• 1
  • 2
2011-02-17, 12:52
Moderator
Falukropps avatar
Detta är tråden för all diskussion om Nintendo Wii som inte passar in i någon av de andra officiella trådarna:

Nintendo Wii - Support
Nintendo Wii - Online och nätverksspelande
Nintendo Wii - Chippning, softmods, usb-loading, brända spel, homebrew

Observera att vi inte diskuterar specifika Wii-spel här, de kan med fördel avhandlas i Dator och Konsol: Spel. Om tråden för spelet du vill diskutera inte redan finns, skapa den.

//mod
Senast redigerad av Falukropp 2011-02-17 kl. 13:03.
Citera
2011-02-19, 16:35
Medlem
lumbas avatar
Någon här som spelat the legend of zelda wind waker på wii? Jag har ditheringspoblem(vad kallas det på svenska?) vet inte om det beror på upplösningen eller har med färgerna att göra.

Spelet är NTFS och spelas på mitt softmoddade PAL-wii, 32'' SD-tv.

Vad för slags kablar ger bäst bild på en SD-tv?
Citera
2011-02-20, 00:50
Medlem
lumbas avatar
Lite mer om mitt problem ovan för att göra det lite tydligare.

Kollar man på DEN HÄR BILDEN så ser man hur röken är helt prickig på vänstersidan, nästan allt i wind waker har så runt sig.
Citera
2011-02-20, 05:32
Medlem
har du testat component kabel?
http://www.buyelectronicstore.com/im...ntendo_Wii.jpg
Citera
2011-02-20, 10:49
Medlem
lumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
har du testat component kabel?
http://www.buyelectronicstore.com/im...ntendo_Wii.jpg

Min tv har bara scart, s-video och rby.

Men jag fick bort prickarna genom att sänka skärpan så mycket som det gick.
Citera
2011-03-06, 02:41
Medlem
Thelightbluebirds avatar
Någon som testat om det går att använda Apple Wireless Keyboard till Wii? Deras vanliga med USB kabel fungerar enligt bla youtube klipp. Men skulle vilja veta om det även går med det trådlösa?

Edit: kanske även skall lägga till att jag såg att Logitech Wireless Keyboard funkar. Då den kommer emd en adapter som man kopplar till USB. Så då kanske det bara får att köpa en blåtandsadapter som man kopplar apples tangentbord till?
Senast redigerad av Thelightbluebird 2011-03-06 kl. 02:48.
Citera
2011-04-27, 20:09
Medlem
Tsubasas avatar
Vart köper man ett wii billigast just nu? OM man vill köpa det i butik, alltså ej över internet.
Citera
2011-04-27, 20:52
Medlem
lumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsubasa
Vart köper man ett wii billigast just nu? OM man vill köpa det i butik, alltså ej över internet.

Skulle tro att elgiganten eller media markt har det billigast.
Citera
2011-05-15, 04:05
Medlem
qrizzes avatar
Man kan ju tycka att det borde släppas en uppdatering snart. Senast släpptes sep 2010.
Citera
2011-05-29, 13:16
Bannlyst
Det jag hatar med Wii är alla dessa spel med Mii gubbar. De är så himla fula. De är också besatt i att göra spel som heter nått med Party! De har väl typ 30 spel som heter nått med party! Blev himla irriterad igår när man besökte en elgiganten butik i sthlm där man kunde köpa ett wii för bara 1290 kr. Köpte mitt för 1.979 nu kan man köpa det för 1749 i samma internetbutik och då ingår frakt! Jag säljer nu mitt Wii spel. Jag har tröttnat. Hatar New Super mario wii! Alla jäkla sport spel hatar jag med!
Senast redigerad av FantaNaranja 2011-05-29 kl. 13:40.
Citera
2011-05-29, 13:48
Bannlyst
Vad är skillnaden på Wii Nordic och Wii EU?
Citera
2011-06-10, 17:11
Medlem
Wii olika processor

Har tänkt att slå tillfället i akt och köpa ett Wii. Såg att det finns två olika processor att välja på.
Är det någon som har testat båda modellerna och märker ni isåfall någon skillnad på dom?
Vill inte slänga ut 500 i onödan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in