• 46 903 online
  • 1 139 770 medlemmar
  • 59 045 579 inlägg
2007-12-26, 14:41
Medlem
någon som vet ett bra och billigt alternativ på hur man kan chippa ps3?

Kapar förstainlägget för att länka till rätt ställen i tråden:

Jailbreak-FAQ - Uppdaterad 2011-02-17

Jailbreak-guide

Customfirmware-guide

Och glöm inte att alla diskussioner om var man kan ladda ner spel tar du i Fildelning.

//Mod
Senast redigerad av mog 2011-02-17 kl. 21:52.
Citera
2007-12-26, 15:19
Medlem
Ufojesuss avatar
Finns inte ännu.
Citera
2007-12-26, 15:34
Medlem
Better_Halfs avatar
kommer antagligen inte komma heller med tanke på vilken tid det tagit.
Microsoft gjorde sin maskin lättknäckt med flit för att krossa allt vad ps3 heter.
Sony gjorde sin oknäckbar och grväde sin egen grav, sälj ps3an och köp en bra konsol ist
Citera
2007-12-26, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Better_Half

Konsollen har varit ute just över ett år, Gamecuben tog det ju flera år för innan chippen kom.

Citat:
Sony gjorde sin oknäckbar och grväde sin egen grav, sälj ps3an och köp en bra konsol ist

Hur ska företagen kunna tjäna pengar på att folk piratkopierar när hårdvaran i sig säljs med förlust? Snarare så att konsollen går åt helvete om det är för enkelt att piratkopiera, titta bara på PSP, hårdvaran säljer väldigt bra, spelen säljer åt helvete dåligt vilket har resulterat i att ingen bryr sig om att satsa på den längre.
Citera
2007-12-26, 16:03
Medlem
Better_Halfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivid
Konsollen har varit ute just över ett år, Gamecuben tog det ju flera år för innan chippen kom.

Hur ska företagen kunna tjäna pengar på att folk piratkopierar när hårdvaran i sig säljs med förlust? Snarare så att konsollen går åt helvete om det är för enkelt att piratkopiera, titta bara på PSP, hårdvaran säljer väldigt bra, spelen säljer åt helvete dåligt vilket har resulterat i att ingen bryr sig om att satsa på den längre.

Ps2 är en av de största konsolerna någonsin och speltillverknig pågår fortfarande efter 8 år trots stor piratmarknad
Citera
2007-12-26, 16:14
Medlem
Citat:
Microsoft gjorde sin maskin lättknäckt med flit för att krossa allt vad ps3 heter.

He..rre...gud... *Skriver detta i sin rosa dagbok med rubriken "Idiotiska kommentarer".

Denna kommentar är inte heller så smart, men vad du säger är helt påhittat.
Citera
2007-12-26, 18:04
Medlem
Better_Halfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waffles
He..rre...gud... *Skriver detta i sin rosa dagbok med rubriken "Idiotiska kommentarer".

Denna kommentar är inte heller så smart, men vad du säger är helt påhittat.

ja vet
Citera
2008-08-12, 22:35
Medlem
Sugmins avatar
chip till ps3

någon som vet varför det inte har kommit något chip eller firmware till ps3?

edit: jag menar firmware som man tex kan spela brända spel med
Senast redigerad av Sugmin 2008-08-12 kl. 22:38.
Citera
2008-08-12, 22:38
Medlem
wilcores avatar
chip vet jag inte, men hackad firmware är snart här har jag hört rykten om.
Citera
2008-08-13, 00:30
Medlem
Jag läste någonstans att folk inte lägger in så mycket tid på att försöka hacka PS3 så man kan spela brända spel för att man redan kan använda Linux på PS3.

En annan anledning är att spelen är för stora samt att dom ska brännas på Blu-Ray skiva och i dagens samhälle kostar det att ha en BR brännare.

Men jag antar att dom kommer fixa så att man kan spela spelen genom hårddisken så som dom gjorde med PSPn fast genom memorystick
Citera
2008-08-13, 00:39
Avstängd
Vapendragares avatar
Du är den första som frågat den frågan !!!

Nej det finns inget chip eller hackad firmware
Citera
2008-08-15, 17:24
Medlem
Shadors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benden
Jag läste någonstans att folk inte lägger in så mycket tid på att försöka hacka PS3 så man kan spela brända spel för att man redan kan använda Linux på PS3.

En annan anledning är att spelen är för stora samt att dom ska brännas på Blu-Ray skiva och i dagens samhälle kostar det att ha en BR brännare.

Va?

Enda anledningen till att det inte finns något hack till PS3an är för att ingen har hittat någon lösning än. Det har inget att göra med vad Blu-ray brännare kostar (2500 kr på datorbutiken är inte så illa heller btw)
Citera