2011-10-27, 20:27
Bannlyst
Jag gick in på HKEY och allt det där, väl inne på profile list finns det 4 olika mappar, ingen av dom med samma namn, HUR fan ska jag då gå tillväga?

mapparna heter

S-1-5-18
S-1-5-19
S-1-5-20
S-1-5-21-1792577560-2397486594-2620553692-32928.bak
Citera
2013-10-03, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dempa69
Då har jag en synpunkt. OM man nu har tillgång till adminkonto på datorn och kommer in varför då inte bara kopiera c:\användare\xx till mappen yy. Ta bort kontot nn och återskapa det.
Alternativt gå via kontrollpanelen\system\avancerade systeminställningar\användarprofiler och ta bort helvetet.
Att jävlas inne i registret när man inte vet hur man tar bort en korrupt användarprofil ÄR att be om ett helvete.

För att det är jättefel!
Du lämnar kvar en massa skit i registret och programmen kommer kolla på 2 ställen osv osv osv.
Citera
2013-10-27, 09:19
Medlem
monkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elenora
Hej alla glada! Jag har en mycket kul nyhet, jag hittade en sida HÄR på flashback där det stod hur man skulle göra och det GICK!!!
Så här gjorde jag:

Starta datorn i felsäkert läge och logga in med ett Adminkonto.

1. Regedit (klicka på start o skriv in hela ordet där man kan söka efter program och filer) och klicka på den.
2. Gå till HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList
3. Här ligger det några mappar som startar med S-1-5 – detta är profilmappar för varje konto.
4. Det ligger 2st mappar med samma namn här, men en av dom har .bak efter sig – det är denna som är korrupt.
5. Då lägger man till .old på den mappen som INTE har .bak efter sig, och så tar man bort .bak på den andra mappen.
6. Starta om datorn och du borde kunna logga in.

Till er som råkat ut för det problem jag hade; GÖR DET som står ovan, om du gör rätt, så kan jag garantera att det fungerar (iallafall i 99% av fallen).
Tack så mycket. Denna tråden räddade några hundra ovärderliga kort från min resa till Sydamerika, tack
Citera
2013-11-18, 12:17
Medlem
Måste bara tacka för hjälpen och säga att det funkade att göra som Elenora skrev! Trodde inte det skulle funka för hade suttit 1 timme och provat alla olika saker... Tack för att du skrev ner det här och för den enkla genomgången!
Citera
2013-12-09, 19:13
Medlem
spückos avatar
Alltså Elenora, TACK! Höll på att få psykbryt och fattade ingenting. Efter febrilt surfande på mobilen hittade jag då denna tråd och nu går det att logga in ^^^
Flashback och dess medlemmar bör adlas.
Citera
2013-12-12, 21:14
Medlem
Fixade min dator nu med hjälp av denna tråd!
Citera
2013-12-13, 07:24
Medlem
GalFisks avatar
Om drtta inte funkar, eller man inte vågar, kan det funka att använda Windows systemåterställning till ett datum innan problemet började. Jag har visserligen bara testat det en gång, men då fungerade det utmärkt.
Citera
2013-12-16, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elenora
Hej alla glada! Jag har en mycket kul nyhet, jag hittade en sida HÄR på flashback där det stod hur man skulle göra och det GICK!!!
Så här gjorde jag:

Starta datorn i felsäkert läge och logga in med ett Adminkonto.

1. Regedit (klicka på start o skriv in hela ordet där man kan söka efter program och filer) och klicka på den.
2. Gå till HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList
3. Här ligger det några mappar som startar med S-1-5 – detta är profilmappar för varje konto.
4. Det ligger 2st mappar med samma namn här, men en av dom har .bak efter sig – det är denna som är korrupt.
5. Då lägger man till .old på den mappen som INTE har .bak efter sig, och så tar man bort .bak på den andra mappen.
6. Starta om datorn och du borde kunna logga in.

Till er som råkat ut för det problem jag hade; GÖR DET som står ovan, om du gör rätt, så kan jag garantera att det fungerar (iallafall i 99% av fallen).

Grymt, det här fungerade för mig!
Citera
2013-12-26, 15:27
Medlem
Farsan har samma problem på sin dator. Det jävliga är att om man, under uppstarten, medelst tryckande på de förment korrekta F-tangenterna försöker komma in på typ BIOS eller sidan där man kan ställa om till felsäkert läge så fortsätter skärmen bara att vara svart. Startsekvensen är på det hela skum på hans dator under normala omständigheter: den går från svart skärm direkt till inloggningen utan att presentera sig (PackardBell, tror jag) eller något annat alls.
Citera
2013-12-26, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majorna hammerskins
Farsan har samma problem på sin dator. Det jävliga är att om man, under uppstarten, medelst tryckande på de förment korrekta F-tangenterna försöker komma in på typ BIOS eller sidan där man kan ställa om till felsäkert läge så fortsätter skärmen bara att vara svart. Startsekvensen är på det hela skum på hans dator under normala omständigheter: den går från svart skärm direkt till inloggningen utan att presentera sig (PackardBell, tror jag) eller något annat alls.

håll f8 intryckt under uppstart innan windows laddas så skall du hamna i felsäkert läge

om windows startar kan välja kör>>skriv msconfig tryck på ok och sen välj diagnostik start

mvh
t
Citera
2013-12-26, 17:34
Medlem
Tack, jag skall testa det.
Citera
2013-12-29, 15:21
Medlem
Nä, järnspikar, det funkar inte. När man håller F8:an intryckt uppstår bara ett klagande tjut-läte och skärmen framhärdar i sin svarthet. Vad göra. Operativsystemet fanns till råga på allt redan som självinstallerande i själva datorn, så det finns ingen skiva man kan falla tillbaka på heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in