• 37 437 online
  • 1 128 504 medlemmar
  • 58 552 872 inlägg
2011-02-17, 12:18
Moderator
Falukropps avatar
Detta är tråden för Playstation 3-support. Här diskuterar vi tekniska problem med våra PS3or. Det kan vara allt mellan småsaker som hur man kopplar in PS3:an till TV:n, eller mer avancerade grejer som hård- och mjukvarufel. Har du problem med din PS3:a så har du hursomhelst kommit rätt.

Om inlägget du tänkt skriva inte riktigt passar in här, så finns det andra officiella PS3-relaterade trådar som måhända passar bättre:

Playstation 3 - Jailbreak, customfirmware, spelbackuper och homebrew
Playstation 3 - Playstation Network (PSN) och nätverksspelande
Playstation 3 - Allmän diskussion

//mod
Senast redigerad av Falukropp 2011-02-17 kl. 12:47.
Citera
2011-02-18, 18:21
Medlem
ReMiiXs avatar
Lurad av Sony/Wesellcd?!

Hej!

Idag fick jag tillbaka mitt PS3 från Wesellcd vilket dom skickade vidare till Tyskland. (Sony) Kommer hem och kopplar in skitet och får upp " A Serious error has occurred. Conttact technical support for assistance." aka red screen of death.

Nu är det så att jag hade ett annat problem med mitt PS3 för några måndader sedan, ang bildspelet. Fick betala över 1500:- för att få ett NYTT, men fick tbx exakt samma konsol! Sjukt löjligt.. Inte nog med att jag fick samma konsol, så är den sönder?

Vad tycker ni att jag skall göra?

För mer info om tidigare problem med konsolen:

Citat:
Har sedan en tid tillbaka haft en hd-ready tv i hushållet, Finlux FLD785LM , och i och med detta inköp plockade jag även på mig en hdmikabel för att kunna nyttja min ps3a fullt ut bildmässigt. Tyvärr blev jag besviken för sen dess har jag upplevt att bilden "laggar" i bestämda områden på skärmen. Detta irritationsfenomen har hållit sig kvar trots användning av andra hdmikablar i olika prissegment och tvapparater. Problemet uppstår även oberoende om jag spelar ett spel som MW2 på skiva eller Skate 3 Demo som lagras på hårddisken. Har inte heller någon dynamisk inställning eller något annat lull lull som säger sig göra bilden bättre.

Har någon annan något liknade problem?
Vet någon vad som kan vara roten till detta problem och hur man kan fixa de
Citera
2011-02-18, 18:23
Medlem
Bagilles avatar
Ring dem?
Citera
2011-02-18, 18:28
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Jag tycker att du ska ta kontakt igen.
Citera
2011-02-18, 18:28
Medlem
ReMiiXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bagille
Ring dem?
Dom har ett tysk nr, samt att det är stängt..
Citera
2011-02-18, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReMiiX
Dom har ett tysk nr, samt att det är stängt..
vet inte riktigt jag har köpt lite dvd skivor där har alldrig haft nåt problem men do har det ju i sverige me det måste ju i alla fall en epost
Citera
2011-02-18, 23:24
Medlem
ReMiiXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blom97
vet inte riktigt jag har köpt lite dvd skivor där har alldrig haft nåt problem men do har det ju i sverige me det måste ju i alla fall en epost
Jag skickade ett meddelande till dom nyss, hoppas det löser sig bara.

Hursomhelst, känns väldigt tråkigt att få tillbaka en defekt PS3 från sony, väldigt dåligt still av dom.
Citera
2011-02-19, 10:46
Medlem
Micke67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReMiiX
Jag skickade ett meddelande till dom nyss, hoppas det löser sig bara.

Hursomhelst, känns väldigt tråkigt att få tillbaka en defekt PS3 från sony, väldigt dåligt still av dom.
Jag köpte mitt ps3 av mediamarkt efter nästan 3 år fick den rlod, lämnade tillbaks den fick vänta ca 3 veckor, fick en lagad tillbaks som hade fläktproblem , lämnade tillbaks den fick vänta ca 3 veckor igen fick återigen en ny lagad, den fick jag återigen rlod på efter 2 veckors spelande, lämnade tillbaka den också var galen nu, fick då ÄNTLIGEN en ny urtagen ur kartong så nu äntligen, sitter jag med en slim 120 gb dock blir jag ju av med kortläsarna,2 usb och ps2 kompetativen. så bara på att tjata på de.
Citera
2011-02-19, 12:23
Medlem
flytta sparad data mellan olika ps3

kan jag flytta sparad data från mitt ps3 via en usb-sticka och sedan lägga in det på min polares ps3? har ett sparat co-op som vi skulle vilja fortsätta med hos honom. men orkar inte dra med hela konsollen för det.
Citera
2011-02-19, 18:12
Medlem
Tja!

Har problem med systemuppdateringen på mitt ps3. Jag skulle göra en vanlig rutin-systemuppdatering men på nått sätt så har den hängt sig vid 99%. Lät det stå på ett tag men efter ett tag så tröttnade jag och stängde av systemet FAST det står "stäng inte av systemet". Satte på konsolen igen i hopp om att få komma till ´menyn men ack nej, när jag satte på konsolen så startade den direkt på uppdaterinen fån 0% och fortsatte upp till 99% och hängde sig där...
Har upprepat detta kanske 3-4 ggr men samma sak händer. Har ingen aning om varför den "hänger sig" just på 99% eller vad felet kan bero på.
Finns det någon som har haft samma problem eller som har ngn lösning på detta? Vill inte lämna in den på lagning för då kan man lika gärna köpa en ny pga det äckligt höga pris dem tar för att laga den!

Tack!

/Jesper
Citera
2011-02-19, 18:56
Medlem
Micke67s avatar
Testa och hämta hem det på usb, och installera det den vägen.
Citera
2011-02-19, 19:15
Medlem
tursams avatar
Behöver lite hjälp! Satt och spelade Black ops på mitt ps3, sen satt jag vid datorn en stund medan ps3t va igång. Sen skulle jag spela en runda online igen på black ops och när jag ansluter så står det strax där på med ojämna mellanrum så står det "En annan användare med samma online-id har loggat in. Du har loggats ut."
Detta sker efter en slumpmässig tid. Är det någon annan jävel som sitter och loggar in på min användare då? Eller vad är det som händer? Tackar för svar
Citera