fakta behövs än ett par konstiga vittnesmål på flashback - och en artikel på en sajt, ökänd för sin invandrarfientlighet - innan man kan dra ngn definitiv slutsats om vad som egentligen hänt.
Uppenbarligen hade vi också rätt. Mängder av överdrivna uppgifter fick resonans och som tur var blev följderna inte allvarligare.

Självklart är det dock så att händelsen ska utredas och om det finns några skyldiga ska de straffas och brottsoffren ska ges lämpligt stöd.
Huruvida eventuella förövare är minderåriga eller invandrade är en långt senare fråga att diskutera. Att utan något som helst underlag skrika "våldtäktsmän" och "skäggbarn" är bara korkat och föraktfullt.



Om man föredrar att lita blint på AB så är det överdrivet men dom har sällan rätt.
Skriv att barnen va på bingo innan i tråden så står det snart på löpet.

Jag skrev gång på gång sexuellt ofredande och misshandel vilket polisanmälan ska ha ha innehållit.
Men poängterar att oavsett så hände det något i badhuset som fick barnen att må dåligt.
Fast det satt människor och påpekade att det rört sig om bråk vilket inte stämde.

I min värld rör ingen barn i ett badhus varken stryker det på ryggen tafsar på benen det är jag fullständigt klar över.

AB pratar med en polis men har alla hörts ?
Hur långt är det utrett?
Är fallet nerlagt?
Så än har vi inte facit på hand skulle jag vilja uttrycka det.

Och mina barn i ett badhus med unga män tafsandes så hade männen behövt rädda sig det är jag övertygad om.
Och jag köper inte kulturtjafset då får vi introducera människor om ett modernt samhälle där IQ sträcker sig över 63 innan vi släpper lös dessa i ett badhus bland barn.
Man hör ju hur illa det låter man kan inte ha unga män från annan kultur bland barn i ett badhus är det så vi vill ha det?
Citera
2011-02-28, 17:27
  #1331
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundensår
Här slätas inte över något - men det piskas inte heller upp någon hatstämning. Låt du polisen jobba i lugn och ro ska du se att rättvisa skipas. På det sätt vi gör i parlamentariska demokratier.Om jag har barn eller inte har du inte med att göra.
Det jag fetat: Du verkar inte förstå att lagar och regler i en demokrati till syvende och sidst skapas av vad folket vill ha.

Om alla bara låter polisen jobba på och inte kommenterar vad som sker så tror politikerna att lagar och förordningar är OK.

Därför måste man höja sin röst och säga ifrån när man tycker saker och ting är fel. Och i detta fall är det uppenbarligen flera saker som gått fel; inte minst hur de ansvariga för flyktingbarnen förberett dem inför besöket på badet, att de haft för litet personal med sig, att de utsatt både besökare och personal på badet för en mycket olustig upplevelse, att de delvis förstört badets rykte. Etc etc. I flera andra länder hade det blivit aktuellt med såväl ordentliga straff som massiva skadestånd för de ansvariga.

För övrigt är din uppenbart felriktade godhet riktigt kväljande.
__________________
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2011-02-28 kl. 17:34.
Citera
2011-02-28, 17:28
  #1332
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det som är trams för andra kanske inte är trams för mig.
Rykten ska alltid hållas under kontroll vilket jag även gjort här.
Men jag bortsåg inte från att något har hänt.
Jag går inte igång. Jag ventilerar samhällshändelser i den mån det går i det här fallet.

Jag bryr mig inte om hudfärger men däremot vad som kan tänkas finnas bakom ett pannben.
För mig är strykande över ryggen rumpan eller benen inte godtagbart.
Barnen tog illa vid sig och det anser jag är skäl nog att bry sig.
Unga män beter sig sällan i grupp på det viset och vad sker då man inte förstår vad som är rätt och fel?
Jag blir stundtals mörkrädd.
Detta vet ju inte du, detta baserar du på en anonym användare som påstår sig vara en föräldrer till ett av de utsatta barnen, I din värld kanske det är otänkbart att en människa med dolda motiv påstår sig vara..... Men vänta nu här verkar det ju upprepa sig ett mönster som du i ett fall inte kunde svälja men i detta fallet så sväljer du hela betet som en utsvulten gädda utan att ens fundera över rimligheten i det hela.För fan sabba inte din cred på ett sånt här ärende!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback