Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-24, 14:29
  #121
Medlem
Det stämmer mycket väl, detta har hänt. Och om ni undrar varför jag vet så beror det på att min lillebror är en utav de 11 åriga pojkarna. Förstår inte varför sånt här händer. Min lillebror är den snällaste ungen, utan tvekan.

Har inte läst igenom hela tråden så om ni har några namn skulle jag uppskatta det sjukt mycket. Jag ska ta detta till botten. Kan även inte öppna sidan i mobilen just nu.

Detta kommer från en andra generations invandrare, stoppa massinvandringen för i helvetet. Vi är trötta på den här skiten, låt alla muslimska invandrare göra sånt här i deras egna länder, detta är inte acceptabelt.
Citera
2011-02-24, 14:35
  #122
Medlem
NurseDiesels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
Det stämmer mycket väl, detta har hänt. Och om ni undrar varför jag vet så beror det på att min lillebror är en utav de 11 åriga pojkarna. Förstår inte varför sånt här händer. Min lillebror är den snällaste ungen, utan tvekan.

Har inte läst igenom hela tråden så om ni har några namn skulle jag uppskatta det sjukt mycket. Jag ska ta detta till botten. Kan även inte öppna sidan i mobilen just nu.

Detta kommer från en andra generations invandrare, stoppa massinvandringen för i helvetet. Vi är trötta på den här skiten, låt alla muslimska invandrare göra sånt här i deras egna länder, detta är inte acceptabelt.

Om jag var du så skulle jag lyfta luren NU och tipsa någon av de stora tidningarna, kräv din rätt att få din historia hörd. Det här måste komma ut. Folk måste få veta när sånt här händer, annars tvingas dom leva i okunskap med skygglappar tillhandahållna av PK-väldet!
Citera
2011-02-24, 14:35
  #123
Medlem
FrozenFists avatar
Skulle man kunna få en annan källa på händelsen? Tack.
Citera
2011-02-24, 14:40
  #124
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Nu börjar vi återigen närma oss OT, men samtidigt så rör det kanske ämnet. Modsen får väl smälla mig på fingrarna annars...
Citat:
Ursprungligen postat av Gazaremsan
Tack för svaren.
Kan du mer i detalj berätta vad ni förklarar för "barnen" avseende sexualbiten?
Nej, jag har det inte i huvudet. Sexuallagstiftningen är i alla fall det första och viktigaste.
Citat:
Ursprungligen postat av Gazaremsan
Känns det verkligen som att ni "eldar för kråkorna" med tankte på tidigare incidenter - inte bara denna.
Ja, eftersom vi knappt haft några incidenter med ensamkommande på olika boenden i kommunen rörande den här typen av problem under en så pass lång perid, så känns det en smula överflödigt emellanåt. Jag tycker också att det finns en viss risk att det blir ett dokument/information för att själv ha ryggen fri ifall något händer.
Citat:
Ursprungligen postat av Gazaremsan
Många "barn" kommer från kulturer där kvinnan betraktas som andra klassens medborgare och lättklädda kvinnor som lovligt byte. Ex. i Egypten så har 83% av kvinnorna ha blivit utsatta för sexuella trakaserier. De flesta kvinnor som rest till Egypten vet att reseledaren varnar dem för att gå omkring lättklädda och att aldrig gå ensamma på kvällen - inte direkt de rekommendationer kvinnor som reser till ex. Thailand får, finns det kulturella anledningar till att ni får tala om för "barnen" vad svensk lagstiftning säjer angående sexualbrott?
De flesta ensamkommande är från Afghanistan och Somalia, och där har jag inte upplevt att man per definition ser ner på kvinnor eller behandlar dem illa. Kanske är det mer specifikt för Egypten eller Nordafrika? Har en kompis som hatar marockaner av samma orsak, nämligen... Men som jag sa så finns det likafullt även kulturella skäl till att vi tar upp den här typen av frågeställningar.
Citat:
Ursprungligen postat av Gazaremsan
Och slutligen: tror du att människor som kommer till Sverige och som inte besitter en grundläggande respekt för kvinnor i allmänhet (och lättklädda i synnerhet) verkligen går att intergrera i det svenska samhället?
För det första så blir det en rätt sned frågeställning, då min uppfattning är att de flesta har en väldigt sund och schysst respekt för kvinnor i allmänhet. När det gäller personer som kommer från delar av världen där det kan förekomma den här typen av dålig respekt som du pratar om, så tror jag att det är väldigt individuellt och att den stora majoriteten inrättar sig i leden utan problem. Sen blir det en delikat fråga om huruvida det är värt den överrepresentation som ändå trots allt finns rörande exempelvis våldtäkter och våldsbrott.

Men starta gärna en tråd på I&I om det ska diskuteras mer generella frågor rörande just integration eller invandring!
Citera
2011-02-24, 14:42
  #125
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killa_Mike
Tills vi får reda på något annat eller något som motstrider det som rapporterats så måste vi ju förhålla oss till det vi vet. Vi kan ju inte diskutera det som inte har rapporterats, då är det ju off topic och ska inte tas här.

Det är då otroligt upprörande att moderatorerna i detta delforum försöker marginalisera situationen och underminera det som diskuterats. Och sedan försöka belysa helt andra omständigheter som inte ingår i det som rapporterats eller ska diskuteras.

Att en av moderatorerna sedan erkänner att han på daglig basis jobbar med ensamkommande asylsökande män färgar ju hans åsikter och man kan misstänka en dold agenda bakom hans engagemang här.

Nej, högst anmärkningsvärt beteende av moderatorerna.
Jag är inte moderator på den här avdelningen, och jag deltar i debatten på exakt samma villkor som alla andra. Min "agenda" har du förstås all rätt att ifrågasätta och jag uppmuntrar alla former av källkritik, men den är knappast topic i tråden va?
Citera
2011-02-24, 14:46
  #126
Medlem
Med risk för att bli tjatig så undrar jag varför man inte kommer åt länken till PI , de har kanske
någon uppdatering av incidenten ?

Tacksam ifall någon kan svara !
Citera
2011-02-24, 14:46
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Jag är inte moderator på den här avdelningen, och jag deltar i debatten på exakt samma villkor som alla andra. Min "agenda" har du förstås all rätt att ifrågasätta och jag uppmuntrar alla former av källkritik, men den är knappast topic i tråden va?

Lika lite som ditt ifrågasättande och källkritik av detta fall. Tråden handlar om vad det är som har hänt, vem det är som är inblandade och vad det bör ha för konsekvenser.

Om du vill göra en analys av PI som en pålitlig nyhetsförmedlare så får du starta en egen tråd.
Citera
2011-02-24, 14:48
  #128
Medlem
Gazaremsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
Det stämmer mycket väl, detta har hänt. Och om ni undrar varför jag vet så beror det på att min lillebror är en utav de 11 åriga pojkarna. Förstår inte varför sånt här händer. Min lillebror är den snällaste ungen, utan tvekan.

Har inte läst igenom hela tråden så om ni har några namn skulle jag uppskatta det sjukt mycket. Jag ska ta detta till botten. Kan även inte öppna sidan i mobilen just nu.

Detta kommer från en andra generations invandrare, stoppa massinvandringen för i helvetet. Vi är trötta på den här skiten, låt alla muslimska invandrare göra sånt här i deras egna länder, detta är inte acceptabelt.
Berätta gärna mer, vi vill veta allt.
Och ja du ska gå till tidningarna, kontakta dem genast och se till att dokumentera kontakten med dem i fall de skulle vägra ta upp din historia av PK-skäl.
Citera
2011-02-24, 14:49
  #129
Medlem
Anläggningschefen Erik på Husbybadet har iallafall haft på sin mobil (0739215195)och då som jag antar också lyssnat av meddelande och sett missade samtal Han har ändrat sitt svarsmeddelande från det att jag ringde för mellan 1-2 timmar sedan!
Jag skickade in infon som fanns till AB igår men 0 respons som vanligt från kommunistblaskan.
Dom vill ju inte gå i SDs kölvatten det skulle bli allt för pinsamt för dom så som det spottats efter oss stödjare till SD. Denna fråga handlar dock om att 11-åriga små tjejer blivit antastade så att mörka är att medverka enligt mig!
Citera
2011-02-24, 14:49
  #130
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
Det stämmer mycket väl, detta har hänt. Och om ni undrar varför jag vet så beror det på att min lillebror är en utav de 11 åriga pojkarna. ---

Kan inte Du ge lite mer fyllig beskrivning om vad som hände? Skriv fritt ur hjärtat och beskriv vad Du vet och vad Du tror.

Gör föräldrarna något?
Citera
2011-02-24, 14:54
  #131
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stooner1965
Anläggningschefen Erik på Husbybadet har iallafall haft på sin mobil (0739215195)och då som jag antar ----

Skulle man inte gå en nivå upp till Eric´s chef och fråga om läget. Jag kan inte organisationen men någon kanske kan nysta lite här.
Citera
2011-02-24, 15:15
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Kan inte Du ge lite mer fyllig beskrivning om vad som hände? Skriv fritt ur hjärtat och beskriv vad Du vet och vad Du tror.

Gör föräldrarna något?

Jag har inte alla detaljer men brorsan berättade (som det står) att dem antastade flickorna och sedan kom killarna för att skydda dem. Men brorsan o hans kompis hade ingen chans mot det äldre och större gänget.

Kan berätta att det här är har påverkat min lillebror, blir illa bara av tanken. Jag har tränat mma i år men är inte den typen som bråkar, alls. Men denna händelse gör mig så otroligt förbannad. Att vi släpper människor som är i fara för att dem sedan ska göra så här? Vet att värre händer, men det känns verkligen när det händer ens lillebror.

Jag kommer med mer info ikväll när jag snackat lite mer detaljerat med brorsan.

Jag är så otroligt nära på att utveckla en stor känsla av rasism inuti. Vad tänker dessa människor? Lever dem fortfarande i stenåldern? Varför är det bara islam som inte förstår innebörden av utveckling? Att dem täcker Sina kvinnor för att "bara mannen ska njuta av sin fru". Eller att gris är "ett smutsigt djur". Dem är ju otroligt efterblivna, dem lyckades landsätta sig där det finns olja och nu har dem en otrolig makt i världen.

OnT: ställ gärna frågor som jag kan skaffa info till inför ikväll.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback