• 30 148 online
  • 1 128 504 medlemmar
  • 58 551 114 inlägg
2011-02-17, 12:51
Moderator
Falukropps avatar
Detta är tråden för Nintendo Wii-support. Allt ifrån enkla problem om hur man kopplar in sin Wii till TV:n och mer avancerade spörsmål som hur man reder ut en banner brick funkar här. Har du ett problem av teknisk natur med din Wii så är detta rätt ställe att fråga.

Om det du tänkt skriva inte riktigt passar in här, så finns andra officiella trådar som måhända passar bättre:

Nintendo Wii - Chippning, softmods, usb-loading, brända spel, homebrew
Nintendo Wii - Online och nätverksspelande
Nintendo Wii - Allmän diskussion

//mod
Senast redigerad av Falukropp 2011-02-17 kl. 12:59.
Citera
2011-03-02, 18:20
Medlem
Kent-Herberts avatar
Är Wii -Tv kablar regionsfria?

Dum fråga kanske. Men är Component kablar för Wii regionberoende eller er component ett universellt system (pal/ntsc osv)?

Undrar samma ang. AV och S-video

Kram
Kent-Herbert
Citera
2011-03-02, 18:47
Medlem
Ufojesuss avatar
S-video fungerar inte på PAL-enheter.
Citera
2011-03-02, 19:27
Medlem
Kent-Herberts avatar
Men dem andra fungerar med pal-tv?
Citera
2011-03-02, 20:21
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Men dem andra fungerar med pal-tv?

Det är själva konsollen som inte har stöd för S-video. Men de andra (komposit, komponent, RGB-scart) funkar på en PAL-enhet.
Citera
2011-03-04, 16:00
Medlem
Erik1974s avatar
Kan man veta om detta är original eller kopia. Görs det exakta kopior som finns i omlopp.

Det rör en Wii remote med inbyggd motion plus samt nunchuck.

http://www.tradera.com/Wii-kontroll-...2527_128698210
Citera
2011-03-04, 17:57
Medlem
Kent-Herberts avatar
Kopiorna är rätt lika ja. Brukar iof inte stå intendo på (om det inte är ren pirat) men ibland tyv WUU (Istället för Wii) Svårt att se på bilden.

Edit ;: Såg bild 2. Brukar väll inte stå "motion plus inside" på Nintendos egna??
Citera
2011-03-04, 18:19
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Kopiorna är rätt lika ja. Brukar iof inte stå intendo på (om det inte är ren pirat) men ibland tyv WUU (Istället för Wii) Svårt att se på bilden.

Edit ;: Såg bild 2. Brukar väll inte stå "motion plus inside" på Nintendos egna??
Hej,
Jo, det står faktiskt "Motion plus inside" på den svarta som vi redan har och som vi fick till då vi köpte Wii. Mest ville jag veta om det cirkulerar massa kopior ute på marknaden. Jag har aldrig själv spelat TV- spel utan ska köpa till sonen. Han är för ung för att ha koll och jag för gammal. Men den ser ut exakt som min original. Tror jag chansar.
Citera
2011-03-04, 21:58
Medlem
Kent-Herberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Hej,
Jo, det står faktiskt "Motion plus inside" på den svarta som vi redan har och som vi fick till då vi köpte Wii. Mest ville jag veta om det cirkulerar massa kopior ute på marknaden. Jag har aldrig själv spelat TV- spel utan ska köpa till sonen. Han är för ung för att ha koll och jag för gammal. Men den ser ut exakt som min original. Tror jag chansar.

Huvudsaken är väll att den fungerar?
Citera
2011-03-14, 19:13
Medlem
Hej jag andvänder gametech komponent kablar. Varje gång jag sätter på wii så blinkar det grönt fast sen när man kommer till wii menu så blir det bra igen, ska det va så här?
Citera
2011-03-16, 12:24
Medlem
GataJs avatar
Jag upplever ett litet lagg när jag spelar. Har testat att synca on handkontrollerna och allt sånt.

När jag spelar New Super Mario Bros wii märker jag av det mest. Först tänkte jag inte på det så mycket, men nu har jag spelat samma spel hos en annan. Och det var stor skillnad på responsen på kontrollen!

Ska säga att jag även provat 3 olika kontroller med samma resultat. Funderar på om det är sensos baren? Ska låna en och testa till helgen.

Någon mer som har vart med om detta?
Citera
2011-03-17, 12:48
Medlem
Femdomfjantens avatar
Sensor baren används bara till pekaren, den används inte i NSMB Wii.

Spelar du på en LCD/LED-tv/?
Vissa tv-apparater har bildförskönande funktioner som fördröjer responstiden, har du sett om du har någonting sådant aktiverat?.
Citera