• 4
  • 5
2019-03-01, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Kan man spela Twilight Princess med en Pro Controller? Går knappt att hitta på Google då de flesta undrar om Wii U och Twilight Princess HD.

Edit: tydligen inte. Funkar det bra på Wii med de kontrollerna? Har bara kört det på GameCube.

Wii-versionen duger, men tycker Gamecube-versionen är överlägsen då du har full kontroll av kameran, vilket du inte har i Wii-versionen. Så är man van vid Gamecube-versionen, så känns det rätt handikappande när man inte kan rotera kameran. Sedan är Wii-versionen spegelvänd, så om du är van vid Gamecube-versionen så lär du bli rätt förvirrad.
Citera
2019-03-01, 22:21
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABC.
Wii-versionen duger, men tycker Gamecube-versionen är överlägsen då du har full kontroll av kameran, vilket du inte har i Wii-versionen. Så är man van vid Gamecube-versionen, så känns det rätt handikappande när man inte kan rotera kameran. Sedan är Wii-versionen spegelvänd, så om du är van vid Gamecube-versionen så lär du bli rätt förvirrad.
Har inte spelat det sen året det kom ut haha. Aja får chansa och köpa nån kontroll.
Citera
2019-08-02, 01:30
Medlem
Elementarts avatar
Jag spelar fortfarande på min Wii emellanåt o har hört att en komponent kabel ska vara bättre än HDMI-adaptern som finns. Vad blir det för skillnad på dessa två när man spelar?
Citera
2019-08-02, 10:37
Medlem
Nintendo Wii:

När man vill använda fantasin på allvar, och gissa sig till vad karaktärerna på skärmen ska föreställa.
Citera
2020-07-14, 21:27
Medlem
Någon som fortfarande använder ett Wii?
Citera
2021-02-23, 19:09
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxitaxiiii
Någon som fortfarande använder ett Wii?

Ibland, men min cd-läsare i konsolen har börjat krångla, ibland spottar den bara ut skivan. Jag ångrar nu i efterhand att jag inte köpte några spel Online till Wii, det verkar ändå ha funnits ett par intressanta titlar där.
Citera
2021-02-23, 19:17
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Nu när tråden ändå är uppe. Köpte min på BR leksaker (Finns det ens kvar?. Var på releasedagen. Stod utanför tidigt på morgonen och lyckades få tag på mitt ex. Var väl typ 15 eller något då. Tyvärr hade inte föräldrarna kvar pengar för spel så fick köra pissiga wii sports ett tag. Har dessutom för mig att zelda twillight princess var typ utsålt också. Fick mitt ex via ebay eller något sådant Inget ockerpris utan det var normalpris som någon sålde det för.

Vet inte hur länge jag hade mitt wii. Kanske 3 år? Sen tröttnade jag och hade dessutom problem med mitt ps3 som jag behövde reparera och sålde det då. Var så tomt på bra spel. Metroid prime Zelda. Mario galaxy. Super paper mario. Tredje part support var skräp. Allt som kom var bara massa trista partyspel. Kommer ärligt talat inte på något mer spel än så. Kanske smash bros då.

Sett till hypen blev wii en ordentlig besvikelse för egen del. Missade tyvärr mario galaxy 2 då som jag tror kom ut till wii också. Tror det är det enda jag ångrar att jag aldrig fick lira. Ska jag säga något bra om konsolen var att den var snygg. Snyggaste konsolen enligt mitt tycke. Vit och liste upp fint med blått. Liten och nätt var den. Wii moten uttnyttjades inte så väl förutom med Metroid prime 3 som var strålande.
Citera
2021-03-15, 09:52
Medlem
Gosifs avatar
En fråga om bäst kvalite på 4k tv..

Jag testade med en RCA-> hdmi adapter, kvaliten blev riktigt kasst,

Frågan är: blir det bättre kvalite på bilden av en YPbPr och L/R Audio till HDMI? Alltså en komponentvideo-konverter till hdmi?
Senast redigerad av Gosif 2021-03-15 kl. 10:10.
Citera
2021-12-05, 23:35
Medlem
Elementarts avatar
Vet inte vilken komponentkabel som blir bäst.

Wii verkar ju för övrigt fortfarande vara en ganska het konsol, särskilt till barn. Det har börjat bli dyrt o samla spel till Wii, priserna på vissa spel ligger ju runt 400-500 spänn.
Citera
2021-12-20, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Vet inte vilken komponentkabel som blir bäst.

Wii verkar ju för övrigt fortfarande vara en ganska het konsol, särskilt till barn. Det har börjat bli dyrt o samla spel till Wii, priserna på vissa spel ligger ju runt 400-500 spänn.

Är det sant? Jag lär ha 6-7 spel som ligger i någon flyttkartong och samlar damm. Super Mario Galaxy 1 och 2, Mario Kart, Goldeneye och ett gäng till. Man kanske kan få någon krona för dom på Blocket med andra ord?
Citera
2021-12-20, 01:17
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Är det sant? Jag lär ha 6-7 spel som ligger i någon flyttkartong och samlar damm. Super Mario Galaxy 1 och 2, Mario Kart, Goldeneye och ett gäng till. Man kanske kan få någon krona för dom på Blocket med andra ord?

Mario Kart och Galaxy är i alla fall värda ett par hundra. Jag köpte Mario Kart för några år sedan, för ca 200 kronor. Nu brukar det gå för runt 400 kronor. Du kan kolla snittpriset på Tradera för titlarna du säljer.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in