Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-02-22, 17:05
  #1
Medlem
När jag ska logga in, så står det: "Tjänsten User Profile Service misslyckades med inloggningen. Det går inte att läsa in användarprofilen." Jag har bara ett konto så jag gick in på felsäkert läge, för att skapa ett nytt konto, men det gick inte.
(Jag har en HP 625 Windows 7).
Jag har varit inne på internet på en annan dator (eftersom jag inte kan gå in på internet i felsäkert läge) på HP support, men det var som att försöka läsa grekiska.

Är det någon som vet hur man löser det problem jag har?


Tack på förhand!
Citera
2011-02-22, 17:13
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Nu står det förvisso detta i inledningen.

Dokumentet avser stationära HP- eller Compaq-datorer med Windows 7.

Men det är värt ett försök. Guiden -> http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/d...name=c02700845
Citera
2011-02-22, 22:01
  #3
Medlem
roleones avatar
Nu framgår det inte riktigt vilket konto det var du försökte logga in på för att skapa ett nytt när du var i felsäkert läge. Prova att använda kontot "Administratör" (måste skrivas "Administrator" på engelska versioner) och utan lösenord (alt. administrator med gemener som lösenord). Där bör du ha full access och således kunna skapa en ny profil. I annat fall så rekommenderar jag att du skiter i HP's guide och helt enkelt kopierar katalogen "Default" ifrån C:\Users, döper om den till ditt nya accountnamn och tar bort skrivskydd och döljning. Det bör räcka. Sen får du sätta ett lösen när du väl är inne.
Citera
2011-03-09, 19:38
  #4
Medlem
Jag har nu försökt allt det som ni har föreslagit, men det gick inte. Antingen går det inte eller så gjorde jag fel i nån av mina försök att fixa datorn. Det e så himla frustrerande, varför kan den inte bara funka som den ska?!!
Citera
2011-03-18, 00:19
  #5
Medlem
Om någon av er som läser det här, "vet" exakt vad jag måste göra eller själv varit med om det och på så vis vet, SNÄLLA skriv.
Jag skulle bli djupt tacksam för din hjälp!
Citera
2011-03-18, 07:21
  #6
Medlem
roleones avatar
Har du kvar din installationsskiva för windows? Kör isådanafall i den, tryck på F12 när datorn startar och välj DVD/CD som boot option. Kör sedan Windows Repairation Tool från CD:n så bör ditt problem vara löst. Återkoppla gärna i tråden hur det gick.

Fungerar inte det så tycker jag du ska formatera och installera om datorn.
Citera
2011-04-07, 22:21
  #7
Medlem
Hej alla glada! Jag har en mycket kul nyhet, jag hittade en sida HÄR på flashback där det stod hur man skulle göra och det GICK!!!
Så här gjorde jag:

Starta datorn i felsäkert läge och logga in med ett Adminkonto.

1. Regedit (klicka på start o skriv in hela ordet där man kan söka efter program och filer) och klicka på den.
2. Gå till HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList
3. Här ligger det några mappar som startar med S-1-5 – detta är profilmappar för varje konto.
4. Det ligger 2st mappar med samma namn här, men en av dom har .bak efter sig – det är denna som är korrupt.
5. Då lägger man till .old på den mappen som INTE har .bak efter sig, och så tar man bort .bak på den andra mappen.
6. Starta om datorn och du borde kunna logga in.

Till er som råkat ut för det problem jag hade; GÖR DET som står ovan, om du gör rätt, så kan jag garantera att det fungerar (iallafall i 99% av fallen).
Citera
2011-04-07, 22:56
  #8
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elenora
Hej alla glada! Jag har en mycket kul nyhet, jag hittade en sida HÄR på flashback där det stod hur man skulle göra och det GICK!!!
Så här gjorde jag:

Starta datorn i felsäkert läge och logga in med ett Adminkonto.

1. Regedit (klicka på start o skriv in hela ordet där man kan söka efter program och filer) och klicka på den.
2. Gå till HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList
3. Här ligger det några mappar som startar med S-1-5 – detta är profilmappar för varje konto.
4. Det ligger 2st mappar med samma namn här, men en av dom har .bak efter sig – det är denna som är korrupt.
5. Då lägger man till .old på den mappen som INTE har .bak efter sig, och så tar man bort .bak på den andra mappen.
6. Starta om datorn och du borde kunna logga in.

Till er som råkat ut för det problem jag hade; GÖR DET som står ovan, om du gör rätt, så kan jag garantera att det fungerar (iallafall i 99% av fallen).
Då har jag en synpunkt. OM man nu har tillgång till adminkonto på datorn och kommer in varför då inte bara kopiera c:\användare\xx till mappen yy. Ta bort kontot nn och återskapa det.
Alternativt gå via kontrollpanelen\system\avancerade systeminställningar\användarprofiler och ta bort helvetet.
Att jävlas inne i registret när man inte vet hur man tar bort en korrupt användarprofil ÄR att be om ett helvete.
Citera
2011-04-08, 21:58
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dempa69
Då har jag en synpunkt. OM man nu har tillgång till adminkonto på datorn och kommer in varför då inte bara kopiera c:\användare\xx till mappen yy. Ta bort kontot nn och återskapa det.
Alternativt gå via kontrollpanelen\system\avancerade systeminställningar\användarprofiler och ta bort helvetet.
Att jävlas inne i registret när man inte vet hur man tar bort en korrupt användarprofil ÄR att be om ett helvete.


eee....., jag e nog inte rätt person att fråga om ngt sånt. Jag gjorde det som jag hittade på en
annan flashback-sida och det funkade på min dator. Jag är ingen laga-dator geni precis.
Citera
2011-04-11, 17:00
  #10
Medlem
Till er som har råkat ut för samma problem som jag och lyckats fixa datorn på det sättet som jag berättar om ovan; skriv gärna i tråden och berätta. Det vore kul att veta om nån lyckats laga sin dator efter läst denna tråden.
Citera
2011-04-11, 17:04
  #11
Medlem
Jag jobbar på en datorsupport och stöter på det här problemet flera gånger i veckan. Jag guidar ofta kunder enligt ovanstående guide över telefon, och det fungerar utmärkt. Det enda du gör är att aktivera en backup av din användarprofil i windows registry editor.
Citera
2011-04-17, 02:05
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqwarts
Jag jobbar på en datorsupport och stöter på det här problemet flera gånger i veckan. Jag guidar ofta kunder enligt ovanstående guide över telefon, och det fungerar utmärkt. Det enda du gör är att aktivera en backup av din användarprofil i windows registry editor.


Vet du varför detta händer vissa datorer??
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback