Hur kan man äga mark?
Det kan man inte, grejen är att vi människor är ganska korkade så vi tror att bara för att flera av oss bestämmer att något är "såhär" så är det så.
Äganderätt är något som vi har hittat på för att kunna maskera vår egna girighet.
Vad är historia?
Det är det som flest människor har kommit överens om "hände" förr i världen, i många fall så är det ren jävla bullshit som vi får höra för att vi inte ska börja ifrågasätta den sjuka värld vi lever i.
Vad är en tradition?
Det är en samling ritualer som du utför utan att egentligen veta varför (eller kanske rent ut av inte ens vill utföra) men som du lägger extremt stor vikt vid.
Varför får vissa människor bestämma över andra människor?
De människorna som "bestämmer" bestämmer egentligen bara över de människorna som vill bli bestämda över, själv skiter jag blankt i vad några kostymer i ett elfenbenstorn har bestämt, jag gör vad jag vill när jag vill.
Varför påstår vi oss vara det smartaste djuret när vi beter oss som vi gör?
För att vi är egentligen det "smartaste" djuret då vi (eller några av oss) förstår komplicerade saker som matematik, fysik, biologi etc etc etc, däremot så är det väl ungefär ½ promille av mänskligheten som faktiskt är "smartast", alla andra är bara drönare.
Varför arbetar folk när de flesta helt uppenbart inte vill arbeta?
Jag tror personligen att alla människor måste ha någon form av aktivitet som ger personens liv mening, går du runt arbetslös i 20 år så är väl risken att du mår ganska dåligt psykiskt och lever ett så kallat "white trash"-liv där du är understimulerad och genom denna understimulation så tappar du intellektet.
Själv gillar jag att jobba, nej jag älskar fan att jobba.
Varför finns det länder när de i själva verket inte finns förutom på papper i en kartbok?
Om du läser om de som "bestämmer" så har de bestämt detta.
Varför lever folk i en demokrati när det inte är demokrati? (vi kan folkomrösta men regeringen tar sista beslutet ändå)
Underskatta inte kraften av indoktrinering för vidare läsning:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Demokratur