• 33 520 online
  • 1 128 504 medlemmar
  • 58 552 153 inlägg
2011-02-17, 12:20
Moderator
Falukropps avatar
Detta är tråden där vi diskuterar allt som rör PSN och nätverksspelande på Playstation 3. Även tekniska spörsmål kring PSN och nätverksspel kan diskuteras här, trots att vi har en dedikerad supporttråd för PS3.

Om inlägget du tänkt skriva inte riktigt passar in i denna tråd, så finns det flera officiella Playstation 3-relaterade trådar som kanske passar bättre:

Playstation 3 - Support
Playstation 3 - Jailbreak, customfirmware, spelbackuper och homebrew
Playstation 3 - Allmän diskussion

//mod
Senast redigerad av Falukropp 2011-03-01 kl. 21:30.
Citera
2011-02-22, 21:29
Medlem
AnZienTs avatar
Jag inviger tråden med att fråga:

1. Vilka spel ska man rikta in sig på om man endast är ute efter att spela online? Where is the place to be? Jag är all-ätare, men har inte ägt ett playstation sedan PSone (Får mitt PS3 på fredag). För dom som inte förstår frågan, så omformulerar jag; Vilket spel brukar NI offra eran fritid för?

2. Är det fortfarande bra drag online på äldre spel, som har fått en uppföljare eller tenderar dom att dö ut? Tänker på till exempel Killzone.

Mvh!
Citera
2011-02-22, 23:48
Medlem
BurtReynolds112s avatar
Jag kan passa på att fråga varför fungerar det helt plötsligt inte för mig att logga in på playstation network, lirade igår senast utan problem. Har även dubbelkollat idag så att den är uppkopplad mot nätet... Någon som vet varför?
Citera
2011-02-23, 00:10
Medlem
mteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnZienT
1. Vilka spel ska man rikta in sig på om man endast är ute efter att spela online? Where is the place to be? Jag är all-ätare, men har inte ägt ett playstation sedan PSone (Får mitt PS3 på fredag). För dom som inte förstår frågan, så omformulerar jag; Vilket spel brukar NI offra eran fritid för?

För mig är det främst sportspel som gäller online, NHL11 kan jag spela hur mycket som helst utan att tröttna. Annars är väl FPS populärt hos många, och där finns det ju ett antal alternativ att välja på så som CoD, Battlefield, Killzone m.fl.

Citat:
2. Är det fortfarande bra drag online på äldre spel, som har fått en uppföljare eller tenderar dom att dö ut? Tänker på till exempel Killzone.

Beror givetvis på vilket spel det handlar om, men de äldre CoD-spelen är fortfarande populära online exempelvis. Vet inte om detta gäller Killzone 2 dock, tror att KZ3 lär ta över rätt rejält där.
Citera
2011-02-23, 14:09
Medlem
Citat:
Jag inviger tråden med att fråga:

Mvh!

Jag lirar CoD Black Ops , Red Dead Redemption , Battle Field Bad Company 2 , Resident evil 5 mkt spelare på dessa spel
Citera
2011-02-28, 23:41
Medlem
CommonKnowledges avatar
Laddade ner en bil till GT5 via PSN men hur får jag bilen in i spelet?

Filen finns på min PS3 men bilen finns ingenstans när jag kollar runt i spelet.
Citera
2011-03-01, 00:41
Medlem
Vilket är ditt bästa och vilket är ditt sämsta PSN köp ?

Sämsta för mig är nog Sonic The hedgehog 4
Bästa köp Shatter
Citera
2011-03-01, 19:15
Medlem
När jag spelar Fifa 11 online på mitt ps3 så fryser skärmen in game tills jag laggar ut. Oftast i 68 minuten(av någon anledning), ibland tidigare.

Hade liknande problem innan på BFBC2 men det löste sig efter att ha DMZ ps3t samt öppna massa portar. Testat göra samma sak på fifa men det löser sig inte!

Någon som känner igen problemet? Något tips på lösning lr vad felet kan vara?
Citera
2011-03-04, 20:37
Medlem
MOL3s avatar
Köpte CoD 4 för att värma upp mitt FPS spelande, Riktigt kul spel även om de har några år på nacken.
Taggar inför Crysis 2 på PS3, kommer bli riktigt grymt!

Det som känns surt nu för tiden är att man behöver köpa Map pack till nästan alla spel och till NFS:HP så måste man köpa något nytt Pack för att få spela fler olika spelsätt online, riktigt dåligt... Köper man spelet ska väll uppdateringarna vara gratis tycker man!

Sen var det så med NFS:HP att man skriver in CD-key på sitt PS3 konto för att kunna köra online.
Alltså om du lånar ut bara själva spelet till en kompis kan han inte köra online.. Att inte behöva göra detta har ju varit själva grejen med konsolspelandet för mig. Så om det fortsätter såhär med ex. Crysis 2 så kommer jag nog börja fundera på att i fortsättningen köpa spelen till PC.
Citera
2011-03-09, 01:43
Medlem
Hur laddar man ner appar till PS3:an som finns i den amerikanska PS Store men inte i den svenska?

Har inget PS3 själv ännu men funderar på att köpa och vill då ha mlb.tv (baseball app) i min PS3:a. Vet att detta finns I USA men kan inte hitta någon info på den svenska PS3-hemsidan.
Citera
2011-03-09, 17:46
Medlem
Krooked.s avatar
Någon som inte kommer in på PSN? Jag kan ansluta till internet men varken spela online eller gå in på PSN? Det står: "An error has occured.(80023017)"

Någon som är/har varit med om liknande?

Edit: Hittade svaret: http://us.playstation.com/support/an...x.htm?a_id=312

Tydligen ligger det nere för alla till och från i 11 timmar
Senast redigerad av Krooked. 2011-03-09 kl. 17:49.
Citera
2011-03-09, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaentbjorn
Hur laddar man ner appar till PS3:an som finns i den amerikanska PS Store men inte i den svenska?

Har inget PS3 själv ännu men funderar på att köpa och vill då ha mlb.tv (baseball app) i min PS3:a. Vet att detta finns I USA men kan inte hitta någon info på den svenska PS3-hemsidan.
Skapa ett nytt account men säg att du kommer från USA (Lugnt, bara du inte snor någons identitet :P) Sedan kan du nog ladda ner det och köra på ditt riktiga konto
Citera