• 31 585 online
  • 1 134 498 medlemmar
  • 58 818 891 inlägg
2011-02-23, 23:44
Medlem
Gazaremsans avatar
http://politisktinkorrekt.info/2011/...de-smaflickor/

Är det nån som vet mer, från vilket boende kommer de ensamkommande "barnen" ifrån. Namn? Bilder?

Diskussionsunderlag: Vad anser ni om detta? Borde gärningsmännen vid en fällande dom bli utvisade? Borde deras asylärenden läggas på is tills det hela är utrett? Varför står inget om detta i mainstream-media? Skulle något liknande kunna hända ifall t.ex. en gymnasieklass med svenska elever åkte på klassresa till ex. Danmark och badade på ett bad där? Skulle de antasta 11-åriga flickor?

Ledsagaren ska ha förklarat för de ensamkommande "barnen" innan besöket på badhuset och gått igenom svenska seder och bruk, att man inte får våldsföra sig på flickor även om de är lättklädda.
Ska Sverige verkligen ta emot personer som inte redan besitter dessa - för oss - självklara seder och bruk? Är människor (sic) av den här typen verkligen kompatibla med det svenska samhället?
Senast redigerad av Gazaremsan 2011-02-23 kl. 23:51. Anledning: Finjusterade inlägget lite
Citera
2011-02-23, 23:50
Medlem
Media mörkar: 20 st ensamkommande gripna - förgrep sig på barn!

Inte ett ord om denna händelse i ordinarie svensk media. Varför?
Jo, för att de misstänkta gärningsmännen är såkallade ensamkommande "barn" (i verkligheten unga män i övre tonåren som i många fall ljuger om sin ålder för att erhålla asyl - detta bevisat i alla länder som utför ålderskontroller på de som anländer, vilket i Sverige anses för känsligt).

Citat från beskrivningen av det som inträffat:

"En pappa anordnade ett kalas för sitt 12-åriga barn på Husbybadet. Med på kalaset fanns bland annat två elvaåriga killar och fyra 11-åriga flickor från samma klass. Barnen hade roligt som sig bör – tills det anlände nya badgäster. Det blev starten på en mardröm för flickorna och de två killarna. Tillsammans med en ledsagare ankom nämligen drygt 20 st ensamkommande s k ”flyktingbarn”, i de övre tonåren och möjligen äldre än så. Etniciten är något oklar men det ska handla om unga män från Mellanöstern. (Som regel brukar de ensamkommande generellt vara från Irak, Afghanistan och Somalia).

Väl inne i badgrottan slet man av de 11-åriga flickorna deras badkläder och tog på dem på ett mycket osmakligt sätt. När de två elvaåriga killarna försökte skydda sina tjejkompisar blev dessa utsatta för misshandel.

Flykting"barnen" gjorde medgivanden och ledsagaren förklarade att de ensamkommande innan besöket på badhuset t o m gått igenom svenska seder och bruk, att man inte får våldsföra sig på flickor även om de är lättklädda.

En polisanmälan är upprättad och rubriceringen skall nu inledningsvis vara sexuellt ofredande (vilket nästan alltid blir våldtäkt då det gäller barn) samt misshandel."

Hela artikeln (kan ta några sekunder att ladda sidan):
http://politisktinkorrekt.info/2011/...de-smaflickor/

Någon som har ytterligare information om händelsen?
Är denna typ av beteende något vi får räkna med p.g.a. de kulturella skillnaderna och synen på kvinnan i Mellanöstern respektive Sverige?

Vänligen håll er till ämnet och det aktuella fallet. Diskutera ej endast invandringspolitik i största allmänhet för att undvika att tråden låses.
Citera
2011-02-23, 23:58
Medlem
För att kunna utdela rätt påföljd för gruppvåldtäkten på barnen, bör de "ensamkommande" i det här fallet absolut åldersbestämmas. De ska inte ha någon straffrabatt om de har ljugit om sin ålder.
Citera
2011-02-23, 23:58
Medlem
Ja!s avatar
Citat:
Flykting"barnen" gjorde medgivanden och ledsagaren förklarade att de ensamkommande innan besöket på badhuset t o m gått igenom svenska seder och bruk, att man inte får våldsföra sig på flickor även om de är lättklädda.

Behövdes det verkligen förklaras? (Uppenbarligen behövdes det om berättelsen är sann)
Citera
2011-02-23, 23:59
Medlem
-Orko-s avatar
Får inte länken att fungera. Klipp och klistra!
Citera
2011-02-24, 00:07
Avstängd
four-leafs avatar
Inte första gången något sexualbrott händer på just Husbybadet med invandrare inblandade.
Citera
2011-02-24, 00:08
Medlem
KiaWs avatar
Två ämnen sammanfogade.

/Mod
Citera
2011-02-24, 00:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Två ämnen sammanfogade.

/Mod

Rensad och klar, det tackar vi för.

Om nu 20 "barn" är polisanmälda så borde detta dyka upp någonstans? Ryktet borde ha spritt sig som en löpeld på orten eller är man för van?
Citera
2011-02-24, 00:15
Medlem
Gazaremsans avatar
Jag har ett svagt minne av att det ska finnas en kamera uppsatt i den sk "grottan" i Husbybadet, där detta övergrepp skett, sen det varit flertalet övergrep där under senaste åren. Nån som kan bekräfta?
Citera
2011-02-24, 00:17
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Låt mig börja med att säga att om detta skulle stämma så är det naturligtvis förjävligt. Med det sagt, så vill jag kommentera de saker som känns märkliga i hela historien.

För det första verkar det mycket konstigt att en grupp ungdomar/unga män av olika nationaliteter och som knappast känner varandra skulle agera i någon slags samspel, utan att de känner varandra. Det känns ungefär lika sannolikt som om en gymnasieklass med bilmekaniker eller elektriker skulle agera samspelt vid ett besök på badhuset. Därmed inte sagt att någon eller ett par tre stycken idioter skulle ha kunnat genomfört något liknande, men då blir det ju minst sagt märkligt att prata om "majoriteten". Eftersom jag själv varit i den situation som "ledsagaren" var, så måste jag också tillägga att även om jag i undantagsfall sett en del risigt badhusbeteende i form av högljuddhet och dålig respekt för andra badande så har jag aldrig någonsin sett eller hört något om att någon (eller ännu mindre en grupp) skulle ha lidit av någon slags sexuellt tvångsbeteende gentemot småtjejer.

För det andra: saknar de "samordningsnummer" (vilket jag antar skulle betyda dossiernummer som är unika och vad asylsökande har istället för personnumrets fyra sista siffror och som man tilldelas omgående) så har de inte ens sökt asyl vilket innebär att de inte kan ha kommit ens från ett transitboende. Om nu detta är någon slags missförstånd så är det ju bra. Dossiernumret säger dock förstås inget om deras egentliga identitet från hemländerna, men det är i alla fall ett säkert identifikationssätt inom ramarna för Migrationsverket och bör inte föranleda några problem angående identifiering.

För det tredje; "Vi återkommer när det finns fler uppgifter om polisanmälan, utredningen, åtalet och framförallt hur barnen mår." låter som extremt dålig journalistik. Hade det inte varit bättre att vänta några timmar extra, eller kanske till och med någon dag, för att få bekräftat åtminstone någon av uppgifterna? En närstående till barnen bör väl exempelvis inte ha varit närvarande under det så kallade omklädningsrumsförhöret där "ledsagaren förklarade att de ensamkommande innan besöket på badhuset t o m gått igenom svenska seder och bruk, att man inte får våldsföra sig på flickor även om de är lättklädda." Nu är jag lite dåligt insatt i hur det funkar med polisens tystnadsplikt, men nog borde de väl kunna svara på en enkel fråga om händelsen ägt rum och ifall det inkommit någon anmälan, eller?

Detta är förstås en händelse som skall/bör/måste följas upp på alla sätt, och jag hoppas verkligen att ingen tror att jag sitter och försvarar den här typen av beteende. Dock hade det varit skönt att se storyn i ett mer seriöst forum än PI, som verkar vara i fritt fall när det gäller kvaliteten på sina artiklar. Men nu ska de ju som sagt följa upp den, och då är det bara att hoppas att de gör det på ett seriöst och oantastligt (no pun intended) sätt så att de kanske även tvingar gammelmedia att nämna något om fallet.
Citera
2011-02-24, 00:25
Medlem
platyzmas avatar
Var var farsan i det hela? Han var väl med dom utsatta kidsen på badhuset? Ok att han inte kan gå emellan mot 20 testostinna 18åringar, men kalla på vakterna kan han ju? Sen spelar det inte mig någon roll i ett sånt här vidrigt fall, men flera här brukar ju bli mest hatiska när offren är etniskt Svenska och firar verkligen så många såna en födelsedag på Husby Badhus? Inte bara orten jag grundar det på utan det stod i artikeln att offren reagerade på fula kommentarer, men senare att ingen av GM´s kunde Svenska?
Citera
2011-02-24, 00:28
Medlem
Gazaremsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief

Kan inte du som jobbar med dessa typer snoka rätt på mer info då? Detta - givet att det är sant - måste ju ha spridits som en löpeld inom "yrkeskåren". Vad anser du i övrigt? Brukar du bli tvungen att informera om "svenska seder och bruk" för dina "barn" innan ni åker på skattefinasierade utflykter?

Ingen som kan ta sig tid att imorgon kolla med Husbybadet om den här historien stämmer?
Senast redigerad av Gazaremsan 2011-02-24 kl. 00:30.
Citera